Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Roco NMBS Serie 60 Proefrit

Gestart door eve, 26 augustus 2009, 18:16:40 PM

bollen neus

Hewel, ik sluit me aan bij Dieselfreak, tijdperk schieten ze nogal eens gretig over, waren trouwens ook mooie schilderingen, kleinere en grotere cijfers met of zonder fouten. Ook voor de rokken zeker?[:)] Ook maar met 2 koplampen en dan nog een paar met de 3 zodat je toch tenminste "iets" hebt uit deze tijd.
[:)]

doomslu

Sicco, ik geloof je op jouw woord. [;)]

Wat ik me afvraag is het volgende: hoeveel modelspoorders zouden eventueel nog 51-ers bijkopen indien er een nieuwe lichting komt?
Voor een fabrikant is dat een belangrijke vraag.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

ikke ikke , vooral dan zo ??ntje met van die rokken.( ben gek op rokken[:o)])

Nee serieus , van mij mogen er gerust nog wat bijkomen.

bollen neus

citaat:
Geplaatst door ERVIN

ikke ikke , vooral dan zo ??ntje met van die rokken.( ben gek op rokken[:o)])

Nee serieus , van mij mogen er gerust nog wat bijkomen.



Rokken hangen wel iets lager bij de loc dan bij de dames?  Juist geschreven?[:)]
En enkel in zwart.

Sicco

Zolang het geen zwarte kousen zijn [:o)]

Zelf wil ik zeker nog wel een paar 51-ers

bollen neus

citaat:
Geplaatst door Sicco

Zolang het geen zwarte kousen zijn [:o)]

Zelf wil ik zeker nog wel een paar 51-ers



[:D][:D][:D]

theedooz

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door theedooz

Strakke loc! En weer met losse bufferbalken als bij de NS 2400; slim!
...

Wat bedoel je daar mee, theedooz?


Ik weet niet of je de NS 2400 kent van Roco, maar die heeft los aangezette bufferbalken welke je kunt uitwisselen voor dichte exemplaren voor gebruik in een vitrine. De 6001 lijkt die ook te hebben, en hier dient dat nog een doel; namelijk het makkelijk maken van versies m?t en zonder rokken (bufferkappen). Slim van Roco.

Wat de 51'ers betreft; misschien neemt een andere fabrikant de Mehano mallen wel over, en komt deze in de toekomst nog met andere versies.
In Sicco's overzicht van uitgebrachte modellen mist de 5102, net als de 5172 een standaarduitvoering.
 

centauri167

Niet alleen de mallen van de 51, maar ook die van de 77 en 26 mogen best worden overgenomen en dan met ietswat meer detail worden heruitgebracht.
Met nummers/ kleuren die nog niet zijn uitgekomen, zal hier best wel vraag achter zijn, zolang ze ze niet allemaal op hetzelfde moment uitbrengen.

doomslu

Bedankt, theedooz, voor de verklaring.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sicco

citaat:
In Sicco's overzicht van uitgebrachte modellen mist de 5102, net als de 5172 een standaarduitvoering.


Inderdaad, je hebt gelijk. Nu, 2 van de 10 is ook nog maar 20% [:D]

chef garde

In feite kunnen die fabricanten dat relatief handig "spelen", stel, men brengt een 51 opnieuw uit in een gele livrei maar zonder groene nummers en dergelijke en stopt er een vel decals (groene cijfers, bollekes, witte plaatjes met stelplaats) bij waardoor de koper een bepaalde mogelijkheid heeft om net die lok te "vormen" die hij zelf wil ...  of bekijk ik de zaak te simplistisch ...

bollen neus

citaat:
Geplaatst door chef garde

In feite kunnen die fabricanten dat relatief handig "spelen", stel, men brengt een 51 opnieuw uit in een gele livrei maar zonder groene nummers en dergelijke en stopt er een vel decals (groene cijfers, bollekes, witte plaatjes met stelplaats) bij waardoor de koper een bepaalde mogelijkheid heeft om net die lok te "vormen" die hij zelf wil ...  of bekijk ik de zaak te simplistisch ...



