Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Mol-Cargo : het is begonnen.

Gestart door ERVIN, 15 juni 2009, 21:43:12 PM

doomslu

Erwin, sorry dat ik jouw draadje even "bevuil", maar misschien geven deze foto's van Athus jou enkele idee?n?







luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Kraan moet nog verder een grijs kleurtje krijgen , maar verf is voorlopig op, morgen nieuwe verf gaan halen.[:I]

Container-terminal begint beetje bij beetje vorm te krijgen...


knibbelknabbel

Het merendeel van de terminals waar ik naartoe rij is enkel ballast. Aan het begin en einde soms tarmac, maar het meeste is ballast!

ERVIN

Tussen kerst en nieuwjaar zijn er enkele " oude" diesel-locs even op mijn baan verschenen , locs zijn niet van mij, maar wilde jullie de foto's niet onthouden.[:I]



Ook de Infrabel 6242 hier in dubbeltractie met de 6218 , klaar voor vertrek met een ballasttrein.



En momenteel ben ik bezig met het viaduct over de goederensporen ,hier is nog wel wat werk aan, alles moet nog een " kleurtje " krijgen, maar zo ziet het er ongeveer uit..


ERVIN

We zitten hier natuurlijk niet stil h? , de natuur heeft, ondanks het koude weer, zijn ding nog eens mogen doen....




ERVIN

Ik ben nog altijd bezig hoor , grote bocht richting kopstation en kolen-terminal begint vorm te krijgen ,  het ballast moet nog wel een kleurtje krijgen.




Geert SBB 460

Wat zijn jou ervaringen met de kraan zelf? Is toch geen goedkoop ding op zich. Optisch vindt ik ze wel zeer geslaagd.
Gr. Geert
citaat:
Geplaatst door ERVIN

@Geert SBB 460 , origineel zitten er bij de Heljan kraan stukken in die je tussen beide railstaven moet vastklikken , maar je kan er natuurlijk ook de zaag in zetten zoals ik heb gedaan , dan heb je geen enkel probleem met die middengeleiders hoor, ik heb het dus zo gedaan...



Uiteraard moet er nog veel gebeuren om dit gedeelte te verfraaien , maar er zijn eerst andere prioriteiten.[;)]
Maar zo kan je het dus ook doen h?.


ERVIN

Veel heb ik er nog niet mee gewerkt, maar ze loopt heel soepel , en is zoals je het zelf zegt , een heel fraai en mooi ding.
Goedkoop is ze idd niet , maar ik ken geen betere op dit moment.

SuSke

Ik kan Erwin z'n ervaring alleen maar bevestigen.
Op de club (MTD) hebben we er ook zo een aangeschaft en gelijk verbouwd (smallere wielbasis=grotere oversteek). Maar ze loopt zeer zacht en reageert zeer acuraat.
Je moet er wel mee leren werken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Er moeten ook tunnels gemaakt worden  , momenteel ben ik wat aan het experimenteren hoe ik die nu precies zou gaan maken , met dit idee speel ik , het ballast is net aangebracht en dus nog nat , vandaar die blinkende kleur.[^]

Dit is de eigenlijke aanloop naar de tunnel , eens de trein hierdoor is gereden verdwijnt hij in de tunnel.





Uiteraard moet de onderkant van het dak van de tunnel nog een kleurtje krijgen , maar zoals gezegd zijnde, dit is enkel nog maar een experiment.

Reacties...[:I]

Jurgen

Erwin, hou wel in je achterhoofd dat je in een tunnel niet veel zal zien en dat het dus ook niet 100% perfect moet zijn.

Het zou zonde zijn moest je tijd, energie maar vooral geld steken in iets wat je toch niet ziet.

De aanloop naar je tunnel zou ik dan nu ook laten zoals je hem op de foto laat zien. De onderkant van je dak zal je toch niet zien als je met je treinen gaat rijden.
En zeg nu zelf, hoe dikwijls hang je met je neus tegen je baan om naar de onderkant van een dak te zien? [:D][;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Tunnel is klaar , alleen het ballast ( zichtbaar op de foto moet nog een kleurtje krijgen) , ook de natuur heeft zijn ding gedaan.



Nu gaan we zo verder naar beneden , dan komt het doorgaand station er aan , hoe ik dit ga aanpakken weet ik nog niet, ik zit met een paar idee?n , maar ik denk dat die nogal groot gaan uitvallen, nog eens een paar nachtjes over slapen.[;)]

ERVIN

Zoals jullie wel zullen weten word er hier dagelijks aan de baan gewerkt , en hebben we geen zin om te werken , dan is er druk verkeer , maar momenteel ben ik weer in een goede werkbui.[;)]

En ook omdat ik hier , jammer genoeg, veel te weinig foto's zie verschijnen , wil ik jullie volgende foto's niet onthouden....

De 7870 en de 7777 trekken hier hun kolentrein de helling op , even verder zal deze trein over de grote wisselstraat zijn weg verder zetten naar de kolenterminals.



De Rail4Chem is onderweg met auto-onderdelen , de sporen beneden moeten nog een andere kleur krijgen, dat is voor morgen.




Vanuit spotters oogpunt.



Ontmoeting tussen de Rail4Chem en de kolentrein.



Deze lengte vraagt heel wat werk, ik moet hier meer dan 10.00 meter bewerken , we zijn ongeveer halfweg.

Ook moet het ballast overal nog een kleurtje krijgen , dus dat zal verven en nog eens verven worden.[xx(]

De steunmuren zijn nu volledig klaar , deze vertrekken vanuit de grote bocht die vertrekt aan de wisselstraat richting kopstation en loopt zo naar beneden langsheen het doorgaand station, achter deze muren liggen 4 sporen die zowel door goederentreinen als reizigerstreinen bereden worden , drukke lijnen dus.

En zoals altijd...

Word vervolgt....[;)]

ERVIN

#58
Merci , en vandaag zijn we met verf aan het spelen geweest , ik kan bijgevolg geen verf meer zien of ruiken.

Maar zeg nu zelf, het ziet er zo toch veel beter uit h???[:I]





Trouwens Centauri167 , je hebt PM.[;)]

ERVIN

Ook de "mannen van het spoor" moeten hier uren kloppen h?, ik ga dat hier niet allemaal alleen doen , dus daarom heb ik ze maar aan het werk gezet...[:o)]