Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

Thommy

@Geert...
Mijn stukjes gedaan bij Shapeways. Wel al 2 keer teveel die met enkele lichten gekregen. Gemaild voor die met centraal licht te krijgen... (moest iemand interesse hebben)

Ik heb net ook de AR43 voorzijde online gezet
Greetz

Thommy

raf

ja laat maar komen en laat maar weten wat ze moeten kosten
de andere bestel ik dan wel na want ik heb die met de vierkante roosters ook nog nodig
als ik tijd heb frees ik de vensters uit
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Vierkante roosters staan online  ;)
En deze passen echt super als je net uitsnijdt naast de ronding. M'n 1e versneden kap staat nu in grongverf om te zien waar ik wat moet plamuren na m'n snij en breekwerken. Maar tis echt miniem
Greetz

Thommy

raf

voor de rechte roosters moet het dak aangepast worden
er gaat wat aan de binnen kant bijgezet moeten worden
want het geheel word anders te dun
eens kijken of ik ze kan vinden en dan morgen proberen te bestellen

gr raf die wacht op uw gespoten kap
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Mooie stukjes Thomas  ;) die frondstukjes voor de 44/45 zou ik wel bestellen van zodra ik eens aan die kap kan beginnen . Ben zeker al benieuwd hoe deze verbouwing van jouw 44/45 eruit ziet . Wat betreft het frontje voor de 43 , ik zeg het niet graag maar k denk dat er ergens een probleem zit . Als ik het goed zie op Shapeways komt het rooster in het dakgedeelte . Bij de 43 komt die onder de dakgoot . Ofwel zijn die frontramen te hoog ( zouden dezelfde hoogte van de zijramen moeten zijn ) ofwel zit er ergens elders een probleem met één of ander afmeting . Ik moet toegeven dat ik het maar eens vluchtig bekeken heb en nog niet echt heb kunnen vergelijken met foto's uit het boek van Nicolas edition . Raf ; waarschijnlijk zal 0,4 nog te fors zijn . Als ik de hoogte van de rooster bereken afgaande van foto's kom ik ongeveer op 5mm hoog in HO , 16 heel fijne gleufjes en 15 iets dikkere tussenstukken kom ik ongeveer vluchtig uitgerekend op 0,25 voor die tussenstukken en 0,06 voor de gleufjes . Wat dus verassend heel fijn is om een beetje op het echte voorbeeld te doen gelijken . Het rooster die ik gebruikte is dus niet alleen verkeerd van vorm maar ook de afmetingen .

Thommy

Citaat van: geert desc op 23 januari 2017, 20:14:59 PM
Mooie stukjes Thomas  ;) die frondstukjes voor de 44/45 zou ik wel bestellen van zodra ik eens aan die kap kan beginnen . Ben zeker al benieuwd hoe deze verbouwing van jouw 44/45 eruit ziet . Wat betreft het frontje voor de 43 , ik zeg het niet graag maar k denk dat er ergens een probleem zit . Als ik het goed zie op Shapeways komt het rooster in het dakgedeelte . Bij de 43 komt die onder de dakgoot . Ofwel zijn die frontramen te hoog ( zouden dezelfde hoogte van de zijramen moeten zijn ) ofwel zit er ergens elders een probleem met één of ander afmeting . Ik moet toegeven dat ik het maar eens vluchtig bekeken heb en nog niet echt heb kunnen vergelijken met foto's uit het boek van Nicolas edition . Raf ; waarschijnlijk zal 0,4 nog te fors zijn . Als ik de hoogte van de rooster bereken afgaande van foto's kom ik ongeveer op 5mm hoog in HO , 16 heel fijne gleufjes en 15 iets dikkere tussenstukken kom ik ongeveer vluchtig uitgerekend op 0,25 voor die tussenstukken en 0,06 voor de gleufjes . Wat dus verassend heel fijn is om een beetje op het echte voorbeeld te doen gelijken . Het rooster die ik gebruikte is dus niet alleen verkeerd van vorm maar ook de afmetingen .

Just... die zitten lager  ???zallek eendaags in orde brengen. Verdorie kzeg snel de andere aanpassen ipv uit m'n kap AR43 halen. Dus beter toch die nemen, die is wel juste.
Greetz

Thommy

raf

#396
ja de vierkante roosters zitten niet in het dak

zouden die kappen iets hoger zijn dan want de vensters lijken gelijk te blijven zitten
en de buffers zijn anders


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Citaat van: raf op 23 januari 2017, 20:36:45 PM
ja de vierkante roosters zitten niet in het dak

zouden die kappen iets hoger zijn dan want de vensters lijken gelijk te blijven zitten
en de buffers zijn anders

Heb een complete 43 uitgetekend, staat in Nschaal op shapeways ook (vermits ze niet +20cm kunnen printen). Dat heb ik al ergens in het begin van deze topic gezegd ook. Eigenlijk kun je van de AR45 kap geen AR43 maken. De kappen zijn erg verschillend...

