Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Roco nieuw in september : NMBS

Gestart door eve, 02 september 2009, 17:15:29 PM


janjozef

eigenlijk is dat eerder de zoveelste uitgave van hetzelfde,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Eigenlijk wisten we al dat deze modellen zouden komen, alleen nog niet wanneer ze er echt zouden zijn.

De legertruck ziet er wel leuk uit. Hij zou mooi passen bij de modellen van M?rklin met de tanks.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door janjozef

eigenlijk is dat eerder de zoveelste uitgave van hetzelfde,

Jan


???????????? Die cokes wagons zijn een nieuwe ontwikkeling van  Roco en bestaan nog niet bij een ander merk.
Die rongenwagen is niet nieuw maar w?l met een legervrachtwagen erop.

Gerrit

loebaske

Die cokes wagens zien er mooi uit, maar ook volgens mijn weten heb die bij andere merken nog niet gezien...

conducteur

Wat is precies het verschil tussen de drie cokes wagons zoals dat hier genoemd word? Ik ben ook ge?nteresseerd in een bulktrein, maar vind die van fleischman iets te duur voor mijn spaarpot. En als ik goed begrijp krijg je drie wagons voor 84 euro
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

itchy

Dat klopt, 3 Fad cokeswagons voor 89 euro; en er zijn drie verschillende sets met telkens drie verschillende inschrijvingsnummers (wagennummers).
Edit: volgens mij zijn dit echt tijdperk IV wagens en worden ze nu niet meer ingezet. Kan iemand dit bevestigen?
Steven

citaat:
Geplaatst door conducteur

Wat is precies het verschil tussen de drie cokes wagons zoals dat hier genoemd word? Ik ben ook ge?nteresseerd in een bulktrein, maar vind die van fleischman iets te duur voor mijn spaarpot. En als ik goed begrijp krijg je drie wagons voor 84 euro

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Sicco

citaat:
Geplaatst door itchy

Dat klopt, 3 Fad cokeswagons voor 89 euro; en er zijn drie verschillende sets met telkens drie verschillende inschrijvingsnummers (wagennummers).
Edit: volgens mij zijn dit echt tijdperk IV wagens en worden ze nu niet meer ingezet. Kan iemand dit bevestigen?
Steven

citaat:
Geplaatst door conducteur

Wat is precies het verschil tussen de drie cokes wagons zoals dat hier genoemd word? Ik ben ook ge?nteresseerd in een bulktrein, maar vind die van fleischman iets te duur voor mijn spaarpot. En als ik goed begrijp krijg je drie wagons voor 84 euro





Hoi

De Roco wagens zijn inderdaad wagens type Fad, tweeassige wagens die van de oorspronkelijke Fads (later Fals) zijn afgeleid. Ze rijden al enige tijd niet meer.

De wagens van Fleischmann waar ook even aan gerefereerd wordt betreffen de modernste variant (doorontwikkeling) van de Fals tijdperk VI dus. Inzetbaar vanaf eind jaren negentig ofzo (in de uitvoering van Fleischmann nog wat later)

groeten Sicco

ronny-vdv

Kunnen jullie zeggen op lijnen deze wagens vroeger reden ?
Welke lokomotieven gebruikt werden voor de traktie ervan ?
Wanneer werden de laatste exemplaren uit dienst genomen ?

Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

itchy

Dit zijn de 'echte' Falns, tussen twee jasjes in (B-Cargo naar Xpedys), enkele maanden geleden in de CW te Gentbrugge. Nu dus bij Fleischmann.
Steven



Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

B-Cargo

nu nog de zelfklevers van Xpedys erop en rijden maar! [;)]
hopelijk komt er volgend jaar geen nieuwe naam op want al die varianten, het wordt duur hoor!! [:)]

Sicco

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Kunnen jullie zeggen op lijnen deze wagens vroeger reden ?
Welke lokomotieven gebruikt werden voor de traktie ervan ?
Wanneer werden de laatste exemplaren uit dienst genomen


Zo ongeveer in al het vervoer van cokes (soms van kolen) in het binnenlands vervoer (er waren er 500 van!), maar het bekendst zijn ze van het cokesvervoer tussen Belval en Alsdorf via lijn 42-40-24. Hier stonden CFL 1800-en en/of NMBS 55-ers voor. Naar de binnenlandse cokesfabrieken zowel elke denkbare NMBS-loc. Ik denk dat zo rond 1994/1995 de laatste verdwenen zal zijn. Bij de museumbewaarplaats van Haine St. Pierre is er nog een bewaard

groeten Sicco