Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

raf

ja peter ik heb nu ook ineens de stukjes in het rooster kunnen laten staan
maar ik heb de vensters wat smaller gemaakt want aan de zijkant is er te weinig over
dan de lampen wat omlaag gebracht
de vensters staan wat te hoog zie ik nu
dus weer aan passen maar das de hobby

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

zo eindelijk begint het er op te trekken
ook de ramen passen mooi in het front maar daar ga ik nog aan moeten werken
want de dikte van het gegoten deel gaat hier een rol spelen
als ik 1 mm diep uit frees en het giet deel is maar 0.8 dan steken de ramen langs voor uit en dat wil ik dus zeker niet
is het deel 2 mm dik dan zitten ze teveel naar binnen
een dubbele mal in siliconen kan ik wel maken maar gaat die effect hebben en gaan er dan geen lucht bellen blijven zitten in het giet deel
allemaal nog problemen die opgelost moeten worden maar het eigenlijke master deel waar het over gaat begint nu wel goed te worden

aan de stekker zit nog een giet foutje welke ik weg haal als de lijm is uitgehard want nu kan dit nog bewegen en dat wil ik dus vermeiden

laat maar horen wat jullie der van vinden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

ik kijk er naar uit!!

raf

het volgende gedaan

de andere kop gemaakt deze keer met de ronding aan de rooster boven aan
deze kop moet nog bijgewerkt worden zoals de ronding aan de zijkant en het dak moet ook nog aan gepast worden
ik heb deze een beetje dikker genomen omdat als ik dan de mal maat iets meer overschot heb om te gieten
zo is er wat meer kap over om aan te passen aan de bak
de openingen voor de lampen zijn iets breder omdat ik hier buisjes wil in zetten waar de led's in passen zodat er minder doorschein is naar boven en binnen .de eerste moet dus ook nog aan gepast worden voor de buisjes die een binnen diameter hebben van 2 mm

gr raf en ik hoor het wel wat jullie der van vinden
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

reeves

Ziet er goed uit Raf!
M'n complimenten


Groet Tom

raf

hier en daar komen der nog stukjes op gemonteerd BV het plaatje van de sleep haak zit reeds op de blauwe maar nog niet op de beige
en dan de roosters nog want daar moet nu nog die kleine staafjes in gezet worden
maar hoe dat gaat lukken ?????
er moet ook aan de rooster nog een randje komen te staan maar dat is voor morgen
dat doe ik door plakband te plakken rond het rooster en dan plamuren tot het dik genoeg is geworden
dus efkes wat werk er aan  om dat goed te krijgen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

vandaag nieuw frontje gemaakt en nu met de randjes aan de roosters mee aan gefreest
ik moet zeggen dat het er zeer goed uit ziet alleen in dat witte spul is het zeer breekbaar


rechts zie je dat boven aan dat streepje is weg gebroken zo dun zijn ze dus
maar morgen een nieuw maken en dan een silicone mal er van trekken en dan is deze reeds klaar
de lampen houders zitten der dus ook op en zijn 0.4 mm hoog en de wand dikte 0.02 mm
dus heel fijntjes
er zijn nog streepjes te zien maar deze zijn weg na de spuit plamuur en daarna schuren met korrel 1200
morgen die met de rechte rooster en dan de versies met 1 en twee lampen

kommentaar laat maar komen ze kunnen der alleen maar beter van worden
bij de volgende zit er onder aan ook meteen het plaatje mee gefreesd van de trekhaak ; da was ik nu vergeten mee te nemen in de tekening

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Svendw

Zeer knap!

Groeten Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Peter

Hallo Raf,

Heb je eigenlijk nog verder gedaan aan dit model.
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

Hallo Peter
ja de vensters zijn klaar nu is het wachten op een nieuwe kap die in aantocht is
dan kan ik de vensters in de kap verwerken want met de machine de kop frezen is niet te doen
de afwijking is veel te groot en ik krijg ze niet goed naar mijn goesting
de nieuwe kap verzaag ik dan zodat ik de vensters er kan in passen en dan kan ik de bovenrand zo bijwerken
ik ga dan twee stuks hebben die goed zijn en het verschil zit in de lampen ; de rooster boven aan rond of rechthoekig
dan heb ik ook meteen twee blokjes waar ik de silicone mal mee kan maken want er zijn een paar mensen die een paar kopjes willen hebben
dan is het aan hun om te beslissen waar ze de kap gaan doorzagen om de nieuwe koppen te monteren
maar dan klopt tenminste de dak ronding

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

zo weer verder met de AR45

hier is de voorkant reeds aangepast en zijn de hoeken van de ramen bijgewerkt


de vraag is zouden die twee stijlen niet dichter tegen elkaar moeten staan zodat de midden venster nog net iets kleiner word
alles is nog niet spek glad maar dat is nadien als alles volgen wat ik heb kunnen meten en bekijken overeen komt

dus zo laten of de stijlen iets naar binnen zetten
beide is geen probleem en ook niet zoveel werk

als de ramen goed zijn dan kan ik beginnen aan de ventilatie rooster boven aan en de afronding van de dak overgang

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Voor een 605/45 mag dat middelste raampje dezelfde afmeting zijn van de breedte van die stekkerdoos net onder dat raampje. Dat wil zeggen dat die stijlen dan breder worden naar het midden toe. De buitenste raampjes lijken wel al goed van afmetingen. Deze raampjes hebben ongeveer dezelfde breedte als de afmetingen van de breedte van de dubbele koplampen op deze motorwagens. Me dunkt dat die blokjes (ruitensproeiers)die zich tussen de ramen en koplampen bevinden ook wel weg mogen voor een motorwagen met 3 frontramen.  deze zijn nu nog op je mal aanwezig ;-) k ben alvast benieuwd naar die rooster die nog zal maken ;-)

raf

ok geert dus die twee stijlen moeten dikker
dat is makkelijk te doen
die sproeiers zijn nog van de ar45 mal die kunnen dus weg maar ik wist niet of ze nodig waren dit vergemakkelijkt het schuren van de vorm aan merkelijk
nu dus de stijlen breder maken
spijtig dat ik geen plannen van deze loco heb en het alleen met foto's moet doen
maar ik doe mijn best en alle mogelijke input van mensen die deze loco kennen is mee genomen
gr raf en nu eventjes de stijlen aan passen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Het middelste raampje moet inderdaad een stuk smaller zijn.
Kijk nog eens goed naar de foto's op bladzijde 11 van dit draadje.
Ik zou, als ik van u was ook dunnere plastiek gebruiken.  Moest het in resin zijn zou ik ofwel dunner gieten, ofwel het stuk eerst dunner schuren voor je een foto plaatst. Een dunner front zal de ramen beter doen uitkomen. (niet afkeurend hoor, het is enkel een suggestie)
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

peter dit is 2 mm dik het moet ook nog hanteerbaar blijven
dit is weer eens tukje wat als mal moet dienen de ramen komen er achteraf maar eerst in
als ik het dunner ga gieten dan gaat het zo broos worden dat het niet meer hanteerbaar word
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.