Nu, ga ze aanpassen en dan post ik ze terug
Greetz

Thommy

GDE

Citaat van: Thommy op 23 januari 2017, 21:06:37 PM
Citaat van: raf op 23 januari 2017, 20:36:45 PM
ja de vierkante roosters zitten niet in het dak

zouden die kappen iets hoger zijn dan want de vensters lijken gelijk te blijven zitten
en de buffers zijn anders

Heb een complete 43 uitgetekend, staat in Nschaal op shapeways ook (vermits ze niet +20cm kunnen printen). Dat heb ik al ergens in het begin van deze topic gezegd ook. Eigenlijk kun je van de AR45 kap geen AR43 maken. De kappen zijn erg verschillend...

Nu, ga ze aanpassen en dan post ik ze terug
Thomas heeft gelijk , van die 44/45 kappen kan je eigenlijk geen 43 maken . Je kan het doen gelijken op een 43 mits wat nogal wat verbouwing . Wat je niet kan veranderen is de plaatsing van de ramen die bij een 43 lager zitten . Eventjes wat foto's vergeleken en de afstand tussen dakgoot en ramen is verschillend . Vooral bij de rood - gele versies valt het op bij de stekker op de neus die bij de 43 dichter tegen de ramen zit en ook tussen de koplampen en de ramen valt dat wat op . Ondertussen nog wat dakgootjes bijgeplaatst boven de deuren aan de andere zijde . Ook de aandrijving zou onderweg zijn  :D

raf

geert zou dan heel de kap hoger zijn of zitten de ramen lager??
als de kap boven de ramen hoger is dan zou deze daar doorgezaagd moeten worden onder de regen lijst en opgehoogd worden met een latje styreen .dit is inderdaad geen eenvoudige klus om te doen want je kunt een volledige kap verneuken

een volledig nieuwe kast bouwen is ook zo maar niet 123 gedaan
ik heb hier een kast liggen waar de koppen zijn van afgezaagd om losse fronten te maken met de roosters in
ik zou dit dus wel eens kunnen proberen of dat lukt de kap zo door te zagen
maar hoeveel moet er dan tussen gezet worden 1mm, 2mm
en het gaat enorm veel schuur en plamuur werk worden


als inderdaad de ramen alleen lager zitten dan is het haast on overkomelijk maar dan moet je heel de kast verbouwen alsook de deuren die dan hoger moeten worden
die klus is dan nog veel groter om te doen dan die strip er in bouwen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Raf , ik denk dat de ramen gewoon lager zitten . Die kast zal waarschijnlijk ongeveer dezelfde hoogte hebben . Eigenlijk moet je beginnen vergelijken en je verdiepen in de verschillen tussen die kappen om dat te zien . Ik wist het omdat ik het ooit eens had gelezen en door foto's te bekijken en te bestuderen . Zelf vind ik die afstand tussen dakgoot en ramen nu niet zo erg om dit volledig te gaan verbouwen . Als de meeste kenmerken van de 43 aanwezig zijn dan zal die voor mij voldoende op een 43 gelijken  ;)

raf

dus de rooster zo dicht mogelijk tegen de voorramen aan en een stukje in het dak weg werken zou ook voor mij de oplossing kunnen zijn
of de voorste vensters wel laten zakken of lager maken is ook nog een optie

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Raf , ik denk dat het rechte rooster wel moet passen tussen de dakrand en de ramen . De raamhoogte van de 3 frontramen heb ik al verlaagd want die 2 kopramen van de moderne 44/45 zaten hoger dan de zijramen . Moet ik binnenkort eens testen op die inzetstukken die ik voordien al had gemaakt , ben benieuwd  :D

raf

Geert jij niet alleen LOL

nu opzoek naar wat vrije tijd om die mallen te kunnen maken
op pensioen en geen tijd das straf hé ik dacht dat het een fabeltje was maar het blijkt zeer reëel te zijn

gr raf die nu wat bakken met hout gaat vullen voor de kachel
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

AR43 fronten staan online. Lijken me een stuk beter.
De laatste versie AR45, dubbele koplampen en 3'ramen komen eraan
Greetz

Thommy