Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

Thommy

Heb een complete AR43, wel oude versie, uitgetekend. Moest er iemand hem es printen...

De oude voorzijdes voor de AR45 zijn ook uitgetekend. Raf had daar es naar gevraagd.
Greetz

Thommy

raf

stl mag altijd naar hier gestuurd worden
wat er op staat en printbaar is komt dan naar je toe
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Mercikes Eric & Peter. We blijven verder knutselen. Raf heeft u gisteren  de mailtjes gekregen van mij? 

raf

ja geert ik heb ze bekeken
die kappen zijn echt slecht gemaakt hoor
maar ik kan ze wel voorzichtig terug recht krijgen om er dan een nieuwe mal van te maken
die lucht bellen zijn helemaal shit en als ik ze zo bekijk dan heeft diegene die ze gemaakt heeft niet ontlucht voor hij is beginnen gieten
die heeft gewoon de A/B gemengd en in de mal gekieperd
ik doe eerst mengen en dan ontluchten met een vacuüm buis .
ik gebruik de aanzuig opening van mijn airbrushe compressor om die vacuüm te maken
het hoeft echt niet veel te zijn zelfs een stofzuiger kan dienst doen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Super, bedankt Raf. Ik stuur je daarover nog een mailtje. Ze hebben inderdaad weinig moeite gedaan met die resin kappen. Ik denk zelf dat die te vroeg uit de mallen zijn getrokken. Maar goed dat is een ander project. Eerst wil ik die onderdeeltjes klaar krijgen voor de 43 zodat ik ze jou kan opsturen.

raf

#260
geert geen probleem stuur alles maar op als het klaar is

ontluchten is zeer belangrijk als je met giet hars werkt
op 13.05 kun je zien wat effect dit heeft


op 14.20 staat natuurlijk het mooiste wat je kunt hebben om giet delen te maken maar dit kost ook wel wat om te hebben
ik heb dus een plexy buis waar ik het potje in kan zetten en dan of met de stofzuiger of de aanzuigkant van mijn compressor maak ik onderdruk in die buis
de deksel zit er klemmend op en kan dus snel open en dicht gedaan worden want je hebt maar een 10 minuten potlife

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE


Enkele onderdeeltjes gemaakt voor onderaan de 43  . Kunnen dan ook naar Raf . Ja Raf dat filmpje is echt wel heel interessant. Amai die luchtbellen die daar uitkomen , das echt wel ongelofelijk.  Die mannen zijn wel heel erg goed uitgerust . Bedankt Raf voor deze interessante link .

Thommy

Raf heeft van mij een paar tekeningen doorgestuurd gekregen ivm de AR43. Deze verschilt in de meeste opzichten met m'n onderdelen van de AR45 die ik reeds geprint heb.

Het is winter en nu kan ik een deel dingen aanpassen. Half november is de laatste meeting van het jaar en dan is het tot begin maart tijd om terug vol te gaan tekenen.
Greetz

Thommy

raf

ja tekeningen ontvangen en straks kijken wat ik er mee kan doen
nu is het wachten tot de printer vrij is en de stukken kunnen geprint worden

gr raf en bedankt
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Citaat van: Thommy op 15 oktober 2016, 09:46:20 AM
Raf heeft van mij een paar tekeningen doorgestuurd gekregen ivm de AR43. Deze verschilt in de meeste opzichten met m'n onderdelen van de AR45 die ik reeds geprint heb.

Het is winter en nu kan ik een deel dingen aanpassen. Half november is de laatste meeting van het jaar en dan is het tot begin maart tijd om terug vol te gaan tekenen.
Daar ben ik wel benieuwd naar. Thomas heeft u ook draaistelflanken getekend voor de 44/45? 

Thommy

Citaat van: geert desc op 15 oktober 2016, 20:37:17 PM
Citaat van: Thommy op 15 oktober 2016, 09:46:20 AM
Raf heeft van mij een paar tekeningen doorgestuurd gekregen ivm de AR43. Deze verschilt in de meeste opzichten met m'n onderdelen van de AR45 die ik reeds geprint heb.

Het is winter en nu kan ik een deel dingen aanpassen. Half november is de laatste meeting van het jaar en dan is het tot begin maart tijd om terug vol te gaan tekenen.
Daar ben ik wel benieuwd naar. Thomas heeft u ook draaistelflanken getekend voor de 44/45?

Staan deels uitgetekend, maar nog niet helemaal. Zoals gezegd, meetingseizoen loopt ten einde...
Greetz

Thommy

GDE

Citaat van: Thommy op 15 oktober 2016, 21:16:23 PM
Citaat van: geert desc op 15 oktober 2016, 20:37:17 PM
Citaat van: Thommy op 15 oktober 2016, 09:46:20 AM
Raf heeft van mij een paar tekeningen doorgestuurd gekregen ivm de AR43. Deze verschilt in de meeste opzichten met m'n onderdelen van de AR45 die ik reeds geprint heb.

Het is winter en nu kan ik een deel dingen aanpassen. Half november is de laatste meeting van het jaar en dan is het tot begin maart tijd om terug vol te gaan tekenen.
Daar ben ik wel benieuwd naar. Thomas heeft u ook draaistelflanken getekend voor de 44/45?

Staan deels uitgetekend, maar nog niet helemaal. Zoals gezegd, meetingseizoen loopt ten einde...
zouden die dan eventueel te koop zijn zoals bij shapeways of andere? 

Thommy

Citaat van: geert desc op 15 oktober 2016, 23:20:37 PMzouden die dan eventueel te koop zijn zoals bij shapeways of andere?

nog niet over gedacht eigenlijk. Was ook m'n opzet niet om 'geld' te verdienen met m'n onderdelen.

Citaat van: Thommy op 16 augustus 2016, 21:40:50 PM


staat zoals op de plannen in MSM (waar de uitleg staat van de olaerts AR45), enig verschil tussen mijn model en die van Olaerts, ik heb tussenwanden erin gezet.

zo stond mijn AR45 half/eind augustus. Ondertussen zijn buffers/onderzijde/verluchting ook reeds getekend en geprint.

enige waar ik dringend naar op zoek moet zijn: ramen en tekeningen van onderstel afwerken.

Maar onderstel hangt veel af van welke motorisatie je wilt gebruiken. Ikzelf denk aan een beetle/teshendo. Waardoor je eigenlijk enkel flanken moet tekenen.
Maar als je zoals Raf met een ???Lima-motor??? wilt werken, dan verandert er wel veel... flanken zitten in een "vorm" rond de motor en hangen onderzijde vast met schroeven.
Nu, ben ook es aan het piepen of ik geen goedkope roco/piko vind waar ik motor en 1 kan aandrijving van neem en met vliegwiel/cardan werk zoals Olaerts het zelf doet.

nu, als ik 1 keer de flanken heb, is het aanpassen naar model motor een "kleine" aanpassing
Greetz

Thommy

raf

tommy ik heb een pak foto's die mijn pa gaan maken is
of je daar iets mee bent ???
ik zal ze anders in een zip op drop box zetten dan kun je ze downloaden
mail met de link komt er dan aan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Kan je nog eens een foto laten zien van de voorzijde aub.
Met vriendelijke groeten
Peter