Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Marklin Cfl 1804 met 2de snor?

Gestart door Artologic, 27 augustus 2009, 11:15:29 AM

Artologic

Hallo iedereen,

Ik zat deze morgen wat foto 's te bekijken van mijn nieuwe aanwinst, de cfl 1804 van marklin en ik merkte hierbij op dat er onder de normale bordeau snor onder de lak precies nog een snor zit ?! Kan iemand hier meer info over geven(bv: hebben alle modellen die? Is het een ouderdomsverschijnsel, etc)?? Hierbij een foto van wat ik bedoel:

IMGhttp://i279.photobucket.com/albums/kk138/Artologic/Treinen/Modelbouw/Rijdend%20Matriaal/Cfl%201800/100_1622.jpg/IMG

Het zit net boven de rechter koplamp (aan de linkerkant is het door het licht niet zo te zien, maar daar zit die er ook.

Alvast bedankt

Mvg
 

Artologic

Niemand die 1804 thuis staan heeft en meer weet?
 

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Artologic

Niemand die 1804 thuis staan heeft en meer weet?




Waarschijnlijk wel, maar zoals gewoonlijk duurt het hier een tijdje voor er iemand een fatsoenlijk antwoord geeft op een fatsoenlijke vraag.
Moest je gevraagd hebben waarom je ene vinger korter is dan de andere had je al lang 3 pagina's met antwoorden gehad.

Gewoon geduld hebben dus en dit draadje af en toe eens naar boven toe werken. [;)]

Ik heb trouwens geen CFL reeks 18, ik kan je dus niet helpen. Het is wel de eerste maal dat ik deze opmerking hoor/lees.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Ludwig

Hoi Jurgen,
Zelf heb ik dat model spijtig genoeg niet in huis om ze eens te vergelijken.
Na wat opzoekwerk op het internet kom ik er ook niet uit.
Dus, wie kan hier een zinnig antwoord op geven?
Ps., trouwens een knappe loc, moest die tweede snor je echt storen dan weet je altijd waar je die loc kwijt kunt h?.[^][;)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Artologic

@Ludwig,

Fijn om te lezen dat je ook nog steeds actief bent :-). Helaas voor jouw stoort hij niet, maar ik vind het maar wat curieus :-).

Ik zie wel wie er raad weet... Ik had persoonlijk gedacht dat het model op zich wel wat meer geliefd was?

Mvg

 

Ludwig

Er zijn hier anders genoeg mensen die het CFL materiaal goed kennen dus het antwoord zal wel komen.[:)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Artologic

 

D_Loc

Ik heb even op mijn 1804 gekeken en deze heeft ook een tweede snor. Ik heb daarom ook even de 1801 erbij gehaald en daar is de schildering nog frappanter. Als je deze tegen het licht houdt zie je dat de rode snor veel bruinere tint heeft dan de dikke rode band m.u.v. het bovenste randje van deze band want die heeft ook de bruinere gloed.
Ik denk niet dat het door ouderdom komt maar door de wijze waarop het model is gespoten.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

55erke


Hoy
Hier de 1801:
Die zijn schildering is tog vrij goed denk ik.



groetjes
Johan

Artologic

Da s een mooie en die heeft inderdaad geen snor. Maar dat is ook al een ander nummer. Blijkbaar is het dus doodnormaal dat de 1804 nen 2de snor heeft :-). K vond het best wel een merkwaardig fenomeen :-).

55erke, gij doet er me aan denken dat ik nog witte randjes rond mijn buffers mis ^^. Ma k zie t lijk ni zo zitten ze erop te zetten omdat k mij altijd misverf

Iedereen die tot nu toe gereageerd heeft: BEDANKT!
 

D_Loc

Bij de foto van Johan van de 1801 zie je het kleurverschil dat ik bedoel. Ongeveer de bovenste 2 mm van dikke rode band en de gehele dunne rode band is bruiner rood dan het overige rood.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Artologic

Ja klopt, marklin heeft precies soms een vreemde smaak qua verf en de kleuren ervan
 

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Artologic

Ja klopt, marklin heeft precies soms een vreemde smaak qua verf en de kleuren ervan




Niet alleen M?rklin kan dit, ook de andere merken.

Ik heb ondertussen eens nagedacht en waarschijnlijk werd die dunne bordeaux rand apart bedrukt en dan krijg je dit resultaat. De bedrukking van de dunne rand overlapt de dikke bordeaux bedrukking, hierdoor krijg je een dunne strook met dubbele bedrukking.

Ik denk dat dit soort van kleurnuances enkel opvalt bij foto's. Ik durf wedden dat je anders nooit gezien had dat je loc een dubbele snor had, of je moest heel goed gekeken hebben.

Ik herinner me een foto van Erwin, waar een reeks 77/78 onder het huidige nummer een ander nummer had. Dit was ook alleen maar zichtbaar op de foto, anders had hij het ook nooit gezien.
Er zullen nog wel voorbeelden zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Artologic

Jurgen,

Eigenlijk valt het met het blote oog bij mijn exemplaar redelijk goed waar te nemen omdat op die plaats het oppervlak niet glad is. Nu geen enkel model is perfect en ik stoor er me dan ook niet echt aan. Wel leuk om weten dat de "tacktiek" ook gebruikt word door andere merken. Het was zeker niet als aanval op marklin bedoeld dus, daarvoor rijd ik al wat te lang met marklin ^^.

Mvg
 

Jurgen

Aanval?
Wie? Wat? Waar?
Waar zijn mijn schoenen? Waar zijn de wapens? Ten aanvaaaal!!!


Euh, ja. Dat was even mijn schizofrene zelf. [:D]

Om maar te zeggen dat ik nergens een aanval gezien heb. Ik gaf gewoon de info mee. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.