Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

't Is Kermis ...

Gestart door Gerolf, 06 juli 2009, 13:00:57 PM

Gerolf

'k Moet nog enkele dagen in Essen "mijn kunstjes" laten zien. Vanaf woensdag kan ik (eindelijk) nog eens "echt" gaan modelbouwen [|)]
Er liggen intussen wat bestelde-en-aangekomen onderdeeltjes te wachten, zoals 2500 (!) 0603-smd-LEDs[:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sn00zerman

Ik wil die LEDjes wel komen solderen, no problemo :-)
Heb ooit eens op ??n kerstvakantie, 27648 LEDjes gesoldeerd in 8x8 matrixjes, voor een grote "lichtkrant".
(resolutie 192 x 144 LEDs)
't waren toen wel 5 MM LEDs, maar 't principe is't zelfde h? :-)
(en SMD heb ik ook geen problemen mee, ik bouw hier regelmatig printplaten op, met v??l SMD weerstandjes op, en ik soldeer die allemaal met de hand)


Desalnietemin, de rest van je "kunsten" doe ik je echt niet na,
chapeau  & succes nog :-)


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


Jurgen

citaat:
Geplaatst door Gerolf
citaat:
Geplaatst door Jurgen
citaat:
Geplaatst door Gerolf
...zoals 2500 (!) 0603-smd-LEDs[:p]
Pff, als't da maar is. [:D]
Ah ? Heb je "effe-een-momentje" om die te komen aansluiten ? [}:)] [:D]

Momenteel een momentje van 2 weken zelfs, maar het verstand om alles aan te sluiten ontbreekt.
Dus tenzij het de bedoeling is om alles naar de knoppen te helpen kun je mij maar beter vermijden op je zolder. [:D]

Ik wens je wel veel succes toe, al ga je daar waarschijnlijk niet veel verder mee komen. Maar het is de onderliggende gedachte die telt zeker?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Tja, die ledjes, 't zijn er 2500, maar eigenlijk 5 (kleuren) x 500 stuks, blijkbaar laten overkomen uit China, maar toch in Nederland besteld (ledsee.nl)
Een kermis telt veel lichtjes, en ik weet nog niet hoe ik ze allemaal per situatie het best zal aansluiten (serieel-parallel, weet je wel [;)])
Ik denk dat ik ook wat ga uitspoken met optofibers. De idee?n zijn er al, maar voorlopig ontbreekt de tijd om er mee te experimenteren.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Nog een stapje verder ...


Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Gerolf, heb medelijden met ons. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eddy

Jawadde,ge zijt ne KRAK.Wat gaat dat geven als het af is?
Als dat geen modelbouw met een grote M is dan weet ik het niet meer.

groeten eddy[:p][:p]

Gerolf

De laatste foto van het jaar [:I]


Of: Wat men op enkele vrije dagen kan doen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

En Gerolf soldeer dat allemaal zelf, ben ooggetuige daarvan[:)]
en als je goed kijkt in de laatste MSM in het artikel van Gerolf over solderen ziet je daar trouwens onderdelen van[;)]

Gerolf

Klein probleem: de bakjes zijn n?t iets te lang [:(]
... dat wordt precisie-slijp en -vijlwerk om de boel vlot draaiend te krijgen[xx(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

Dit is grensverleggende modelbouw , uniek in de wereld , maar " onze" Gerolf behoort dan ook tot de groten  der aarde h?.[;)]

loebaske

Oesje Gerolf, die bakjes deden het toch goed bij men bezoek[?][?]
Is er wat fout gegaan[?][?]
Maar je kennende zit je al aan de tekentafel.....
Enne das geen M meer van modelbouw, maar eerder K van echte kunst zoals hier enkele lijnen verder aangegeven[:)][:)]

conducteur

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door MickeyMouse
citaat:
Geplaatst door ERVIN.... Gerolf behoort dan ook tot de groten  der aarde h?.[;)]
Ik heb zo een vermoeden dat hij eigenlijk van een andere planeet komt...[:D][:D]
Merci mannekes, maar eigenlijk valt dat toch wel mee, hoor [:I]
"gewoon" ergens uw tanden inzetten, en doorbijten tot je een oplossing hebt. Vallen en opstaan, je weet wel ... [:)]
@Loebaske: volgens mij heb je het over de railway-karretjes. Dat prototype bolt idd. niet slecht.

Forummeeting/nieuwjaarsreceptie: ik zoek nog naar een betrouwbare transportmethode [;)]


Ik zet toch nooit mijn tanden in metaal of messing hoor!(hij bijt dan nog door ook)[:D] (ik hoop dat je niet al teveel naar de tandarts moet?)
Benieuwd naar het resultaat. Hoe staat het met de relwee
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

Nieuwe onderdeeltjes in de maak ...


rara [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Iets met verlichting, maar wat [?]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *