Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

GDE

#405
Omdat ik al een tijdje benieuwd was hoe die frontgril eruit zou kunnen zien ben ik toch eens wat gaan proberen . Thomas heeft die ondertussen ook al op Shapeways geplaatst en die zal ik binnenkort eens bestellen want die frontramen en gril zelf snijden is nog niet zo gemakkelijk . Voila Raf , enkele foto's van mijn probeersel . Het moet nog veranderen want zelf ben ik niet tevreden . Die geprinte stukken zouden beter zijn



Rechts 3 staafjes van 0,3 gelijmd om op het grote voorbeeld te doen gelijken . Was wat prutswerk en vele staafjes zijn ergens elders gevlogen  :D
Mijn lang verwachte aandrijving is ... bij de douane controle in afwachting van verdere afhandeling . Pfff zal nog eens mogen btw en invoerrechten bij betalen .  ik ga voor een volgende 43 toch eens kijken voor een andere oplossing als aandrijving ipv die aangedreven bougie van nwsl .

Steam.N

Citaat van: geert desc op 26 januari 2017, 08:21:42 AM
... Rechts 3 staafjes van 0,3 gelijmd om op het grote voorbeeld te doen gelijken . Was wat prutswerk en vele staafjes zijn ergens elders gevlogen  ...

Maar het resultaat mag er zijn  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

Geert dat begint er toch al wel op te trekken
met give and take er bij zelfs mooi en als hij op de baan rond snort zie je het haast niet dat er zaken zijn die niet kloppen
sjik jong

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ACFI

Ik vind de verschillende pogingen tot verbouwen en verbeteren van de 43/44/45 heel inspirerend.

Ik zou bijna zeggen waardig om een MSM jaarmodel te worden.

Voor de maker zijn er nogal wat versies en varianten te maken.

ACFI.

Thommy

Citaat van: ACFI op 26 januari 2017, 12:57:15 PM
Ik vind de verschillende pogingen tot verbouwen en verbeteren van de 43/44/45 heel inspirerend.

Ik zou bijna zeggen waardig om een MSM jaarmodel te worden.

Voor de maker zijn er nogal wat versies en varianten te maken.

ACFI.

met de fronten van mij voor de AR45. Heb je 4 versies eigenlijk. Waarvan 3 met 3 ramen.
Moet dringend eens verder doen voor ramen uit te tekenen... Kunnen mss gefreesd worden dan

interieur blijf ik een stom punt vinden. Het past van mij allemaal, maar komt te duur uit bij Shapeways om te printen (of toch voor de meeste)
Greetz

Thommy

raf

thommy die ramen kan ik wel frezen maar dan moet ik eerst bij shape way's de fronten bestellen
nadien is het een makkie om deze in plexy te frezen
ik moet wel de witte zien te vinden want die blauw freest voor geen meter

gr raf die wat griep heeft
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Eerder zijramen  ;)
Greetz

Thommy

raf

geen probleem met die ramen
maar alleen de tijd vinden om ze te frezen
zit nu met griep en das niet bevorderlijk om nu aan het tekenen te gaan
heb willen programmeren maar da was rap gedaan LOL
wc pot werd direct mijn beste vriend

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Merci mannen voor de toffe reacties . Nog wat werk aan het dak en dan die fronten bestellen en inbouwen . Met de onderdelen die Thomas tekent en op Shapeways plaatst en de hulp van Raf en nog enkele andere mensen is het een hele hulp om bijna alle onderdelen te verkrijgen . Het vergemakkelijkt alvast veel   :D

argilla

Citaat van: geert desc op 27 januari 2017, 06:00:46 AM
Merci mannen voor de toffe reacties . Nog wat werk aan het dak en dan die fronten bestellen en inbouwen . Met de onderdelen die Thomas tekent en op Shapeways plaatst en de hulp van Raf en nog enkele andere mensen is het een hele hulp om bijna alle onderdelen te verkrijgen . Het vergemakkelijkt alvast veel   :D




Geert goed gedaan ... Echter heb op schapeways gezocht onder AR 45 en niet gevonden .  Kan je niet de juiste link geven aub ? 
THX
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Thommy

Citaat van: argilla op 27 januari 2017, 06:42:17 AM
Citaat van: geert desc op 27 januari 2017, 06:00:46 AM
Merci mannen voor de toffe reacties . Nog wat werk aan het dak en dan die fronten bestellen en inbouwen . Met de onderdelen die Thomas tekent en op Shapeways plaatst en de hulp van Raf en nog enkele andere mensen is het een hele hulp om bijna alle onderdelen te verkrijgen . Het vergemakkelijkt alvast veel   :D


Zoeken op thommy of gewoon NMBS intikken


Geert goed gedaan ... Echter heb op schapeways gezocht onder AR 45 en niet gevonden .  Kan je niet de juiste link geven aub ? 
THX
Greetz

Thommy

raf

als die stom bomen verzaagd zijn en hier voor de deur liggen dan begin ik aan die ramen
het tekenen daar kruipt de meeste tijd in want het frezen is zo gedaan
das starten en een bammetje gaan eten
nu hoe willen jullie de ramen is ook nog de vraag
allemaal appart of aan elkaar
appart is makkelijker want dan hoef ik geen rekening te houden met de afstanden tussen de ramen
gewoon de venster en een randje van 1 mm om ze vast te zetten is dan voldoende
de deuren die blijven wel aan elkaar hé die zitten te dicht op elkaar
ik hoor het wel
zoals ik begrijp zijn de front ramen van de ar43 dus anders daar moet ik dus wel rekening mee houden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

net es gekeken wat een setje kost moest ik alle onderdelen (interieur/kasten/lichten ed) in 1 print laten zetten bij Shapeways  ::) 257euro... ja, dan koopte ze beter nieuw dus

tis duidelijk beter om stukken bijeen te zetten wat in het ene en wat in het andere moet
interieur kun je PLA nemen. Minder detail, maar wel correcte plaatsen. (of je moet ze gieten en zo leverbaar maken)
Greetz

Thommy

raf

ik zit zowie zo vast met het interne aan die motor combinatie
die kan ik onmogelijk weg stoppen in een wc LOL

nu bed in want ik voel me echt ziek
daarjuist bomen aan het verzagen en van ellende moeten stoppen
zweten als een paard en dorst als een ????

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

marc goovaerts

Verzorg jezelf en als die twee symptomen blijven duren... niet twijfelen en naar de dokter.
Het kan vanalles zijn, maar een maand geleden was constante dorst en zweten mijn deel.
Vrijdag uit het UZA gekomen en het leger diabetici vervoegt (een 'dedju' dus).

Ik hoop voor jou dat het onschuldiger is.