Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Model 2009

Gestart door jean-luc, 26 augustus 2009, 11:14:47 AM

jean-luc

Vrienden,

Ik heb het volgende voorstel voor de verkiezing van het model van 2009:
- Een verdeling maken in de prijsklasse.
 Locomotieven tot 200 Euro en boven 200 Euro.
 Rijtuigen tot 50 Euro en boven dit bedrag.
 Wagons tot 25 Euro en daarboven.
- Anderzijds kan er een verschil gemaakt worden tussen de gelimiteerde- en ongelimiteerde series.
- We kunnen nog verder gaan en de Belgische merken scheiden van de buitenlandse
- ? nog voorstellen ?

Op die manier zijn de kansen voor alle handelaars beter verspreid en zullen er meer deelnemers zijn. :) Dit zal naar mijn mening een meerwaarde betekenen voor de wedstrijd op zich.
Wat denken jullie ? ?

Groeten, Jean-Luc

Gerolf

Prijscategorie? Zouden de mensen die hun stem uitbrengen uit zichzelf geen rekening houden met de prijs/kwaliteitverhouding?
Hetzelfde geldt voor gelimiteerde oplagen - de verkrijgbaarheid speelt ook een rol bij de populariteit van een model.

Ik ken de resultaten van de verkiezingen van vorige jaargangen niet uit het hoofd, maar is/was er een tendens om alleen peperdure en exclusieve modellen uit te roepen tot "model van het jaar"?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Rekenig houden met prijsklasse is nogal moeilijk. Ja kan nu eemaal geen Roco reeks 80, een tweetje van Jocadis of een type 12 van Olaerts met elkaar vergelijken. De meeste diesel/elok modellen hebben een prijs van rond de 200 euro (LSM-B models-Roco-M?/Tr enz)
Stomers zullen altijd duurder zijn.
Als ik kies ga ik puur af op mijn smaak, en dat heeft dan weinig of niets met de prijs te maken.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Een onderscheid goederenwagons en personenwagons zal gaan, maar puur op prijs kan problemen geven, bij de ene verkoper 48? en bij de andere 55? en waar ga je ze plaatsen, idem dito bij de locs, en waarom het onderscheid gelimiteerd, ik denk niet dat er grotere deelname zal zijn van de kopers.
Ik zou mij eerder beperken tot nieuwe modellen, of minstens duidelijk vernieuwde, de zoveelste kleurvariant uitgave van marklin/trix van de reeks 59 zou ik bv uitsluiten, net zoals de vernieuwde reeks 62 van roco. Verder verwacht ik dezelfde kwaliteit van de Belgische producenten als van de buitenlandse dus ook dat onderscheid kan niet. Een onderscheid tussen de diverse schalen kan dan weer wel, anders kunnen de kleinere schalen nooit een winnaar hebben.
Uiteindelijk is de winnaar enkel de populairste en helemaal niet de mooiste of de meest correcte.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem