VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Dirky op 11 februari 2016, 08:05:48 AM"aantrekkelijk meisje", "afspraak", "alleen?"  :D
en hoeveel zeker ? (en bijna niet gebruikt, en maar even geprobeerd !  ;D)

Suske moet het nog gezegd worden knap werk !  ;)

OlivierV

How jong, dat is mooi.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Cozzy

Knap staaltje vakwerk en doorzettingsvermogen!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

SteamMike

Hey Frans,

Zou je aan de ingang van je parking niet beter wat matten voorzien dan kunnen de gebruikers hun banden en eventueel voeten vegen. Anders ga je er na een tijdje niet veel meer van zien van al het geleverde werk.
Stel je voor dat tegen de tentoonstelling alles al vol modder ligt.  ;)

Michel
 

Floris

Ik vind de kleurtjes wat fel, misschien wat naar elkaar toe trekken met een waasje humbrol 72 uit de airbrush? verdr is het namelijk inderdaad heel mooi!

SuSke

Treed je daar in bij Floris, allen wacht ik even een presentatie op de baan of en is de niet operationele luchtspuit momenteel een probleem  ;)
Zal dus eerder een wasje zijn dat er nog over komt en dan denk ik aan iets heel licht grijs-bruin en eigenlijk meer water dan verf.

Met dank voor de complimenten  :-[
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Voila, weer een donderdagavond gepasseerd op de club om verder te werken aan de baan.
Er staat een stevige dead-line op nu.

De  parking even op zijn plek gepast en het ziet er goed uit. Het rode zou iets fletser/bleker mogen zijn.
Enige mogelijke aanpassing zouden nog de voorzieningen voor de anders-valieden' kunnen zijn, op een typisch Belgische manier: witte stenen half met zwart overschilderen en een nieuwe witte streep schideren en zo'n blauw vlak erop zetten.





Verder werden alle al geplaatste bovenleidingsmasten verwijderd wegens "foute plaats", de straatlantaarns met lampjes worden vervangen door exemplaren met leds en het voetpad krijgt ook een "make-over".

De wissels in het schaduwstation warden met nog enkele andere "grote duivels" getest en alles loopt vlotjes. Enkel voor 1 loc blijkt de richting idioot genoeg bepalend, en dan gaat het niet om de rijrichting maar de richting warin de loc op het spoor gezet wordt. Compleet niet te verklaren, zo bizar  :-\

Ook de invulling van het "stadsgedeelte" achter de centers werd even snel bekeken, en het hoekje is toch veel kleiner dan het lijkt of willen we er gewoon teveel op zetten  ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

wat die rode kleur van de klinkers aan gaat zouden ze iets meer roze mogen zijn
waarom ik dat weet omdat heel mijn bestrating hier thuis van dat spul is gemaakt


het is natuurlijk winter en dan heb ik altijd last van mos maar in het voorjaar dan met de hogedruk er over heen en dan zijn ze net als nieuw
er zitten wel wat donkere stenen tussen maar dat is gewoon in het echt ook zo
oeps deze zijn echt LOL
hopelijk heb je der iets aan maar over deze klinkers word dus minder vaak gereden en dan blijven ze minder lang proper
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Koen

Knap werk, Frans.
In ieder geval nog veel werk in het verschiet als je dit wenst door te trekken onder de hele viaduct.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

evan

Knap Suske!

Houd er rekening mee dat na een maand of 2 de klinkers fletser gaan worden door stof  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Dus eigenlijk moet hij er niks meer aan doen, de weathering gebeurt vanzelf.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

@ Koen: Ik heb voorlopig genoeg klinkers gezien en gekerfd in architecktenkarton. De parking blijft zo groot als ze nu is.
Onder de andere delen van de viaduct zijn andere dingen voorzien zoals gewoon braak terrein



of de uitgang van een of andere mysterieus fabriekje



@ Evan, Raf en anderen: Er wordt nog een wash overgezet of misschien zelfs gewoon volledig herschilderd als het nodig moest blijken omdat het resultaat niet is wat er van verwacht werd.
De acryl verf was op mijn mengbordje veel bleker, maar waarschijnlijk is de vrij donkere grondverf er de oorzaak van dat de kleur veel donkerder (te donker) uitvalt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Mooi werk Frans, je heb er opgelet dat er niet veel groen groeit onder een brug, enkel langs de kanten...

SuSke

#583
Alle bovenleidingsmasten zijn van de baan verwijderd
De nieuwe stukken voor de perrons zijn klaar gemaakt.
Producten voor het vullen van de dok zijn bekeken.
Er staan nog een half bos bomen klaar in het lokaal.
Er is een stukje hekwerk aanwezig.

Vanaf nu is het dus volle vaart vooruit om de baan tegen oktober klaar te krijgen.
Bovenleidingsportalen nakijken, samenstellen en de juiste plaats uitzetten.
Perrons voorzien van trekbuizen en steunen voor verlichting en bovenleidingspasten.

Werk zat dus
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.