...te Eigenbrakel langs lijn 124...

Gestart door Michiel, 09 april 2009, 13:19:33 PM

B-Cargo

aiai!! heb een beetje laat gereageerd op een post betreffende die oude klassieke motorstellen, die reactie is dus wat achterhaald [:I],
maar goed, nu weet iedereen waar je ze dagelijks kan zien!! [;)]

B-Cargo

aiai!! heb een beetje laat gereageerd op een post betreffende die oude klassieke motorstellen, die reactie is dus wat achterhaald [:I],
maar goed, nu weet iedereen waar je ze dagelijks kan zien!! [;)]

Michiel

Ik herinner me vaag dat de oude tweetjes onder het nummer 200 zouden geschrapt worden in september 2009. Maar tijdens mijn rit met de avondtrein richting Eigenbrakel merk ik plots dit motorstel naast me opduiken! Ze zijn haar vergeten te schrappen, of wat? [:D]


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Binco, nog een paar om te raden! [;)] (Ik ben echt aan een beter fototoestel toe, met die supersnelle treinen! [:(])


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

B loc

 

Binco

citaat:
Geplaatst door B loc

Ik denk 2 reeks 23 met M4.

Mathias



ja denk ik ook[;)]

Michiel

Inderdaad, het bleek vrij evident; op beide beelden twee keer een reeks 23 in dubbeltractie, met M4 rijtuigen. Maar wat rijden die oude knarren snel! (120km max op lijn 124)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Zijn de treinen daar zo lang of zijn daar steile hellingen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

De hellingen zijn op de lijn 124 op vele plaatsen tussen 1.2% tot 1.8%, wat al niet onaardig is. En vanuit Charleroi is het een respectabele klim om uit de Sambervallei te geraken. De lijn Brussel-Namen-Aarlen is spectaculairder, maar de lijn 124 is toch ook vrij "ge?ccidenteerd". Nu, of dat de rede is om twee HLE 23 in dubbeltractie te zetten, dat weet ik eigelijk ook niet.

Linkebeek: het bord links kondigt een daling aan van tussen 1.2% en 1.8%

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Anarchy

De reden voor treinschakeling is om de uurregeling te kunnen respecteren, niet omdat men de last niet zou kunnen slepen.

Michiel

En nu merk ik pas dat het kopspoortje in Eigenbrakel werd opgebroken. Nooit zal ik er nog een opzijgezette werktrein kunnen spotten, of een zeldzame diesel... Jammer. De laatste getuigen dat er ooit een spoor lag, is het achtergebleven "zwerfsein". Fijn dat het op rood staat. anders zouden er ongelukken kunnen gebeuren...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Tijdens de maand oktober waren het de oude-getrouwe combinaties die dienst deden om lijn 124 en 26. Ik ben wel elke dag met de pocketcamera op stap, maar het is wachten op iets nieuws of ongebruikelijks...

de 920 nadert onder een lage herfstzon de halte van Sint-Job


de dagelijke P-trein van Schaarbeek naar Chareroi te Sint-Job


de stoptrein Aalst-Eigenbrakel is net in het eindstation aangekomen

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Ik ben begonnen met al mijn foto's van de afgelopen 2 jaar met betrekking tot dit onderwerp op een nieuwe site te plaatsen. Zo zijn ze beschikbaar voor ge?nteresseerden. Niet dat de verzameling zo uniek is, maar liever zo, dan dat de foto's weg kwijnen in een vergeten folder op mijn harde schijf.

http://l124.byethost8.com/

De komende dagen zal de rest van mijn verzameling foto's ook op de site geplaatst worden, en dan, van tijd tot tijd zullen er updates zijn...

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Het is 's morgens en 's avonds erg moeiljk foto's nemen met het gebrek aan licht tijdens deze donkere dagen. Maar met de sneeuw ging het weer iets beter. Geen perfect beeld zoals John ze schiet, maar voor de sfeer dan maar; aankomst te Sint-Job in de sneeuw...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

citaat:
Geplaatst door Saraan

Ik herinner me vaag dat de oude tweetjes onder het nummer 200 zouden geschrapt worden in september 2009. Maar tijdens mijn rit met de avondtrein richting Eigenbrakel merk ik plots dit motorstel naast me opduiken! Ze zijn haar vergeten te schrappen, of wat? [:D]





Ik heb toevallig onlangs die met nummer 177 gezien in Blankenberge (Bl'ge)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum