Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Tweede Minibaantjeswedstrijd (2010)

Gestart door Gerolf, 17 april 2009, 11:29:23 AM

Alain

Proficiat aan alle winnaars van 1 tot 17. Als er maar 17 mensen meedoen tussen alle modelspoorliefhebbers in de Benelux zijn jullie bij de 17 beste van ongeveer 28 miljoen inwoners. Kan niet iedereen zeggen. [:D][:D]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Alain

Proficiat aan alle winnaars van 1 tot 17. Als er maar 17 mensen meedoen tussen alle modelspoorliefhebbers in de Benelux zijn jullie bij de 17 beste van ongeveer 28 miljoen inwoners. Kan niet iedereen zeggen. [:D][:D]



500 % gelijk,Alain in uw beoordeling kan ik mij helemaal vinden!
Leuk met jou kennis gemaakt te hebben en misschien tot later en elders!Groeten Peter[;)]

patatje70

iedereen was top... maar toch een extra bravo voor de jongeren aldaar,die verdienen een extra prijs voor durf en lef.. tegen al die anciens moet ge het toch maar doen zeg ik

dus nen dikke bravo voor b-shunting en Rian....(ik hoop dat er maar 2 junior forummembers waren)

mvg Wim

Alain

citaat:
500 % gelijk,Alain in uw beoordeling kan ik mij helemaal vinden!
Leuk met jou kennis gemaakt te hebben en misschien tot later en elders!Groeten Peter[;)]
Het genoegen was aan mijn kant Peter. Tot een volgende gelegenheid[;)]

Michiel

citaat:
Geplaatst door patatje70

iedereen was top... maar toch een extra bravo voor de jongeren aldaar,die verdienen een extra prijs voor durf en lef.. tegen al die anciens moet ge het toch maar doen zeg ik

dus nen dikke bravo voor b-shunting en Rian....(ik hoop dat er maar 2 junior forummembers waren)

mvg Wim


Daar sta ik helemaal achter! [^]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

René

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Voor zover ik de uitslag uit het hoofd ken:
1 B.A. Bodil
2 Post 7
3 Janakpur
4 MoulinSart ?
5 Far-West (naam kwijt) Wolfscreek
6 ?
7 Shunter
8 ?
9 Mijn Mijn
...





Gerolf,

Far West was from the far North (zelfs de meest noordelijke deelnemer) en heet Wolfscreek en dat was mijn mijn die weer stond naast "Mijn mijn" in Mine alley.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Gerolf

Met excuses, Ren? ... gisteravond was ik blijkbaar toch te moe om mijn geheugen in gang te trappen [:I]
Bij deze de correctie in mijn oorspronkelijke post.

Kan er nog iemand het lijstje aanvullen en/of corrigeren?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Roderik

Wij hebben er in elk geval van genoten!
Goeie sfeer, mooie contacten en weer zotte kosten gedaan.[:I]
En de uitslag is de uitslag. Het mooie aan de prijzen is dat je kan kiezen en tot ons groot jolijt zijn wij naar huis gegaan met een prijs die we zeker kunnen inzetten in de club op de nieuwe baan die we gaan bouwen. En daar kunnen jullie binnen afzienbare tijd dan ook weer van genieten. 'return on investment' noemen ze dat dan zeker.[:D]

De olifant had veel bijval en het idee werd toch gezien als 'ne keer iets helemaal anders' wat onze allereerste bedoeling was.

We kregen wel eens de vraag waarom we ons niet hadden bekend gemaakt oner andere op het forum, maar er mogen toch nog verrassingen zijn in het leven [:D]
Always be modelling!

Metpetergaathetbeter

Misschien een idee voor de wedstijd van volgend beurs:ik denk dat deze wedstrijd de ultime uitdaging moet zijn voor ervaren bouwers!
Je geeft de kandidaten een aantal werktuigen,decormatiaal ,hout ,plaaster,enz...(allen dezelfde decormat. en gereedschappen) en gedurende de 2 beursdagen mogen zij bouwen en knutselen!Misschien uit het oog van de toeschouwer die de eerste dag op bezoek minder interessant.Misschien zullen sommigen dan wel 2 dagen komen om naar de resultaten te komen kijken!Het is dan zeer de vraag of daar kandidaten voor te vinden zullen zijn? Maar ja het is een idee zoals er misschien meer zullen komen!Graag eens reactie? Groeten Peter[;)]
PS je zou ook een toegangskrt.kunnen verkopen voor 2 dagen aan een interessante prijs![;)]

doomslu

De offici?le uitslag

Plaats, (baan-nummer), naam
1    (17)   B.A. Bodil
2    (4)   Post 7
3    (16)   Janakpur Railwayline
4    (1)   Sart-Moulin
5    (9)   Wolfscreek
6    (3)   Le d?p?t du Sart-Buly
7    (13)   Shunter
8    (14)   Viroinval
9    (6)   Mijn mijn
10    (5)   Spurious Mine
11    (15)   Poix-sur-Roche
12    (10)   De Noorderstoomtram
13    (8)   De dierentuin
14    (12)   Mout city
15    (7)   Zonder naam (Rian)
16    (11)   Entrep?t
17    (2)   Sint Bartus Waas
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Proficiat aan alle deelnemers voor de inzet en realisaties.  Er zaten dit jaar weer leuke ideeen tussen.
Ikzelf heb aan mn oorspronkelijk bedoeld minibaantje constant gewerkt ter demo voor landschapsbouw en dat viel bij het publiek best in de smaak.  Er waren inderdaad mensen die 2 maal de expo bezochten of dezelfde dag meermaals kwamen kijken en ze vonden dat echt leuk om de vooruitgang te zien en natuurlijk kwamen er ook veel vragen daar bij op[:)]  Dus Peter zijn idee is best niet slecht vind ik!

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

marc goovaerts

Peter zijn idee is inderdaad niet slecht, maar zoals evan het eigenlijk zegt: het bestaat al. Maar het heet nu 'demo' of 'workshop'.
En de demo's vormen inderdaad een uiterst interessant deel van de expo, waar heel wat bij te leren valt. Niet in het minst omdat de mensen die de demo's geven altijd openstaan om uitgebreid uitleg te geven.
Er mogen er dan ook meer zijn.

Maar dat is niet hetzelfde als van die demo's een wedstrijd te maken. Een soort Masterchef voor modelbouw zorgt, net als bij zijn soortgenoot, meer voor zenuwen en stress dan voor mooie resultaten. Niet voor niets geraken nu al minibaantjes niet op tijd klaar. Op veel uitleg moeten we dan vanwege de deelnemers ook niet meer hopen. Die hebben meer aandacht voor de klok als voor de bezoekers. En op maandag terugkomen voor de eindresultaten ? Nu ja, tenminste voor die, die een eindresultaat bereiken...

De twee dagen ervoor zouden we dan kunnen 'genieten' van een 'zweet-en-tranen'-schouwspel. Maar daar biedt het tegenwoordige tv-aanbod eigenlijk al (meer dan) genoeg ruime keuze.

Ik denk dat de huidige formule, waarbij iedereen rustig thuis zijn baantje (soms) helemaal kan afwerken voor heel mooie resultaten zorgt.
En de bouwers staan nu net als de demo-mannen er rond met een brede glimlach, om op hun gemak de ge?nteresseerden te woord te staan.

conducteur

Heeft er iemand toevallig op de stand van MTE het baantje zien staan waar oa de nieuwe dieseltram op reed? Dat was slechts 1m10 op 1m60 groot. Ik zou voor de volgende minibaantjeswedstrijd eens de maximale oppervlakte laten varen en gewoon de maximale grote van het vierkant beperken tot bv 1m30 op 1m80.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Roderik

citaat:
Geplaatst door conducteur

Heeft er iemand toevallig op de stand van MTE het baantje zien staan waar oa de nieuwe dieseltram op reed?



Dat heb ik zeker gezien! Je rijkunsten hebben me helemaal verkocht aan dit model. Nu alleen nog sparen...
Always be modelling!

doomslu

OPROEP

Indien er hier mensen zijn die mooie, scherpe foto's op groot formaat hebben gemaakt van de minibaantjeswedstrijd en deze willen ter beschikking stellen voor pubikatie in MSM, gelieve mij te contacteren.
Ook overzichtsfoto's van het gebeuren zijn welkom.

Ook wie denk over de expo een interessante foto te hebben geschoten mag dat laten weten.

Alvast bedankt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *