Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

Sicco

Er zal ooit wel een fabrikant/winkelier uitkomen met de populaire reeks 43, toch? [:)] Althans dat hoop ik wel [:D]

dgrr57

De verkoper word een beetje bang (oftewel heeft er iemand goed gelobbyd [;)]).

citaat:
From: Heidi Limbourg
To: 'DGRR'
Sent: Thursday, August 27, 2009 7:48 AM
Subject: RE: Reactie op uw bod op zoekertje: body van trein

Het spijt me, maar de treintjes worden niet meer verkocht !
Het geld wordt vandaag voor iedereen terug gestort ?
Het spijt me voor dit ongemak

Groetjes, Heidi.


Peter

Ik dacht dat Guido Olaerts met een 43 of 44 op de markt komt. Wel niet dit jaar.
Met vriendelijke groeten
Peter

treinliefde

citaat:
Geplaatst door dgrr57

De verkoper word een beetje bang (oftewel heeft er iemand goed gelobbyd [;)]).

citaat:
From: Heidi Limbourg
To: 'DGRR'
Sent: Thursday, August 27, 2009 7:48 AM
Subject: RE: Reactie op uw bod op zoekertje: body van trein

Het spijt me, maar de treintjes worden niet meer verkocht !
Het geld wordt vandaag voor iedereen terug gestort ?
Het spijt me voor dit ongemak

Groetjes, Heidi.





Als je iets onwettelijks doet, krijg je onvermijdelijk tegenreactie van de handelaars, dit is het resultaat.
Want dan drijf je handel.

Het gaat hier niet over 1 of enkele stuks, en iedereen vergeet dat er nog anderen hier ook meelezen.

Sicco

Even afgezien van het feit dat (als dat inderdaad zo is) ondeugdelijke waar verkocht wordt zonder dat daar eerlijk over gedaan wordt naar de kopers toe, lijkt het me überhaupt niet legaal dat een derde afgekeurde waar van een andere partij verkoopt. Dus ik kan het me voorstellen.

Sicco

citaat:
Geplaatst door Peter

Ik dacht dat Guido Olaerts met een 43 of 44 op de markt komt. Wel niet dit jaar.


De 44 (en ik dacht wel nog dit jaar...). De 43 is dus anders, die heeft een andere kap en chassis. Ik heb Guido Olaerts wel eens gevraagd of hij ook de 43 zou gaan doen, maar door al dat gedoe rond de 45 (en nu dit weer) zou ik me goed kunnen voorstellen van niet.

Peter

citaat:
De 44 (en ik dacht wel nog dit jaar...).


Inderdaad Sicco, eind dit jaar of anders begin volgend jaar.
Dat is me net bevestigd
Met vriendelijke groeten
Peter

ems

citaat:
Geplaatst door Peter

Inderdaad Sicco, eind dit jaar of anders begin volgend jaar.
Dat is me net bevestigd

Dat hoor ik al heel lang; Hoop dat het snel waarheid wordt!
Groet, Edwin

theedooz

Ik heb dus een hele doos aangeschaft, die vandaag is binnengekomen.
Als ik het goed begrijp heb ik er dus niet heel veel aan...
Ach, ik ga eens kijken wat er gebeurd als je ze spuit; en anders kan mijn zoontje van bijna twee zich er prima mee vermaken.
Ik zal de verkoper ook eens mailen hoe het zit...

[EDIT]: vanavond een kap ter test in de primer gespoten; de kap is niet opgelost of gaan bubbelen; het zit er gewoon strak op. Als het er morgen nog op zit, durf ik het wel aan met het spuiten van die dingen. [;)]
 

conducteur

citaat:
Geplaatst door theedooz

Ik heb dus een hele doos aangeschaft, die vandaag is binnengekomen.
Als ik het goed begrijp heb ik er dus niet heel veel aan...
Ach, ik ga eens kijken wat er gebeurd als je ze spuit; en anders kan mijn zoontje van bijna twee zich er prima mee vermaken.
Ik zal de verkoper ook eens mailen hoe het zit...

