reeks 60 prototype

Gestart door 7003, 25 augustus 2009, 12:11:45 PM

7003

Op de site van ls-models staat een foto van een 3D model van de reeks 60 met 51 snuit.
Wel de moeite!

groetjes
7003

Bert Ossevoort

Ze moesten wel denk,
op de roco site onder de rubriek "probe fahrt" staat een model van de zelfde lok ,
wie o wie wordt de schoonste ....
Bert.

theedooz

Ik ga voor de Roco; niet omdat ik verwacht dat die beter of mooier wordt, maar simpel vanwege het feit dat je die gefaseerd kan kopen per (kleur)variant. VBV brengt alles tegelijk uit qua tijdperk, en ben je dus genoodzaakt 3 loc's tegelijk te kopen als je uiteindelijk een groene, blauwe en gele wilt; kassa!
 

Sicco

Reken bij VBV maar op meer nummers per kleurvariant, dus ook dan is gefaseerd kopen mogelijk....

Artologic

En vanbiervliet heeft uit mijn ondervinding een goeie stock, waardoor je niet na een maand geen enkele van de locs meer kunt krijgen...

Mvg
 

theedooz

Dat ligt er maar aan welke versie; de blauwe zal vermoedelijk snel uitverkocht zijn.
En meerdere nummers per kleur; dat moet maar net mogelijk zijn ?n in je tijdperk passen natuurlijk. Zo zou ik van de nu aangekondigde drie er al twee willen hebben, voor de gele zou ik nog willen wachten op de 6001 of 6002. Wel hoop ik dat Roco de prijs nog iets naar beneden stelt, want zoals het er nu uitziet is het de duurste van de twee. En dat zou weer een reden zijn toch voor VBV te kiezen.
 

Artologic

Meer nummers per reeks? Dat lijkt me trouwens wat moeilijk bij een reeks waar er maar 6 locs van waren?

Mvg
 

Sicco

citaat:
Geplaatst door Artologic

Meer nummers per reeks? Dat lijkt me trouwens wat moeilijk bij een reeks waar er maar 6 locs van waren?


Hoezo, 6 is toch meer dan 5 en 5 meer dan 4....!?

Bovendien kun je elk nummer theoretisch in meerdere schilderingen uitbrengen.

theedooz

Niet eens theoretisch, maar sowieso; de zes loc's tellende serie heeft ook zes livreien gekend, en daarnaast binnen de livreien nog diverse (kleine) onderlinge verschillen, waardoor je zeker 8 ? 10 varianten zou kunnen uitbrengen. Daarnaast zijn er nog verschillen in het wel of niet hebben van bufferkappen (rokken) en een derde frontsein. Zeker van Biervliet zal hier oog voor hebben, bij Roco is dat afwachten.
 

Sicco

citaat:
Geplaatst door theedooz

Niet eens theoretisch, maar sowieso; de zes loc's tellende serie heeft ook zes livreien gekend, en daarnaast binnen de livreien nog diverse (kleine) onderlinge verschillen, waardoor je zeker 8 ? 10 varianten zou kunnen uitbrengen.

Je meent het! [;)]
Theoretisch is uiteraard bedoeld in de zin van: het kan, maar of het ook gedaan wordt.... zo vaak heb ik niet meegemaakt dat een fabrikant verschillende versies van modellen met hetzelfde nummer uitbrengt. Al acht ik de kans nu zeer groot....

cyberbeast

Wat me opviel aan het model van vbv is dat de schildering "grof" aanvoelt. De kleuren liggen precies op elkaar en het groen lijkt door het geel te schijnen. Of ligt het aan mij?
Ik was van plan de 55 van vbv te bestellen maar toen ik die 60 zag heb ik gewoon beslist te wachten en te zien hoe die 55 er uit gaat zien.
 

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

Wat me opviel aan het model van vbv is dat de schildering "grof" aanvoelt. De kleuren liggen precies op elkaar en het groen lijkt door het geel te schijnen. Of ligt het aan mij?
Ik was van plan de 55 van vbv te bestellen maar toen ik die 60 zag heb ik gewoon beslist te wachten en te zien hoe die 55 er uit gaat zien.




Het ligt ongetwijfeld aan jou want de schildering van de 60'ers van Van Biervliet is perfect, en ik zeg dit niet om deze winkel aan te prijzen maar gewoon omdat ik een tevreden klant ben. Als iets goed is mag dat ook gezegd worden vind ik.
MC

Mr-tsjoektsjoek

Gefaseerd kopen ? Ik moet sowieso wachten op de Tp III versie met enkele koplichten. [:D][:D][:D][:D][:D]

Peter

citaat:
Ik moet sowieso wachten op de Tp III versie met enkele koplichten


Ik ook [:)][:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

Artologic

Ik bof, de mijne komt als een van de eerste uit, de gele met rokken :-).

Ik vraag me eigenlijk af waarom de blauwe zoveel sneller zou verkopen als de gewone versies? In die periode is die toch veel beperkter inzetbaar?

Mvg