Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

rubbertjes rond wielen + motor

Gestart door RDH000, 24 mei 2009, 14:14:38 PM

RDH000

Hey, heb een aantal treintjes, als ik aan bepaalde locs wagonnetjes hang slip die...
kan ik die rubberbandjes vernieuwen? indien ja waar geraak ik eraan en hoe vernieuw ik ze?

Heb ook problemen met kracht van de motoren, soms hebben bepaalde locs niet genoeg kracht om wagonnetjes te trekken, kan ik ze een of ander "onderhoud" geven waardoor ze misschien een beetje "krachtiger" worden?

 

Gerolf

Antislipbandjes kan je nabestellen. Afhankelijk van het merk en je winkelier geeft dit normaalgesproken niet veel problemen.
Anderzijds: Antislipbandjes zijn niet alleen zaligmakend: zorg ervoor dat je sleep vlot bolt, en je geen al te steile of bochtige hellingen moet nemen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

hobbyist

Je liet al in andere draadjes verstaan dat je lima locs had, deze toch al niet zo'n goede reputatie qua rijgedrag. Ik heb er ook enkele, los rijden op een helling, geen probleem, maar als er enkele wagons achter hingen kwam hij niet boven. Je moet eens proberen de loc wat te verzwaren. Het zelfde geldt voor het lima trammetje van "De Lijn" wat ze toendertijd hadden uitgebracht. mooi maar een hopeloos geval als het op rijden aan komt

janjozef

op de beurs in woluwe staat een waalse verkoper die altijd alle maten bijheeft

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

RDH000

eh... verzwaren is miss wel een idee.... nog niet echt aan gedacht... maar ik probeer zelfs niet omhoog te rijden.... das lichtjes het probleem...

http://cgi.benl.ebay.be/ensemble-SNCB-EMU-2x826-2-wagons-LIMA_W0QQitemZ110391234066QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_23?hash=item19b3d48e12&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72:1399|66:2|65:12|39:1|240:1318|301:1|293:5|294:50

^^ link lol... gaat om zoon trein kan loc alleen doen rijden maar met 1 van de 3 wagons...... zelfs op platte baan... [:(]

+ is het simpel om indien ik er nieuwe koop ze erop te steken...? of laat ik dit best doen....?
(weet iemand een winkel ergens in Kortrijk (niet Concorde want die is gestopt =/) die treintjes & ook antislipbandjes verkoopt?

thx voor reacties =P
 

Gerolf

Kijk eerst eens na of alle wielen van je wagens vlot ronddraaien.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

hobbyist

Nog een nadeel van lima locs is dat er maar ??n stel wielen worden aangedreven ipv alle wielen. Het beste is de aangedreven wielen aan de achterzijde te zetten zodat de wielen als het ware naar beneden gedrukt worden

RDH000

citaat:
Geplaatst door hobbyist

Nog een nadeel van lima locs is dat er maar ??n stel wielen worden aangedreven ipv alle wielen. Het beste is de aangedreven wielen aan de achterzijde te zetten zodat de wielen als het ware naar beneden gedrukt worden



is dat bij marklin ook niet zo? (gewoon een vraagje =P)

en denk wel dat alle wieltjes draaien...