VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

SuSke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 augustus 2016, 10:24:52 AM
zou toch maar eens een andere achterdeur aanschaffen want die isoleert /sluit niet goed meer ! ;D ;)
baantje waar menigeen jaloerse blikken op zal werpen(hopelijk dan niet op de bovenleiding) ;D ;)

Alleen te bezichtigen met een zonnebril op en slabber rond je nek. Of we moeten de organisatie vragen om teiltjes te voorzien :)


Citaat van: OlivierV op 24 augustus 2016, 10:21:08 AM
Een serieus prutswerkje.

Bovenleiding solderen is simpel, maar dat monteren. Ge zijt nog niet goed bezig of heel uw draad is al zo krom als een achterdeur.
Hangt een beetje van de diameters af  8)

Verder kan je aan dat veerbrons en nieuwzilver wel een beetje trekken (en eigenlijk zelfs flink trekken) en er zo maar even een knikje in geven is ook niet evident.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Leuk detail al mannen :)

PS vergeet de hulpdrager ook niet vast te maken aan de zijwaartse bevestiging (Antibal)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Is ondertussen ook gebeurd Evan  8)
De hulpdrager en rijdraad zijn een klein beetje op spanning getrokken bij de montage aan de buitenste portieken.
Wel zonder dat de consoles naar binnen worden getrokken.
Daardoor komt de bovenleiding mooi recht hangen en krijgt plots veel meer weerstand tegen opdrukken  ;) ;) (logisch gevolg van de statica)

Het komt goed, maar het is een werkje voor mensen met veel geduld en stalen zenuwen (dus zij die klaar zijn voor die "witte frakskes"  :)) :)) :)) )
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

3rail

Ik vind het allemaal heel imposant, maar gelukkig ga ik niet van die waslijnen boven mijn baan hangen. ;)

Veel succes met de verdere bouw, en als je toch zo een overal met langen mouwen krijgt Frans, laat dan even weten
waar je opgenomen bent, kunnen we altijd nog een kaartje sturen. ;) ;)

Edward
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

ERVIN

Goed om te weten dat ik dus beter veerbrons en nieuwzilver kan gebruiken voor mijn draden , goede tip mannen. ;)
Ik ben ook plannen aan het maken om hiermee te beginnen.

SuSke

Citaat van: 3rail op 24 augustus 2016, 19:44:02 PM
Ik vind het allemaal heel imposant, maar gelukkig ga ik niet van die waslijnen boven mijn baan hangen. ;)
...

We hebben maar een slordige 17m te hangen voor de dubbelsporige hoofdlijn  ;) :))
De rest krijgt geen bovenleiding (hoewel zeg nooit "nooit" bij MTD 8))

Citaat van: ERVIN op 24 augustus 2016, 21:39:39 PM
Goed om te weten dat ik dus beter veerbrons en nieuwzilver kan gebruiken voor mijn draden , goede tip mannen. ;)
Ik ben ook plannen aan het maken om hiermee te beginnen.

Zorg wel voor een paar extra handen al sje ze begint te monteren aan de portieken Erwin, want een bovenleiding, je soldeerbout, enz vasthouden wordt lastig met 2 handen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

B_Modelbouw

17m ... da's nog geen 1,5km in model ... Suske nu stel je me toch een beetje teleur   8)

Neen, dat gaat zeker een meerwaarde geven aan de hedendaagse baan.
Nu nog de panto's omhoog en 't komt helemaal goed.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


SuSke

tja de baan is maar 8,5m lang in het zicht  :(
Er zijn er bij MTD die ze graag een factor 10 langer zouden hebben ::), maar het lokaal is niet groot genoeg  :(

En dat van die panto's tegen de draad :o dat is toch wel de bedoeling ja maar we zullen zien als alle bakken tegen elkaar staan en de draad opgespannen wordt hoe goed het lukt. De wetten van de fysica zijn nu eenmaal niet te omzeilen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

CiteerEn dat van die panto's tegen de draad :o dat is toch wel de bedoeling

Dat gaat een dure affaire worden, want die slepers verslijten toch redelijk snel. De oude Roco en Märklin slepervallen nog mee maar de fragiele, heel fijne LSM, VBV enz slepers (als ze eens niet blijven haken  :( :()
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Ooit in men vorige club heb ik gestreefd om tegen de rijdraad te slepen, denk daar nu anders over met de reden dat op de expo in
Flanders expo gedurende 2 dagen rijden de panto's gewoon versleten waren...
Is natuurlijk heel mooi als je de sleper ziet op en neer gaan.....maar ja


B_Modelbouw

Met de sleper tegen de draad is misschien niet mogelijk, maar tenminste toch opstaand i.p.v. plat op de loc zelf.

Tien maal langer ... Werken in verdiepen als je de muur van de buren niet mag uitkloppen  ;)

Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


SuSke

Kleine dingen die de boel toch weer iets verder "af" maken :))

Wat gras en struikgewasch op de dijk

20160830_220139 by Frans Peeters, on Flickr

Een moordend fietspad  ::)

20160830_220232 by Frans Peeters, on Flickr

20160830_220322 by Frans Peeters, on Flickr

En ondertussen (rustig) verder werken aan die bovenleiding  :-\
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Dat fietspad is (helaas) levensecht  ::)  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Inderdaad Gerolf. We zijn het hier in België het beste in de slechtste fietspaden  ;D.
Jullie maken er echt wel een juweeltje van  ;).


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

3rail

Ziet er weer indruk wekkend uit Frans. :) :)

Heb je al tril handen van de bovenleiding of zorgt alcohol voor de rust. ;) ;)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99