Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

SuSke

Onze baan is ondertussen "bereidbaar" met het "2-draden" digitaal systeem van Lenz [}:)].
Primeur op onze tentoonstelling op 18 en 19 september 2010.
Van scenery is er momenteel echter nog maar weinig te zien [8)] daar gaan we nu stillaan aan beginnen [;)].
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Ondanks de perikelen die ons boven het hoofd hangen, hebben we gezorgd dat er op onze tentoonstelling zonder problemen kan gereden worden.

Voor de nieuwsgierigen, een impressie van wat het moet worden.



Om de laatste status te observeren, moet je gewoon langskomen op 18 of 19 september - zie ook dit draadje: http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=10926

Je bent van harte welkom.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Ik ben reuze benieuwd , ik kom op zaterdag.[:p]

evan

Ik ben ook benieuwd!  Het is altijd de moeite om bij de MTD de sfeer te gaan proeven.  Ik kom ook nog langs, maar weet nog niet wanneer...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

just4fun

Altijd gezellige boel daar.
Normaal gezien spring ik ook even binnen.
Ben in ieder geval reuze nieuwsgierig naar dat nieuwe project (en de lokaaltoestanden).
Paul

Gerolf

Voor mij wordt het de nocturne op vrijdagavond [8D]
De rest van het weekend moet ik helaas werken [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Na zo'n weekendje rijden voor de tentoonstelling komen er toch enkele kleine mankementjes boven water.
Er zal de komende weken dus een en ander worden aangepast.
De wisselstraat in de grote bocht moet toch nog iets vlotter en de tegenbocht moet verder achteruit.
Aan de containerkaai moet een wissel met uithaalspoor bijgeplaatst worden, zo moet er niet elke keer op de hoofdbaan gerangeerd worden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

just4fun

Tja, mij is het niet gelukt om langs te komen bij de opendeur wegens veel te ziek.
't Zal dus voor in jullie 'nieuwe' lokaal zijn, zeker?
Paul

SuSke

Anders even afspreken met iemand uit de club (janjozef,ik,...) om op een donderdag even langs te komen.
Het nieuwe lokaal zal nog wel even op zich laten wachten [:(]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janjozef

Kom gerust morgenavond 30/9 langs

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

just4fun

citaat:
Geplaatst door SuSke

Anders even afspreken met iemand uit de club (janjozef,ik,...) om op een donderdag even langs te komen.
Het nieuwe lokaal zal nog wel even op zich laten wachten



citaat:
Geplaatst door janjozef

Kom gerust morgenavond 30/9 langs

Jan


Kan ik inderdaad doen.
Al zal dat moeten wachten tot het schoolvakantie is, want als m'n jongste spruit hoort dat ik 'naar treintjes ga kijken', zonder dat hij mee kan ..., dan zal het er tegen zitten [;)].
In ieder geval staan jullie in Mechelen en ben ik daar ook (met m'n jongste, al weet ik nog niet welke dag).
Paul

SuSke

Ook na de verhuisperikelen wordt hier rustig verder gewerkt aan het "club-project zonder naam".
We proberen de baan wat meer toonbaar te maken voor de volgende tentoonstelling (laatste weekend september 2011 - verdere info volgt in het desbetreffende draadje) zodat er voor jullie ook weer wat nieuws te beleven valt.

Een zichtje op de betonnen keermuur aan de achterzijde.




De spoorwegdijk



De verdere afwerking van de betonnen trogbrug





Ook werd het sporenverloop wat aangepast na de vorige tentoonstelling zodat dat ook allemaal wat vlotter loopt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Eind september zeg je , ok? dat gaan we dan even noteren in de agenda ,ik kom nog eens een kijkje nemen dan , want er zijn een paar dingen die mij nu al aanstaan.[:p]

SuSke

24 en 25 september om precies te zijn.
Je bent zoals steeds welkom Erwin.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Ondertussen werd er al ijverig verder gewerkt.
Ook de betonnen muur aan de voorzijde heeft wat relief gekregen en een kleurtje.





De borstwering op de brug werd terug afgebroken en wordt vervangen door een meer uitdagende constructie






Sporen worden vervuild


Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.