Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

't Is Kermis ...

Gestart door Gerolf, 06 juli 2009, 13:00:57 PM

modeltreinbart

Ik denk dat het te maken heeft met de tunnel of er moeten licht geleiders inkomen om de kleine lamjes weer te geven maar het zal toch een van beide zijn denk ik persoonlijk.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Gerolf

Het vervolg - zo is de vorige foto wat meer zinvol [;)]



... en zeggen dat ik er 30 zulke (bijna) heb gemaakt [|)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Zo ... nu kan je echt zien waar het voor diende [;)]
Het dak is klaar, op het tentzeil na [:)]



En nu het moeilijkste stuk van de rups ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

kasteel

ongelofelijk - wat een precisie
Jan

Alain

Nu nog dat liedje van Guido Belcanto erbij en het plaatje is compleet.
[8D]
Is geen modelbouw meer Gerolf maar "Kunst"[^]

dirkske

@ Gerolf,

Ik zie dat je met smd-leds bezig bent, mag ik vragen met wat voor soldeelbout je de draadjes er aan soldeerd want ik heb het al een paar keer geprobeerd maar ik denk dat ik de ledjes steeds te warm maak waardoor ze steeds naar de kl***n zijn.
Ik werk met een 30W soldeerbout.
Knap staaltje modelbouw trouwens[:p]

Dirk.
Je eigen baan, je eigen wereldje!

Alain

citaat:
Geplaatst door Jurgen
citaat:
Geplaatst door Alain
citaat:
Geplaatst door Gerolf
Welk liedje, Alain? "Het zeildoek van de botsauto's" ?
Inderdaad Gerolf, het liedje van de botsauto's zou je erbij moeten laten spelen als je in Mechelen staat. Dan kom ik zeker kijken.[:D]
Ik durf wedden dat als het liedje niet gespeeld wordt, dat je nog gaat kijken. [:D][;)]
Het ziet er gewoon fantastisch uit. Ik kijk al uit naar Mechelen.

Inderdaad ik kom zeker kijken

Gerolf

citaat:
Geplaatst door dirkske
Ik zie dat je met smd-leds bezig bent, mag ik vragen met wat voor soldeelbout je de draadjes er aan soldeerd want ik heb het al een paar keer geprobeerd maar ik denk dat ik de ledjes steeds te warm maak waardoor ze steeds naar de kl***n zijn.
Een 60W-soldeerstation van Ersa, temperatuur op 350?, allerfijnste punt, soldeerpasta en snel werken [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

citaat:
Geplaatst door dieseltje
... en dan heeft hij nog ne vakantiefoto van zichzelf, zijn vrouw en kinderen als achtergrond gebruikt, of wa ???[:D][:D]....
"Gefotoshopt" met foto's van het internet. Elvis-covertje en een Hawa?-strandje [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Weer een stap verder ...


Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

citaat:
Geplaatst door eddy
En nu de kap nog laten sluiten.
?n terug laten opengaan. Dat wordt de grootste uitdaging van het hele project. Spannend [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modeltreinbart

Gerolf die koorden doen mij ook nog denken aan nostalgische gedachten uit de periode dat ik nog bij de chamonix werkte.
je zou de ton moeten kunnen afremmen ter wijl de molen draait dat is de kunst van het sluiten.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)


marc goovaerts

Gerolf,
Dit is inderdaad prachtig. Spijtig dat in Mechelen
waarschijnlijk enkel het eindresultaat te bewonderen zal zijn. En dat niet-forumleden misschien al je mooie 'opbouw-foto's' zullen moeten missen. Misschien een idee om die naast het eindresultaat te tonen ?

Gerolf

Ik heb intussen een tweede "doek" gemaakt. Waarom een tweede?
Wel, de eerste was redelijk, maar onder andere niet goed vastgemaakt. Daarbij rafelde hij uit, zaten er gaten in, en moest er extra naaiwerk gebeuren ... [xx(]
Herstellingswerken leverden niet genoeg op, dus ... opnieuw:



Heel het doek is rondom "gesurfileerd" (de randen versterkt met naaigaren) [|)]
Dit werkje was op zijn zachts gezegd SAAI, en dus tussendoor met de elektronica begonnen.
... en toen sloeg het noodlot toe [B)]
Bij het nemen van een doosje met onderdelen viel er een ander doosje van het schab ... zowat pal op de rups in aanbouw [:(]
Al de halve dag bezig geweest met herstellingswerken, en ik denk dat hij nu terug bruikbaar is ...
Goed dat ik het meeste uit metaal gemaakt heb [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw