VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

adrievans

Suske,
Met die hoffmann motoren ,kun je daar ook de tillig wissels mee omzetten.
Oftewel,blijven ze op hun eindpunt staan,qua prijs zijn ze interessant. :P
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

loebaske

Absolut, persoonlijk gebruik ik die ook en zijn zowat de beste op de markt en geruisloos, belangrijk is ook de mogelijkheid van terug melding of polarisatie van het hartstuk  :) :)

SuSke

Bovendien zijn het heel zuinige jongens die bijna geen stroom nodig hebben.
In gekoppelde schakeling bij overloopwissels trekken ze samen nog geen 0,5A
Alleen moet je zorgen dat je pulstijd voldoende lang is als je analoog schakelt zodat ze volledig overslaan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

adrievans

Citaat van: loebaske op 31 oktober 2014, 16:53:01 PM
Absolut, persoonlijk gebruik ik die ook en zijn zowat de beste op de markt en geruisloos, belangrijk is ook de mogelijkheid van terug melding of polarisatie van het hartstuk :) :)


Hoi,
Zit dat polariseren al verwerkt in de wisselmotor of heb je onderstaande daarvoor nodig.
http://aspenmodel.de//product_info.php/info/p690_Umschalter-fuer-Weichenmotor---Umschalter-zum-Nachruesten-Pckg-von.html/XTCsid/s7kc3tj44vsmevtp6miar0j4n3
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

SuSke

De puntstuk polarisatie zit al bij in de motor.
Het extra stukje geeft je gewoon de mogelijkheid om bijkomende schakelingen te maken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

adrievans

Citaat van: SuSke op 01 november 2014, 20:16:59 PM
De puntstuk polarisatie zit al bij in de motor.
Het extra stukje geeft je gewoon de mogelijkheid om bijkomende schakelingen te maken.

Okè,dank je voor de info. :)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

SuSke

Aan de rechtermodule komt stilaan het reliëf naar boven :)
Met ruimte voor de Baron zijn "Klein Kasteeltje" en natuurlijk een mooie oprijlaan daar naar toe die aansluit op de "Grote Baan".







lekker spelen met subtiele niveau verschillen, ook al is het op niet direct zichtbare plaatsen



Ook het eerste stuk van de keermuur van de grote spoorwegdijk staat ondertussen ook op zijn plek.

De schragen zijn binnen gekomen, het hout voor de friezen werd beloofd, nu nog de steunstructuur maken waar de baan op gaat liggen en we kunnen weer verder.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Onze "stille elekrieker" houdt zich bezig met het mooi leggen van de draden onder de grote spiraal module.
Alle draden worden mooi opgebonden, ringleidingen verlengd en verlegd om straks alles optimaal te kunnen plaatsen en aansluiten.



Bij de anderen was er een onweerstaanbare drang om te gaan kliederen met vliegengaas en gips :)
Die grote styreen visvijvers moeten gedicht worden...



Maar na een avondje roeren, smossen en pleisteren is er toch reliëf in het hele gebeuren gekomen

Inrit naar het "kasteeltje"


Zicht vanuit de haven naar het "kasteeltje"
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Frans, wat betreft de draadjes die daar in je vorige post aan die rail gesoldeerd zitten. Is het niet properder om je draadjes naar binnen toe te solderen zodat ze via een gat onder de rails naar onder kunnen? Dat valt dan veel minder hard op wanneer er geballast is, op onze clubbaan en modulebaan is dit zo gedaan en op mijn eigen modulebaan doe ik het ook zo.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Zal nog gebeuren Olivier wanneer deze module aan zijn "elektrische upgrade" toe is. Dit is inderdaad de snelle montage om de module klaar te hebben tegen de tentoonstelling.

Anderzijds durf ik ook gewoon de draadjes strippen of zwart schilderen en gewoon mee in het ballastbed verwerken.
Dat hoekje is vrij moeilijk te zien :) Zit echt weggestoken in het einde van de baan tegen de kopwand en achter een coulisse van 5cm en dan nog wat bomen die erover groeien en ander spul ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Magneetband op de weg geplaatst en begin gemaakt met de wegeniswerken  ;)





Uitvlakken naast en tussen de strips met balsa 1,5mm, klar voor een laagje modeleerklei.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

#221
Ondertussen werd er al een wegdek in "darwi" klei op de weg gelegd.
Een deel is al geschuurd terwijl het volgende deel uithardt.
Na schuren moeten er de nodige "retouches" aangebracht worden, en dat kan "vanalles" zijn gaande van putten vullen tot scheuren maken, boordstenen en vangrails plaatsen en dan uiteindelijk alles terug in aanvaardbare kleurtjes zetten ;)








Ook het spoor dat door de containerkaai loopt, wordt aangepakt.
Om op deze plaats eventueel modules bij te kunnen plaatsen moet het spoor haaks op de bakrand aangesloten worden en dit was niet het geval.
Ondanks de beperkte hoek (2°) wordt de uitzwaai van een later spoor te groot, en niets is zo onwezenlijk als een slingered spoor in een strakke kade ;)
Dus, het mes er in, de rails vrijgemaakt, de natte doeken erop en alles losgemaakt.
Omdat nu ook de hoek op de aansluiting anders ligt, de "buiten gebruik gestelde" wissel er ook maar uitgesloopt en het spoor aangesloten.
Ergens toch nog een paar mm fout gemeten waardoor het spoor een kleine slinger maakt op de aansluiting maar vanuit de wissel gezien valt het best mee.
De aansluitwissel op de "hoofdbaan" kon ook niet meer naar achteren omdat daar nog een andere constructie direct naast het spoor komt te liggen.







Ook de betonnen stootboord op de perceelscheiding is gesneuveld want die stond ook onder die bewuste 2° hoek, zodoende ...  :(

Als het kantoorgebouw dan ook zijn plekje gekregen heeft, kan dit deel van de kaai ook volgelegd worden met "darwi" klei, geschuurd, bijgewerkt, geschuurd, geschuurd en geschilderd worden.
Dit kantoorgebouw wordt nu in de lengte geplaatst en niet meer kops op de module. Dat geeft iets meer werk om de binnenkant ook af te werken.
De ontwerpen hiervan liggen ook al weer op tafel





Dus weer een pakje werk op de plank  ;)  8)

Als we er met z'n allen ons plezier maar in blijven vinden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Goe bezig, zal veel veranderd zijn tegen dat de baan nog eens het kot uit komt (tentoonstelling)

Gerolf

Mooi gebouw-ontwerp, Frans  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Stratenmakers op de dool  ::) :D

De wegeniswerken op Vaerwegh Dok hebben een nieuwe start genomen  ;) ???

Inrit hoofdingang containerkade, met betonnen keermuurtjes en spoor in beton



Herstel aangepaste sporen in de containerkade



Onderlaag van de Vaartsebaan



De aftakking naar de Staalstraat



De overweg in de Vaartsebaan



en de aansluiting op het reeds aangelegde deel van de weg aan de spooronderdoorgang

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.