Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Belgische buffers voor

Gestart door rixke rail, 17 april 2009, 21:03:52 PM

rixke rail

Ik had een ideetje om Belgische buffers (met een gat in) te maken voor g??n geld ! Ziehier het resultaat : links-voor/rechts-na :

IMGhttp://i60.photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/project%20p8/p8-22.jpg/IMGIMGhttp://i60.photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/project%20p8/p8-22-1.jpg/IMG

Wat vinden jullie ervan ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Dirky

gaat hier de goede richting uit.... na mijn ramen voor 0 euro, nu de buffers! Onze hobby wordt aantrekkelijk!
[:)]
Nu nog een woordje uitleg Eric....

Rochevalien

hmmm,is dit wel een verbetering tov de Fl -buffers?? de "nieuw linker" heeft geen gat maar een bultje en de nieuw rechter heeft wel een gat maar dat staat niet in het midden.Bovendien lijkt het me nogal groot te zijn.
En die buffers, zijn die misschien gemaakt van punaises en afgedraaid?

Gerrit

rixke rail

Nieuwe versie gemaakt :



Jullie zoeken het overigens v??l te ver hoor ! [:o)]
Het zijn gewoon rondjes uit de perforator in dik zwart papier, voorzien van een gaatje in het midden. Dit moet dan op de buffer geplakt worden en bijgewerkt.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

Interessante techniek, Eric
Heb je dat papier "hard" gemaakt met secondenlijm?
Kan je een foto in zij-aanzicht tonen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Interessante techniek, Eric
Heb je dat papier "hard" gemaakt met secondenlijm?
Kan je een foto in zij-aanzicht tonen?



Ja, dat was ik erbij vergeten te zeggen. En dan voorzichtig bijvijlen met een "zacht" nagelvijltje.
Zijaanzicht bij de net verbelgischte G8 :





Zoals te zien is de buffer niet dikker geworden, all??n net een ietsje breder.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

Ziet er zeker niet slecht uit [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw