Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

SuSke

Zal mijn best doen om dat allemaal in die kleine containers weg te steken ;)

Maar die mannekes moeten daar ook nog kunnen werken hé  :o ::)

Gisteravond op de club me dan bezig gehouden met wat ander therapeutisch gedoe :-\

De kolommen van de werf die te lijden hadden onder een te hoge horizontale belasting zijn terug recht gezet met een centrale versterking om hun verankering en stabiliteit aanzienlijk te verbeteren.
Een stukje werfafsluiting van Weinert werd in elkaar geprutst.
We zijn ook begonnen aan een setje palletten van onze vriend C-traccs - helemaal "zen" worden of je bakt er niets van.

Lekker wazige gsm-foto's met weinig licht  8) 8) 8)

20170511_230845 by Frans Peeters, on Flickr

20170511_230751 by Frans Peeters, on Flickr

20170511_230810 by Frans Peeters, on Flickr

20170511_230830 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Met je eens Frans, die wazige foto geeft de indruk dat het stilaan tijd is om naar huis te gaan en dat de dagtaak erop zit  ;)

SuSke

Zaterdag werd Vaerwegh Dok nog eens "opgetuigd" voor een fotoshoot voor één of ander obscuur blaaadje  ??? 8) ;)

We konden het dan natuurlijk ook niet laten om even met wat treintjes rond te bollen en toch nog enkele speciale shots te nemen van de baan.

20170513_173312 by Frans Peeters, on Flickr

20170513_173547 by Frans Peeters, on Flickr

20170513_173508 by Frans Peeters, on Flickr

20170513_173446 by Frans Peeters, on Flickr

20170513_173424 by Frans Peeters, on Flickr

20170513_173734 by Frans Peeters, on Flickr

20170513_173403 by Frans Peeters, on Flickr

We moeten toch eens echt werk gaan maken van een boel andere kleine details die er nu nog aan ontbreken :-[ ::) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Telkens weer verbaast mij het realisme in de foto's van Vaerweg Dok. Elke foto verrast me weer. Ongelooflijk knappe baan.  8) 8) 8)

Een beetje jammer van het vaal groen-gele licht telkens op de foto's, of mogelijk is dat het fototoestel dat deze zweem erover zet. Ik heb de baan in't echt gezien, en toen viel het mijn niet op. Het zullen de foto's zijn.   ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Man, wat een realisme  8) 8) 8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Cozzy

Prachtige sfeerbeelden en toffe doorkijkjes!  :)
Mooi!

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

755philippe

Illegale graffitti-spuiters aan het werk geweest. Als dat maar goed komt.
Mvg

755philippe

SuSke

Met dank voor de lovende commentaren. Het zo goed mogelijk nastreven van de realiteit is het streven op de baan, zowel in de plaatsing van de scenery als in de fijnheid van de afwerking. We zijn tenslotte ook modelbouwers pur sang.

Citaat van: Michiel op 15 mei 2017, 11:47:11 AM
Telkens weer verbaast mij het realisme in de foto's van Vaerweg Dok. Elke foto verrast me weer. Ongelooflijk knappe baan.  8) 8) 8)

Een beetje jammer van het vaal groen-gele licht telkens op de foto's, of mogelijk is dat het fototoestel dat deze zweem erover zet. Ik heb de baan in't echt gezien, en toen viel het mijn niet op. Het zullen de foto's zijn.   ;)

Bedankt Michiel.

Dat vaal groen-gele licht kan een dubbele oorzaak hebben.
1. zeer zeker de kwaliteit van de lens van de gsm waar deze foto's mee gemaakt zijn - de witbalans staat op automatisch en dat is meestal niet zo goed
2. de ledverlchting die deels verscholen zit achter blauw geschilderde coulissen in de hemel en daardoor inderdaad een groen-gele belichting geven. We zullen de instelling van de leds nog eens  terug nakijken (samen met Gerolf  8))

Citaat van: 755philippe op 15 mei 2017, 11:58:08 AM
Illegale graffitti-spuiters aan het werk geweest. Als dat maar goed komt.

Dat hoort volgens ons (MTD digitalisten) nu eenmaal bij een baan met een "modernere" uitstraling, en of ze nu allemaal "illegaal" zijn of "toegelaten / getolereed" laat ik even in het midden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Toch een fantastische baan, Frans!
Ik sta elke keer verwonderd van de detaillering en het hoog realistisch gehalte.
Een aantal foto's terug was de realiteit niet te onderscheiden van het model. Als je dit kan realiseren, kunnen we toch spreken van een groot-meester in de modelbouw hé  ;).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

loebaske


Dat is niet alleen de Frans, die heeft een heel team porf. modelbouwers om zich..zoals de Gerolf en alle andere die ik niet bij naam direct ken...

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Koen

Citaat van: RD25 op 15 mei 2017, 18:38:42 PM
Citaat van: Steam.N op 15 mei 2017, 11:49:03 AM
Man, wat een realisme  8) 8) 8)

ja   8)

Dat is inderdaad zo. Misschien heb ik het teveel op één man gezinspeeld maar bij MTD zitten er hoop knappe koppen bij elkaar  :), naar mijn gevoel elk met hun eigen specialiteit. Een ploeg waar ik veel respect voor heb en waar je je bij een bezoek thuis voelt. Dit heb ik al bij elke opendeur mogen ervaren.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

 Met dank voor de complimenten  :-[ :-[ :-[ :-[ (eigen en plaatsvervangende nederigheid)


Ik zal de pluimen uitdelen aan het team dat zich inderdaad al enkele jaren mee achter de uitbouw van de baan zet.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Citaat van: loebaske op 15 mei 2017, 17:45:43 PM

Dat is niet alleen de Frans, die heeft een heel team porf. modelbouwers om zich..zoals de Gerolf en alle andere die ik niet bij naam direct ken...

En degenen die nog niet professioneel genoeg zijn die worden wel gestimuleerd en alles aangeleerd om er ook te geraken  ;) ;)

Binnenkort een aantal sessies over vervuilen en verweren, samen nog wat scenery bouwen voor op de baan (de finishing touches). Alleen zo krijg je iedereen mee aan de tafel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Leuke sfeerbeelden  :)

Vraagske:  die "Mural", van waar heb je die?  De stijl komt me heel bekend voor!
Een geode kennis van me heeft er in het Antwerpse behoorlijk wat (officieel) gemaakt!

BTW: tot Donderdag,  mn gerief ligt klaar  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.