[EDIT]: vanavond een kap ter test in de primer gespoten; de kap is niet opgelost of gaan bubbelen; het zit er gewoon strak op. Als het er morgen nog op zit, durf ik het wel aan met het spuiten van die dingen. [;)]


Mij hebben ze verteld dat als je de boel afplakt om bv een fijne streep te schilderen, en je wil daarna je plakkers er afhalen dat je netjes heel je plakker er afhaalt maar dat de verf ook netjes is meegekomen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

loco

Theedooz
Dat is alvast goed nieuws voor jou en alle kopers van dergelijke kap. Als de verf er wel degelijk goed op zit blijft zitten dan heb je waarschijnlijk veel kans dat het hier niet om Delrin of POM gaat maar wel degelijk om ??n of andere ABS. Normaal moet ABS wel aangetast worden door agfressieve thinners zoals cellulose thinner. Je zou ook eens kunnen proberen door aan de binnenzijde een laagje plasticlijm aan te brengen en te kijken op de kunststof oplost. Hizermee riskeer je niets. Ik stuur intussen een berichtje naar de krijger van mijn kap die ik indertijd van Ballien heb gekregen om deze test ook eens te doen. Hij zal natuurlijk alleen kunnen spreken over de kap die hij van mij gekregen heeft. Ze is wel identiek met de foto die hier getoond is. Het verwonderde mij al dat hij hier nog niet heeft gereageerd. Waarschijnlijk zit hij ergens in het lekkere zuiden van de zon te genieten.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door conducteur

citaat:
Geplaatst door theedooz

Ik heb dus een hele doos aangeschaft, die vandaag is binnengekomen.
Als ik het goed begrijp heb ik er dus niet heel veel aan...
Ach, ik ga eens kijken wat er gebeurd als je ze spuit; en anders kan mijn zoontje van bijna twee zich er prima mee vermaken.
Ik zal de verkoper ook eens mailen hoe het zit...

[EDIT]: vanavond een kap ter test in de primer gespoten; de kap is niet opgelost of gaan bubbelen; het zit er gewoon strak op. Als het er morgen nog op zit, durf ik het wel aan met het spuiten van die dingen. [;)]


Mij hebben ze verteld dat als je de boel afplakt om bv een fijne streep te schilderen, en je wil daarna je plakkers er afhalen dat je netjes heel je plakker er afhaalt maar dat de verf ook netjes is meegekomen.




>>> ja,als je alles moet geloven wat er hier (niet alleen in deze draad) voor waarheid verkondigd word.....

die miserie met het meekomen van je verflaag kan je met eender  welke kap voorhebben.Zelfs bij die van de grote merken.Dat komt door het niet of slecht afgewassen(afgespoeld)zijn voor het spuiten,het niet gebruiken van een primer en het t? sterk aandrukken van de tape .Ook het t? lang laten zitten van deze tape is niet goed.
Probeer het maar eens,je zal wel zien.

Gerrit

theedooz

Heren,

Ik heb geen idee waarvan de kap is gemaakt, maar mijn primer (gewoon Motip uit een spuitbus) blijft er netjes op zitten. Natuurlijk heb ik de kap eerst netjes ontvet. Ik zal ook eens een test doen met afplakken. De kappen zijn wel wat glad, maar door de primer wat ruwer, dus ik heb vooralsnog goede hoop.
Verf meetrekken kan inderdaad altijd gebeuren; ik heb dat ook al eens gehad met bouwkits van Mastica (Nederlandse tegenhanger van OVB). En die zijn ook bedoeld om van verf te worden voorzien. Alles valt of staat met de juiste voorbereiding. Overigens zou het best kunnen dat de kunsstof w?l ging werken met de verf die Olaerts wilde gebruiken, en daarom de partij afgekeurd heeft.

Groet,
Tedo
 

loco

Bij ons is de test eveneens geslaagd. De lijmtest met UHU plast lost de kunststof op. De tweede test is een brandtest van een stukje braam. We hebben zwarte rook met een benzeen geur. De kans is dus zeer groot (95 %) dat de kap die ik heb weggegeven wel degelijk ABS is. Let wel op voor jullie denken dat je ook een ABS kap hebt, mijn kap is geen kap die nu is aangeboden maar ??n die ik lang geleden van Baillien gekregen heb. Een verftest hebben we niet gedaan.

ems

citaat:
Geplaatst door Peter

citaat:
De 44 (en ik dacht wel nog dit jaar...).


Inderdaad Sicco, eind dit jaar of anders begin volgend jaar.
Dat is me net bevestigd

't is inmiddels begin 2011, maar nog steeds geen reeks 44....
Groet, Edwin