Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

janjozef

Aangezien we nog een beetje plaats overhadden, zijn we bij MTD begonnen met een nieuw clubproject. Eigenlijk is het bijna een forumbaan aangezien de meeste mensen die er aan werken ook hier op het forum zitten.
Voor wie hierover meer wil weten moe maar eens gaan kijken op onze website   http://www.mtdtreinenclub.be/banen/h0%20digitaal%20=.htm

Voor diegene die hier meer over willen weten kunnen altijd eens op een donderdag avond komen kijken, of tijdens onze rijnamiddag zaterdag 29 augustus. Suske, ModelbaanHO, Rochevalien of de andere zullen u wel te woord staan

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

modeltreinbart

Alvast een mooie start. Ik blijf het in ieder geval volgen. Maar kan je dan ook de foto's op deze website zetten?
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

SuSke

Over die foto's zullen we het binnen de club nog eens hebben [8D][;)]. Het zijn er in ieder geval al redelijk wat want van elke wekelijkse vordering worden er een aantal gemaakt om onze toekomstige aanvallen van alzheimer te verdoezelen.

De ambities van de club liggen in ieder geval hoog over de afwerking van deze baan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Knap werk aan het leveren jongens, doe zo verder en proviciaat met jullie project [:)][:)]

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Toffe foto's, vooral de "shots" met clubleden erop [8D]
Wel vreemd dat "de sponsor" niet in beeld is - flesjes weggehaald? [:D] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Suske, een gezellige club, welke rails is gebruikt op de laatste foto? Ik ken deze niet maar met de "betonnen" bielzen vind ik die er wel erg mooi uitzien.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

jacques timmermans

Aan de constructie van het hartstuk en de wisseltongen te zien Tillig Elite Gleis met betonnen dwarsliggers.

Jacques Timmermans

Michiel

Indrukwekkend project! En ik zie dat jullie er met de glimlach aan werken. Houden zo! [:)]

Maar nu ik die wissels zie, merk ik eigenlijk dat op lijn 124 en 26 wissels nog steeds op houten dwarsliggers worden geplaatst, zelfs al worden voor de rest van de lijn betonnen dwarsliggers gebruikt. Is dat elders anders?

Knap werk, ik kijk al uit naar de volgende reportage!
groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Wanneer is het nog eens open deur???[:D][:D][:D]
Want ik ben er helaas nog nooit geweest.
Met vriendelijke groeten
Peter

Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door Saraan

Indrukwekkend project! En ik zie dat jullie er met de glimlach aan werken. Houden zo! [:)]

Maar nu ik die wissels zie, merk ik eigenlijk dat op lijn 124 en 26 wissels nog steeds op houten dwarsliggers worden geplaatst, zelfs al worden voor de rest van de lijn betonnen dwarsliggers gebruikt. Is dat elders anders?

Knap werk, ik kijk al uit naar de volgende reportage!
groetjes,



In Belgi? worden NERGENS wissels geplaatst met betonnen dwarsliggers.
In Frankrijk wel, daar kun je ze tegenkomen op TGV-lijnen.

modelbaanHO

De wissels worden door Tillig origineel geleverd met houten dwarslggers.
We hebben ze betongrijs geschilderd voor de uniformiteit met de betonnen dwarsliggers van de gewone sporen. Blijkbaar hadden we dat beter niet gedaan wanneer we conform het grote voorbeeld willen werken.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

SuSke

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Toffe foto's, vooral de "shots" met clubleden erop [8D]
Wel vreemd dat "de sponsor" niet in beeld is - flesjes weggehaald? [:D] [;)]


Juiste foto's uitgezocht [;)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar

Suske, een gezellige club, welke rails is gebruikt op de laatste foto? Ik ken deze niet maar met de "betonnen" bielzen vind ik die er wel erg mooi uitzien.


citaat:
Geplaatst door ModelbaanHO
De wissels worden door Tillig origineel geleverd met houten dwarslggers. We hebben ze betongrijs geschilderd voor de uniformiteit met de betonnen dwarsliggers van de gewone sporen. Blijkbaar hadden we dat beter niet gedaan wanneer we conform het grote voorbeeld willen werken.


Luc (ModelbaanHO) heeft ze dus geschilderd [;)]
Misschien kunne we de verf er terug afkrabben ??[:o)][;)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

citaat:
Geplaatst door Peter

Wanneer is het nog eens open deur???[:D][:D][:D]
Want ik ben er helaas nog nooit geweest.


De volgende "open deur" is gepland voor volgend jaar Peter.
Maar niets moet je beletten om even langs te komen op een donderdagavond om kennis te maken met die gekke bende[;)]
(adres via web-stek www.mtdtreinenclub.be)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.