29.013

Gestart door factageklerk, 07 augustus 2009, 18:28:47 PM

factageklerk

Hier zie , nog een interessant filmpje gevonden van de 29.013. Sommige mensen zul je kennen die de loc besturen, merk ook op dat de 29.013 toen nog zijn fabrieksplaten droeg op de windleibladen en tender want deze zijn inmiddels "verdwenen"

http:www.youtube.com/watch?v=dkTZi7kyYsk
 

T03

#1
Mooi filmke[8D]

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

railman56

#2
ja, inderdaad mooi filmke
ik heb verleden jaar een rit meegemaakt tussen arlon en libramont
dat was best een leuke ervaring
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Gerolf

#3
De moeite. Zalig wegdromen bij het zien van zo'n film [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

#4
...dat liet mij ook genieten van een stukje nostalgie, en verloren gegaan gezelligheid want samen per trein kan zo gezellig zijn.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Tom

#5
Wat zijn die kastjes aan de wielenwaar olie ingedaan wordt op 2:15?
Tom

Gerolf

#6
De aslagers, denk ik.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

factageklerk

#7
Dit filmpje doet me wegdromen , ik wou dat ik zo eens een dag mocht meerijden en stoken op deze machine [^]
 

Peter

#8
citaat:
en stoken op deze machine


Het zou je dik tegenvallen. Stoker is een zwaar beroep, waar vroeger door sommigen nogaleens misprijzend op werd neergekeken. Je moet het maar doen op een paar uur een paar ton kolen ide vuurhaard scheppen.
Met vriendelijke groeten
Peter

chef garde

#9
citaat:
Geplaatst door Peter

citaat:
en stoken op deze machine


Het zou je dik tegenvallen. Stoker is een zwaar beroep, waar vroeger door sommigen nogaleens misprijzend op werd neergekeken. Je moet het maar doen op een paar uur een paar ton kolen ide vuurhaard scheppen.


Gelijk die mannen spek eten, moet te doen zijn!!  Ja, knap filmpje, dateert uit de tijd toen de Kyoto-norm nog moest uitgevonden worden ...

factageklerk

#10
citaat:
Geplaatst door Peter

citaat:
en stoken op deze machine


Het zou je dik tegenvallen. Stoker is een zwaar beroep



Dat weet ik ook dat dit zwaar en niet gemakkelijk is maar d'er mogen wat pondjes af bij mij. De mensen denken dat stoken gewoon kolen in de vuurkist werpen, is maar als stoker moet je toch weten waar de kolen moeten komen en wanneer je kolen in het vuur gooit