Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

Peter

Hoewel de meeste waarschijnlijk nog met vakantie zijn, wou ik toch vragen of er nog vorderingen zijn gemaakt met de verbouwing.
Heb ondertussen de meeste van mijn foto's terug in dit draadje en de meeste andere kunnen plaatsen, dus dat werkje loopt ook stilaan op zijn einde, en dus beginnen mijn vingers te kriebelen om ook met de ombouw van die Olaerts kap van de 45 naar een 602 of 603 te beginnen
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

Nog een paar weken druk en dan kan ik er weer aan verder
alle delen en mallen zouden nu gemaakt moeten zijn buiten de twee koppen
ik vrees dan die roosters die ik heb zo fijn zijn dat ze zeer moeilijk in de mal geen opgenomen worden
ik heb het reeds eens geprobeerd maar het was knudde
ik had nog rest van siliconen en daar had ik dus de rooster proberen mee af te gieten maar dat was dus geen succes
ik ga bij de kop de rooster eerst alleen insmeren en dan nadien de rest
want hoe klein ook een luchtbelletje doet heel de fijnen spijltjes te niet

dus langzaam maar er toch nog aan bezig
gr raf
ps ik maak een extra cahssis zodat ik een 2 en een 3 rail bus kan rijden door de kap te wisselen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Helaas,  sedert dat ik in vakantie ben nog geen modelbouw gedaan . Enkel achter vulling geweest die Raf me al een tijdje geleden had aangeraden . Dit om gaten en aanpassingen beter en fijner te kunnen afwerken . Maar het kroebelt wel om die kap van de 603/43 met 3 frontramen eens af te werken . Ook al omdat ik die frontjes van Shapeways wil plaatsen en daarmee dan die kap zo goed als klaar is . Zal waarschijnlijk maar achter de vakantie aan verder kunnen werken .

Thommy

Ik doe pas verder na eind oktober...
Greetz

Thommy

GDE

604.04 - 1966.09.24 Merelbeke TW - HN-761 by Geert Nauwelaerts, on Flickr
prachtige foto en best wel interessant om eens wat details van de motorwagen te zien . Het lijkt wel of deze motorwagen voordien 4 dikkere gele strepen had rond de koplampen . Na het vergroten van de foto is het iets duidelijker te zien dat er onder de groene verf een andere gele belijning zat (als test???)

raf

ik moet eens dringend gaan verder doen aan deze wagens
want dit jaar is het al shit geweest wat zowel privé als modelbouw aan gaat
maar het project op de HTC loopt bijna teneinde (juist nog fine tunen)en dan heb ik weer wat meer tijd

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michiel

#546
Missschien zijn die overschilderde lijnen de resten van de ombouw van 1 centraal frontsein naar 2 frontseinen?

foto: traintamarre.tassignon.be
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Ook mooi om te zien op de foto van Geert, dat de treinbestuurder nog wit ? hemd en stropdas droeg ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Tja, er was ook een tijd bij de Buurtspoorwegen dat de controleurs niet zozeer op jacht gingen achter zwartrijders, maar eerder controleerden of de bestuurders wel hun das, vest en kepi droegen... Zelfs in bloedhete zomers.

GDE

Citaat van: Michiel op 25 augustus 2017, 11:29:00 AM
Missschien zijn die overschilderde lijnen de resten van de ombouw van 1 centraal frontsein naar 2 frontseinen?

foto: traintamarre.tassignon.be
Inderdaad Michiel , het is de gele belijning van toen de motorwagen nog 1 centrale koplamp had

GDE

al enkele uren bezig geweest met het aanpassen en inbouwen van het shapeways frontje voor de 43 .
Mw 43 met Shapeways onderdeel voor ombouw naar 3 ramen by geert descamps, on Flickr
Mw reeks 43 met 3D print Shapeways by geert descamps, on Flickr
Mw 43 test Shapeways by geert descamps, on Flickr

Peter

Hallo Geert.
Ik wil niet negatief doen , maar misschien zie ik het verkeerd
Het lijkt of de buitstenste ramen iets te smal zijn waardoor de stijlen tussen de buitenste ramen en het smalle midden raam dan weer iets te breed lijken.
Met vriendelijke groeten
Peter

dieselfreak

Die indruk heb ik ook, maar voor alle duidelijkheid, zelf zou ik het niet beter kunnen.
MC

GDE

#553
Peter en Marc , jullie hebben gelijk hoor . Het was me ook al opgevallen. De vensteropeningen van de Shapeways printjes zijn gelijk bij zowel de versie van de 43 als bij die van de 44/45 daar er eigenlijk wel een " miniem "verschil zou mogen zitten. Me dunkt dat deze van de 44/45 het best overkomen met de werkelijkheid maar zonder het echte voorbeeld is dit zeer moeilijk te bepalen . Ik ben echter al blij dat iemand dit wilde tekenen en deze op Shapeways plaatste . Zelf heb ik al veel gemeten , vergeleken en toch zat ik verkeerd bij vorige pogingen. Het middelste venstertje bij de shapeways print meet 3,93 mm. Voor de 43 zou 4,30 mm naar mijn inziens wat beter zijn . De midden spijlers meten 3,05 op de print , 2,5 mm zou misschien beter zijn . De buitenste ramen meten 6,90 mm op de print . Zelf gok ik op 7,80 en daarmee kom ik dan tegen de buitenste rand van de oorspronkelijke ramen in die kap . Met deze maten is er dan wel geen randje aan de buitenste kant van de grote ramen . Zie mijn vorige poging in plasticard ;
Mw 43 test in plasticard by geert descamps, on Flickr
by geert descamps, on Flickr
Bij deze poging in plasticard is het middelste raam nog wat aan de smalle kant en misschien de buitenste ramen net iets te groot . Wat denken jullie ?

raf

van het shapeway printje zou ik de buitenste  ramen aan de binnen kant vergroten zodat de spijlen iets dunner worden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.