Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

't Is Kermis ...

Gestart door Gerolf, 06 juli 2009, 13:00:57 PM

Gerolf

Ik zal zien wat ik na woensdag (dan stellen ze er eentje op in Wilrijk) nog moet te weten komen.
Alvast bedankt voor je eventuele hulp [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

citaat:
Geplaatst door marctje
het is pas vanaf dinsdag 28 juli dat de kermis in wilrijk wordt opgebouwd
Komt goed uit: Woensdag tot en met vrijdag ben ik vrij [;)]
EDIT: nu zie ik het pas - ik was in gedachten een week te vroeg
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modeltreinbart

Het is dan niet meer de rups van Leon Raes want die is verkocht aan een Nederlander.
Die van Leon stond op een aangepast vrachtwagen chassis waar de wielen er van onder konden door de voor en de achterkant te laten stijgen met behulp van pompen. Die gaven druk op dwarsbalken en vervolgels het helemaal van de grondstond daarna werd er geescaleerd en het helemaal terug laten zakken tot op een hoogte van 50 cm ongeveer.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Gerolf

De eerste rail voor de "ReelWee":



Dit stuk spoor dient ook als test: kijken of de karretjes vlot genoeg bollen om terug "boven" te geraken.
Luc (ModelbaanH0) twijfelde daar - misschien terecht - aan. Ik apprecieer zijn tip om daarom eerst eens een "duikspoor" te maken [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

De karretjes doen het behoorlijk op het "duikspoor", dus kan de echte opbouw van de "ReelWee" verdergaan. De bodem is al klaar:


Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

amai, hoe groot is dat ongeveer?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

60x20cm (ongeveer)
De hoogte weet ik nog niet - dat hangt af van de capaciteiten van de karretjes en de kwaliteit van de zelfbouw rails.  Het zal ongeveer 50cm worden, schat ik.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

adrievans

citaat:
Geplaatst door ruben13

de bodem heeft veel weg van een glas raam


Glas in lood bedoel je,heeft er inderdaad iets van weg,dus gerolf als het mislukt.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts
...waar ga je dat zetten op je zolderbaan ?
Bovenop mijn toegangsluik achter het station "Boulroie":
Stadhuis, plein, en daarop een kermis [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Mijnheer, hij doet het weer.....[:0]
Toch ne krak zulle[:p]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Gerolf

Het "glasraam" krijgt stilaan een functie:



De rest van de maand zal het kalmer worden op mijne zolder: Ik moet v??l gaan werken [B)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Gerolf,

Je kon het precies niet laten al wat te schilderen.  Dat geeft waarschijnlijk wat afleiding en meer resultaat na al dat gesoldeer???

E,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ruben13

ziet er mooi uit (ik ben benieuwd naar het eind resultaat)

Gerolf

Schilderen was een noodzaak: Dit spoordeel ligt vast, en de volgende komen er in verdiepingen bovenop.
Als die geplaatst zijn is verven "daar ergens vanonder" niet meer te doen, schat ik [;)]
Anderzijds: het is wel leuk om al een indruk te hebben van de kleuren.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts
Ik wacht met ongeduld om het in werking te zien (YouTube-filmpje ?)
Nog enkele maanden (on-)geduld, Marc. [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw