Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

't Is Kermis ...

Gestart door Gerolf, 06 juli 2009, 13:00:57 PM

PeterC

Gerolf,
Berg die kettingzaag maar op!  Ik ben er zeker van dat de wagentjes gaan rijden!  En ook al rijden ze maar even en met horten en stoten, je opzet is geslaagd!   8)
Groetjes, Peter


Gerolf

Ooit zullen die karretjes wel bollen, ja. In Mechelen hoogstwaarschijnlijk nog niet.
De rollercoaster, rups, en nog een hoop andere kleine kraampjes en "volk" zullen immers nog veel tijd vragen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Zet maar een hoge afspanning rond ketting-man.
Stel dat die  de verschillende attracties afloopt ...

Gerolf, prachtig sfeerbeeldje, en knappe aanpassing van de vrachtwagen.   ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

steamn: je doet me denken aan de tv-beelden van gisteren van de kermis die zo zwaar beschadigd is door de storm...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Kautenbach

.. mooi mooi mooi, die kettingzaag is toch zeker functioneel Gerolf? :-[ ;) ;D

wat een minibaantje zeg, een grootste op't kleine !!

Gerolf

Bedankt mensen  :)
Gisteravond kwam ik thuis en had mijn vrouwke de MSM opengelegd op de foto bij het expo-aankondigingsartikel.
Het legt de druk nog wat hoger  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Het moet eerder de trots wat hoger leggen !

Gerolf

#772
Het is natuurlijk altijd leuk om een foto van een eigen bouwsel in MSM te zien.
Wat die druk betreft: die blijft, hoor. Alles (of toch zoveel mogelijk) werkend krijgen  :-\

Ik kan niet meer doen dan doorwerken, hé. Nog 13 vrije dagen, en volop met de rollercoaster aan de slag.
Die is nu volledig gebouwd (verstevigingen en lichtsluizen aangebracht),
enkel nog wat verven, de servo voor de stopplaats-rem, de software debuggen, rails nakijken, en een stuk van het "treintje" nog bouwen

Vooral de rups baart me zorgen: daar is binnenin een belangrijke soldeerlas afgebroken
Geprobeerd met secondenlijm, maar de verbinding helaas niet stevig gekregen.
Ik ga morgen op een proefstukje eens proberen of ik kan "lassen" met mijn WSA ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Even een update (misschien straks of morgen wat foto's)
  • Rollercoaster bolt nog niet: een lange trein van acht bakjes rijdt te "geweldig" en heeft door zijn kracht (= snelheid x massa) een stuk van zichzelf en de baan vernield. Het spoor is intussen terug OK, een testkarretje bolt vlot, maar nu trachten een korter treintje te maken en vlot te doen bollen. Misschien een tweede, maar het zijn vooral de aslageringen die opnieuw moeilijk doen  >:(.
  • Rups: Lassen met de WSA lukt niet. Ik ga nog een poging doen met de WSA op de "gewone" manier. Als dat niet lukt vrees ik er voor ...  :-[
  • en dan nog wat "kleinigheidjes" zoals straatlantaarns bijplaatsen, enkele microcontrollers een nieuw programmaatje geven, een grijpgrage-vingertjes-beveiliging, elektriciteit nakijken (ontstoren), de kleine attracties plaatsen en aansluiten, vele tientallen foorbezoekers plaatsen, ...  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Gerolf hou de olympische spirit in gedachten, deelnemen... en als alles niet perfect werkt, iedereen is zo benieuwd naar je bouwsel om het in het echt te mogen zien, ik vrees dat er rijen voor jou komen te staan in Mechelen en dat we moeten wachten om een plaatsje te bemachtigen om even te kunnen kijken, misschien handig om een biertap te plaatsen voor de wacht rijen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ToThePoint

Citaat van: Gerolf op 14 oktober 2012, 09:24:51 AM
Even een update (misschien straks of morgen wat foto's)
  • Rollercoaster bolt nog niet: een lange trein van acht bakjes rijdt te "geweldig" en heeft door zijn kracht (= snelheid x massa) een stuk van zichzelf en de baan vernield. Het spoor is intussen terug OK, een testkarretje bolt vlot, maar nu trachten een korter treintje te maken en vlot te doen bollen. Misschien een tweede, maar het zijn vooral de aslageringen die opnieuw moeilijk doen  >:(.
  • Rups: Lassen met de WSA lukt niet. Ik ga nog een poging doen met de WSA op de "gewone" manier. Als dat niet lukt vrees ik er voor ...  :-[
  • en dan nog wat "kleinigheidjes" zoals straatlantaarns bijplaatsen, enkele microcontrollers een nieuw programmaatje geven, een grijpgrage-vingertjes-beveiliging, elektriciteit nakijken (ontstoren), de kleine attracties plaatsen en aansluiten, vele tientallen foorbezoekers plaatsen, ...  ::)

MAW Stress ???

Komt in orde Gerolf. Of het nu werkt of niet, het ziet er sowieso super uit !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Jurgen

Citaat van: Michael op 14 oktober 2012, 09:39:43 AM
Gerolf hou de olympische spirit in gedachten, deelnemen...


Tja, voor Gerolf zal er nooit meer zijn dan deelnemen. Tenzij hij MSM voor bekeken houdt, maar dat betwijfel ik.  :D


Kop op Gerolf, je kan het! Zelfs al werken er enkele dingen niet, je bent van niets begonnen en kijk eens wat je nu hebt staan. Dat op zich is al een overwinning.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Het blijft lastig, maar ik geef uiteraard niet op.
Vanaf nu heb ik nog 7 vrije dagen voor de trip naar de expo, en 5 voormiddagen. Dan moet er toch "iets" kunnen, denk ik ...
Van de varia-dingen uit mijn oplijsting ben ik er met enkele bezig. Eigenlijk heb ik wat "cold feet" om bvb de rups aan te pakken  :-\
Citaat van: Michael op 14 oktober 2012, 09:39:43 AM
misschien handig om een biertap te plaatsen voor de wacht rijen.
Als ik me goed herinner van het expoplan, sta ik met het baantje niet zo ver van de bar. Meegebrachte dranken mogen wat mij betreft - en breng er voor mij ook eentje mee  ;)

Een foto, zoals beloofd (en op mijn webstek staan er nog enkele)


Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Buiten hier en daar nog wat Preiserkes, is heel het baantje volgebouwd.
Hopelijk krijg ik morgen de elektriciteitswerken onder de baan rond ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Paulogic

Nog sjiekere dinges man !

Wees al blij dat je enkel aan de electriek moet werken... moest je nog gas en water moeten leggen...  :D
mvg,
Paul(ogic)