Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

M

Gestart door loco, 20 november 2004, 11:59:35 AM

n/a

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Dave, als het waar is dat je niets anders mag aansluiten, dan zou men dat beter vermelden. Ze zijn bij M?rklin weer aan het proberen het geld uit de zakken van de mensen te kloppen.

Hun systeem is niet 100 % in orde, dat is wel duidelijk.  Degelijke info is niet vinden in de professionele keten.
Niet echt bevorderlijk voor het imago.
Misschien is de Trix versie beter.

Roland



Met het nieuwe systeem bedoel ik trouwens het nieuwe Marklin systems en dat heeft hier niets mee te maken. En de info die bij een digitale startset wordt gestopt is dik in orde.
Veel duidelijker kan het bijna niet. Daar kunnen vele andere fabrikanten nog heel wat van leren.

Maar bij gebruik van het nieuwe Marklin systeem moeten wissels en dergelijke apart op een andere trafo zijn aangesloten. Anders werkt de automatische aanmelding niet.

Bovendien zit in de serie 59 niet meer dan een soort overgangsdecoder die alleen maar motorola verstaat. Waarom ze het niet meer doen als er twee dezelfde loc analoog op de baan worden gezet ik zou het niet weten.
Bovendien weet ik al lang niet meer wat analoog rijden is[:D]
Maar in principe zouden ze het moeten doen, omdat de decoders automatische systeemherkenning hebben.

Bel de dhr Danckeart hier maar eens overop. Hij houdt spreekuur op maandag van 20.00 tot 22.00 uur en op zondag van 10.00 uur tot 12.00 uur tel 050-314642.

Peter

Hallo allemaal,
Nog even een laatste berichtje over die "handgreep"
Bijna alle schilderingen hebben die "Handgreep" dus heeft M?rklin de voor hun beste oplossing gekozen.
De beschildering "MET de ster" heeft bestaan MET en ZONDER handgreep.
En zeg nu niet dat het niet waar is, want ik heb hiervan fotografisch bewijs. (foto's uit die periode) Zelfs in het boek B-Kleuren 1961-1970 van Max Delie staat op foto 50 genomen in juli 1962 de 201.027 MET handgreep onder de ramen. Wat mij betreft: ik zet het model zoals het is (Trix) in op mijn baan. Iemand die dat niet wil zien, doet ofwel zijn ogen dicht of hij blijft weg van mijn baan.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Joh waar maak je je druk om. Mensen die hier om zeuren zijn de dood van de modelspoor hobby. Er zullen trouwens altijd compromissen moeten worden afgesloten. Ik moet altijd heel hard lachen om die 1 op 87 puristen. Ze laten hun locjes wel door radiussen rijden waardoor nog geen industireloc doorheen komt.[:p]

Voor mij is belangrijk eerste indruk. Die is bij dit model goed, de beschildering is prachtig en als de rijeigenschappen ook goed zijn dan is een loc voor mij een potenti?le aankoop kandidaat. En of er dan wel of geen handgreep zit zou mij een worst zijn.[:D]

tonycabus

Toch wel zo'n geurige Gelderse dan h?, Davy?
D?t moest er nog bij: geluid hebben we al, nu nog stank....van verbande kolen [:)]( hield ik wel van toen ik klein was) en dieselolie[:(]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Johnnytrein

Peter, ik wist niet dat jij open deurdagen had zijn die dan ergens aangekondigd ? [:I]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

Me er druk in maken doe ik niet, is trouwens slecht voor de bloeddruk.
Waar ik wel een hekel aan heb, is dat er steeds weer mensen zijn die waarschijnlijk in geen enkele hobby tevreden zullen zijn. Ik heb het hier op het forum als eens gezegd: niets is perfekt.OOK WIJ NIET!
Zelfs op de prachtige stomers van Olaerts is soms wel iets aan te merken. Zelfs in het bedrijfsleven kom je van die (negatievisten) tegen. Ik bedoel mensen die als eerste bekritiseren, maar zelf eens nooit met een alternatief komen. Ik hoop maar dat de merken Mehano, Roco e.d nooit naar deze mensen luisteren. We moeten kritisch zijn bij elk nieuw model dat verschijnt, maar niet negatief.
NB: ik hou geen opendeur, alhoewel het soms al eens aangenaam is bezoek van collega-modelbouwers te krijgen.
Peter [;)]
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Davy,

Je hebt gelijk. Schaal 1/87 is een illusie. Dit bestaat niet. We proberen het allemaal na te streven, maar we moetn er ons van besust zijndat elke model in HO noodzakelijk cosessies moet doen. Het is de indruk die telt. En vaak is oook de eerste indruk heel belangrijk. Het model van M?rklin oogt nu eenmaal totaal anders dan de oude Roco. Het model van M?rklin is een prachtmodel. We moeten ons niet blind staren op die ene handgrrep die er van mij best mag zijn. Heeft men al eens gekeken naar alle andere details die toch zo super zijn afgewerkt. Heeft men al eens gekeken naar de perfecte weergave van de draaistellen die verschillend zijn aan beide zijden en die super gedetailleerd zijn. En de afwerking van het dak. Prachtig. M?rklin heeft weldegelijk de moeite gedaan om een 201 af te leveren
en niet een latere versie die verschillend zijn. M?rklin had inderdaad een ander nummer kunnen nemen met handgrepen op de kop ...
Maar als het de handgrepen niet zijn, dan is het waarschijnlijk iets anders.

We hebben bij ons in de club een tweede model op de digitale en analoge baan gezet en dit ememplaar reed prachtig. Geen enkel probleem. Het eerste model had blijkbaar een defect aan de decoder en zal hersteld worden door de verkoper ervan.

loco

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

Break302

Ik blijf er bij[}:)] waarom is dit in deze tijd nog nodig van loc's te maken waar nog kritiek is op te geven als het voor het zelfde geld ook juist had kunnen zijn. Als mensen zich bij de invoerders aanmelden met foto's over de verschillende details waar liefst rekening moet bij worden gehouden en men ziet naderhand dat men tegen de muur heeft staan praten, dan vraag ik me ook wel af waarom ik me daar eigenlijk toch druk over maak[|)]

erik de noorman

Omdat de kerk denkt GODSWIL is wet en de gewone mens anders denkt.

Erik

Ps. ben helemaal niet vrooms gezind.

janjozef

Ik vind de kwaliteit van afwerking afhankelijk van de prijs, 60? voor een 59 van roco mag iets minder nauwkeurig zijn dan 200? voor een 59 van marklin, prijs/kwaliteit begrijp je.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

svvander

Ben ik het volledig mee eens Jozef!

Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen andere smaken hebben en bijgevolg andere behoeftes.

Sven
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

loco

Op onderstaande website vind je in de rubriek "Gazet" een vergelijking tussen de reeks 59 van M?rklin (Trix) en de reeks 59 van Roco. Deze vergelijking werd door enkele leden van de club tezamen gemaakt. In deze vergelijking worden enkele opmerkelijke vaststellingen gedaan die toch even je wenkbrouwen doen fronsen.
Loco

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

Break302

Hallo.

Ik heb vandaag even proef gereden met een 201 van Trix !

Rijdt mooi ,maar toen ik via de intelibox op de gewone manier via CV 1 achter het digitaal adres ging zoeken kreeg ik de tot nu toe nog nooit geziene melding Stop gevaar.
dit laat eens te meer zien dat het hier toch niet om een gewone DCC decoder gaat, of is dit bij andere Trix decoders ook niet mogelijk om de adressen op te vragen ?

Break302