Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

Metpetergaathetbeter

ik dacht(/ben ik zeker) vorig WE de dag na U op diezelfde OD geweest te zijn en daar WEL geweatherde(trouwens geslaagde) locomotieven en wagons gezien te hebben :-\

OlivierV

Citaat van: loebaske op 12 september 2017, 20:53:13 PM

Het staat als een paal boven water, zo hoort het ...echte realistische beelden !!!
Gooi al die plastieken rommel van de baan bij een volgende OD.
Vorig WE op bezoek geweest in een club en verschrikkelijk hoe alles zo uit de doos
op de baan werd gezet, tja ieder zijn mening natuurlijk.

Als ik soms zie hoe bijna mooie banen in het niets verdwijnen (voor mezelf) door geen
rekening te houden met verwering in het algemeen...

Waarom kwijlt men op resultaten zoals Evan & Co hier post, simpel die kijken om zich heen
en passen dit toe op hun projecten  ;)
Ondanks het feit dat het echt wel zeer mooi is zal niet iedereen het zien zitten om zijn materieel te verweren, dat is een persoonlijke keuze. ;)
Met goederenwagens zit ik niet zo in. Reizigersmateriaal is standaard vrij proper, dus dat geeft niet zo, maar locs durf ik zo 1-2-3 niet aan beginnen...

Maar allez, alvast mooi werk Frans! Staat beeldig op de baan.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Suske, enkel de gebouwen die dienen om de achtergrond te verfraaien en die niet genoeg diepte hebben(op bepaalde foto's dan  en uit bepaalde perspectieven) verraden dat het een modelspoorbaan is  ,jullie baan zou gerust kunnen doorgaan voor een stukje echt spoorwegwereld ;)

modelbaanHO

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 september 2017, 22:20:03 PM
Suske, enkel de gebouwen die dienen om de achtergrond te verfraaien en die niet genoeg diepte hebben(op bepaalde foto's dan  en uit bepaalde perspectieven) verraden dat het een modelspoorbaan is  ,jullie baan zou gerust kunnen doorgaan voor een stukje echt spoorwegwereld ;)

Mooi compliment, bedankt !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

SuSke

Een baan is nooit af  8) dus werken we gewoon op de donderdagavonden rustig verder  ;)

De reeds geplaatste seinen zijn nu voorzien van hun "blokregeling".
Als een trein passeert van het sein op rood en pas wanneer de trein volledig uit het blok is komt het terug op naar dubbel geel / groen.
Er is geen treinbeïnvloeding, dus de bestuurder moet zelf zijn sein in het oog houden  :o 8) 8)

Ook wordt de kaai eindelijk voorzien van zijn obligate afrastering.
We spelen hierdoor wel een beetje het zicht kwijt op de doorgaande sporen achter de afsluiting, maar dat hoort er maar bij.
Nog mogelijkheden genoeg om mooie foto's te maken op de baan  ;) ;)

De nog niet afgewerkte afsluiting:

20170914_221028 by Frans Peeters, on Flickr

20170914_221021 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Mooi werk Suske, dat met die seinen klinkt mij wel interessant, allicht op basis van stroomdetectie?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

Alweer erg mooi werk, Frans !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Floris

juist zo'n vervelend hek voor het spoor dat mooie foto's onmogelijk maakt draagt wel erg bij aan de sfeer. Lekker beetje toeschouwertje pesten net als in t echt. FELREALISTISCH.  8)

Peter_66

Citaat van: OlivierV op 16 september 2017, 15:11:31 PM
Mooi werk Suske, dat met die seinen klinkt mij wel interessant, allicht op basis van stroomdetectie?

Inderdaad, stroomdetectie met arduino sturing

SuSke

Citaat van: Floris op 16 september 2017, 16:54:31 PM
juist zo'n vervelend hek voor het spoor dat mooie foto's onmogelijk maakt draagt wel erg bij aan de sfeer. Lekker beetje toeschouwertje pesten net als in t echt. FELREALISTISCH.  8)

Dus diegenen die nog mooie foto's willen maken, op de tentoonstelling zal het hek er nog niet staan  8)
Er zijn een aantal aanpassingen nodig omdat het hele plaatje met de verlichting van de kaai niet kon doorgaan door gebrek aan plaats  >:( :-[
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

sdz1976

Ik wou juist komen om dat hek te komen  bewonderen  :( :'(  ;D

Grtz,

Samuel.

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

OlivierV

Ik plaats mijn plaatjes van Vaerwegh dok tijdens Modelspoor 2017 hier.
Bedankt voor de medewerking gisteren Frans.



















De andere plaatjes moeten nog bewerkt komen en komen dan in het passende draadje.

Groetjes.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske


mooie plaatjes Olivier, denk dat je dat geld gaat kosten als Frans je de faktuur gaat sturen  ;)

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

SuSke

To Do lijstje gisteren nog eens overlopen van wat we nog willen geplaatst hebben tegen de volgende uitstap naar Ontraxs, en het was een flinke lijst  8) 8)

Grondseintjes van VBV worden ondertussen omgetoverd naar vereenvoudigde seinen. Geen gemakkelijke klus want blijkbaar is de kwaliteitscontrole in China toch anders dan deze bij ons. Op 7 seinen vinden we 3 verschillende uitvoeringen in de aansluiting en plaatsing van de leds :-\ :-\

Nog zo'n 5m draadafslmuiting moet zijn voltooiing krijgen, hier en daar nog een draadafsluiting, een pak spoorwegprularia die hun plak moeten krijgen...
Er zullen weerom te weinig donderdagen zijn om alles rustig aan klaar te krijgen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.