Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

eddy

Als ge die mannen mee voor de kar krijgt,komt dat dik in orde.Voor mij graag 2 stuks .

groeten eddy

Artologic

Ik ben reuzebenieuwd wat er van komt, k hou het in de gaten!!!
 

Rochevalien

Ik ben momenteel voornamelijk met de voorbereidingen bezig: informatie verzamelen,foto's bestuderen en opzoeken in diverse oudere magazines.
Ik heb ook al wat "speciaal gerief" besteld voor het afgietwerk ,niet alleen voor de ar's want we hadden nog andere plannen in de pijplijn zitten.
Ik ben ook al begonnen aan de ramen en heb zelfs een oude wagon verzaagd hiervoor.De ramen passen zelfs mooi .Ik moet wel bv de kopramen en sommige kleinere raampjes zelf uitsnijden.
De schepens ventilatoren moet ik ook nog aanmaken .Ik heb dat vroeger al eens gedaan (voor Lima M2's) maar heb die toen niet afgegoten.


Gerrit

arizonageel

Hallo,

Nu zou ik toch graag reageren in verband met de body's van de AR45  na lang zoektoch bij mijne fabrikant zijn we er achter gekomen van waar die kassen komen ,ziehier het antwoord ,de firma Heljan die de kassen geproduceerd heeft in opdracht van OVB,heeft de eerste levering aan ons in verkeerd materiaal geleverd ,dit hebben wij vastgesteld bij het spuiten van die modellen,het materiaal is van delriene en niet geschikt voor het spuiten met verf want dan lost de kast op ,het juiste materiaal moet ABS zijn en die hebben we dan ook bij de tweede levering bekomen ,de eerste levering is verkeerdelijk door een zeker winkel die Showtime noemt van Borgerhout en die failliet gegaan is en vandaar dat die kassen onder de hamer verkocht zijn, en dan door iemand nu op de markt verkocht worden, zo zit het in mekaar.
Dus die de kassen nu koopt kan er niks mee aanvangen bij het spuiten lossen ze op en trekken ze krom, doe de test en ge zult zien ,ze zijn goedkoop maar waardeloos.

Groetjes aan allemaal  Guido  Treinshop Olaerts.        
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Ik lees dit nu pas [:I], Wreed interessant [8D] [:p]
Hier zouden we inderdaad iets mee moeten kunnen aanvangen. Een echt forumproject zal waarschijnlijk wat te ambitieus zijn (dat is ooit geprobeerd op het oude Yahooforum, maar doodgebloed)

... maar als we met enkelen de koppen bij elkaar steken... Ik wil gerust meedenken [;)], en eventueel meedoen.

 

treinliefde

Is dat Ball?en die failliet is??

Binco

citaat:
Geplaatst door treinliefde

Is dat Ball?en die failliet is??



ik denk(hoop) het niet maar ben er overlaatst nog geweest en toen zag het er niet naar uit dat hij failliet zou gaan
iemand nieuws???????[:0][:0]

Gerolf

Ooow ... niet de juiste grondstof ... da's een probleem ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Sicco

citaat:
Geplaatst door treinliefde

Is dat Ball?en die failliet is??


Ik denk dat dat de winkel is in dezelfde straat er schuin tegenover, maar die is ook van Bailien (aldus een google zoekopdracht)

Sicco

Hm, als het allemaal waar is van die kappen een duidelijk voorbeeld van een bekend Brits gezegde: If it looks too good to be true, it probably is

Overigens in het geheel niet verrassend

LockyLuke

messing plaatje aan de binnenkant lijmen ? blijft kap mooi recht
of met aangepaste primer kan verf plastic niet aanvreten
 

Rochevalien

Ik heb dit net van de website van Dupont geplukt:

Delrin?
Delrin? is een technische kunststof (acetaalhars), die in Dordrecht wordt geproduceerd als korrels. Van zichzelf heeft Delrin? een melkachtige kleur, maar door toevoeging van kleurstoffen kan het in alle kleuren van de regenboog en in zwart worden geproduceerd. In Dordrecht maken we niet alleen korrels maar ook ?fluff?, de basis voor Delrin?. Het meeste wordt in Dordrecht verwerkt, een ander deel wordt naar het Verre Oosten ge?xporteerd.

Delrin? is erg slagvast, zelfs bij lage temperaturen. Het heeft goede glij-eigenschappen en is niet vochtgevoelig. Het materiaal heeft goede taaiheid, is blijvend veerkrachtig en uitermate bestendig tegen oplosmiddelen. Niet verwonderlijk dat Delrin? wordt toegepast in onder meer skibindingen, transportkettingen, tandwielen, aanstekers, pennen en allerlei technische onderdelen in bijvoorbeeld de auto-, luchtvaart en consumentenelektronica-industrie. De rode knop om je autogordel los te maken, de tandwieltjes in je keukenmachine, elektrische tandenborstel en printer worden bij voorbeeld van Delrin? gemaakt.


einde citaat.

Nog dit :Peco verkoopt plastic wielen in Delrin en ik heb die al j????ren onder verschillende wagons staan. Die hoor je zelfs niet over de baan rijden.Ik heb daar dan ook nog nooit last mee gehad.

Gerrit

arizonageel

Juist en die winkel was ook van baillien   enfin wij hebben die kappen niet kunnen gebruiken omdat ze slecht van materiaal waren.
En de fabrikant na onderzoek ook moest toegeven dat dit niet bruikbaar was.
citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
Geplaatst door treinliefde

Is dat Ball?en die failliet is??


Ik denk dat dat de winkel is in dezelfde straat er schuin tegenover, maar die is ook van Bailien (aldus een google zoekopdracht)

 

Kees-Jan

Van diverse kanten word ik ineens benaderd om hier mijn "kunsten" te gaan vertonen voor diverse mensen.

Ik ga u mededelen hier niet aan mee te doen (voel me min of meer door mijn naam hier te lezen voor het blok gezet).

Veel succes er mee zou ik zeggen.

Mocht ik hier aan mee willen werken op welk een manier dan ook dan beslis ik dat zelf.

Kees-Jan

tonycabus

Ik wilde sowieso ook nie meespelen...
Niet het kleinste beetje goesting om wie dan ook tegen zijn kar te rijden.
Er moest wel ergens kak aan de knikker zitten[|)].
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

loco

Delrin is volgens mij hetzelfde als POM. POM is het materiaal waarmee doorgaans de draaistellen van de meeste modellen (goederenwagens en locomotieven) worden gemaakt. Het is buigzaam, sterk, en komt meestal terug in zijn oorspronkelijke vorm, tenzij je natuurlijk te veel doorbuigt. Er zijn er die alles kapot krijgen. Het is vergelijkbaar met nylon wat eigenlijk ook POM is. Het is niet te lijmen en nauwelijks te schilderen. Ik denk niet dat de verf de kast aantast, maar wel dat de verf er gewoon niet op blijft liggen tenzij je het materiaaloppervlak zou bewerken. We wachten het resultaat van de kopers af.
Waarschijnlijk heeft Heljan de verkeerde korrels in de machine gekapt en dit niet eens gemerkt, tenzij toen het telaat was.