"Dromen mag, maar meestal kom je bedrogen uit", is nu al moeilijk om aan decals te geraken, vraag maar eens bij al deze grote "firma's van merken" naar de decals ????
[:)]

Peter

citaat:
is nu al moeilijk om aan decals te geraken, vraag maar eens bij al deze grote "firma's van merken" naar de decals

Op dat gebied lopen we jaaaaaaaren achter tegen de USA of zelfs Duitsland en Frankrijk.
In de USA kan je overal ongeschilderde modellen kopen (gebouwd of als bauwdoos) zowal lok als rijtuigen en goederenwagens. Merken als Superscale (vroeger Micro Scale) bieden tientallen decalvellen aan om die modellen te beschriften.
In Duitsland heb je merken zoals Gassner en Beckert bijvoorbeeld. Gassner heeft een uitgebreid assortiment komplete beschriftingen (messing of nieuwzilver schildjes en decals) voor vrijwel alle loks en wagens in DRG, tijdperk II, en DR en DB in tijdperk III voor zeer matige prijzen. Als Rees-Cees het in Nederland kan, wat let iemand hier in Belgie om er mee op de markt te komen. Ze bestonden trouwens, Belgische beschrifting van H?nerbein, Jocadis enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

citaat:
Geplaatst door Peter

citaat:
is nu al moeilijk om aan decals te geraken, vraag maar eens bij al deze grote "firma's van merken" naar de decals

Op dat gebied lopen we jaaaaaaaren achter tegen de USA of zelfs Duitsland en Frankrijk.
In de USA kan je overal ongeschilderde modellen kopen (gebouwd of als bauwdoos) zowal lok als rijtuigen en goederenwagens. Merken als Superscale (vroeger Micro Scale) bieden tientallen decalvellen aan om die modellen te beschriften.
In Duitsland heb je merken zoals Gassner en Beckert bijvoorbeeld. Gassner heeft een uitgebreid assortiment komplete beschriftingen (messing of nieuwzilver schildjes en decals) voor vrijwel alle loks en wagens in DRG, tijdperk II, en DR en DB in tijdperk III voor zeer matige prijzen. Als Rees-Cees het in Nederland kan, wat let iemand hier in Belgie om er mee op de markt te komen. Ze bestonden trouwens, Belgische beschrifting van H?nerbein, Jocadis enz.



@Peter, deels heb je gelijk maar alles vind je niet hoor, spreek van ondervinding, 8 firma's aangeschreven , sommige zenden zelfs nog geen bericht terug,dus zal het niet nodig zijn ok dat hier iemand ermee begint zeker? Trouwens "het brengt te weinig geld op" , dat heb ik hier ook al gelezen in ander draadje van makers van decals , dus ...???[:)]
Als je evenueel hier ongenummerde modellen moest kunnen aanschaffen van de NMBS en men zegt, de decals voor verschillende modellen kun je apart erbij kopen dat laten de grote firma's nooit toe hoe, is tegen de verkoopcijfers.[:)] Want die hebben liever dat ze de macht in eigen handen blijven houden, reken maar.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door bollen neus

citaat:
Geplaatst door Peter

citaat:
is nu al moeilijk om aan decals te geraken, vraag maar eens bij al deze grote "firma's van merken" naar de decals

Op dat gebied lopen we jaaaaaaaren achter tegen de USA of zelfs Duitsland en Frankrijk.
In de USA kan je overal ongeschilderde modellen kopen (gebouwd of als bauwdoos) zowal lok als rijtuigen en goederenwagens. Merken als Superscale (vroeger Micro Scale) bieden tientallen decalvellen aan om die modellen te beschriften.
In Duitsland heb je merken zoals Gassner en Beckert bijvoorbeeld. Gassner heeft een uitgebreid assortiment komplete beschriftingen (messing of nieuwzilver schildjes en decals) voor vrijwel alle loks en wagens in DRG, tijdperk II, en DR en DB in tijdperk III voor zeer matige prijzen. Als Rees-Cees het in Nederland kan, wat let iemand hier in Belgie om er mee op de markt te komen. Ze bestonden trouwens, Belgische beschrifting van H?nerbein, Jocadis enz.



@Peter, deels heb je gelijk maar alles vind je niet hoor, spreek van ondervinding, 8 firma's aangeschreven , sommige zenden zelfs nog geen bericht terug,dus zal het niet nodig zijn ok dat hier iemand ermee begint zeker? Trouwens "het brengt te weinig geld op" , dat heb ik hier ook al gelezen in ander draadje van makers van decals , dus ...???[:)]
Als je evenueel hier ongenummerde modellen moest kunnen aanschaffen van de NMBS en men zegt, de decals voor verschillende modellen kun je apart erbij kopen dat laten de grote firma's nooit toe hoe, is tegen de verkoopcijfers.[:)] Want die hebben liever dat ze de macht in eigen handen blijven houden, reken maar.


Denk je dat ?
Mehano heeft zoveel 77'ers uitgebracht. En nochtans heb ik er geen. Had Mehano een 'naakt' model uitgebracht en een set decals mee geleverd, dan had ik er een (ten minste) gekocht. Ik wacht nog altijd op een speciaal nummer maar ik denk dat ik nog lang zal moeten wachten [:(]