Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

loccollector's baan

Gestart door 55erke, 30 maart 2009, 20:52:40 PM

Serojt

Hopelijk blijft je foto-archief online 55'erke! Ik vond dat je een leuke speelbaan hebt, met een UITSTEKENDE Belgische sfeer. Hij heeft me in ieder geval genoeg inspiratie gegeven voor een eigen oefenbaan, met voldoende speel- en rijmogelijkheden voor de (jonge) kinderen.
Westerlo, dat is niet te ver van Geel.  :)

The Railwarrior

Citaat van: 55erke op 03 juni 2012, 10:01:31 AM
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">citaat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Geplaatst door conducteur</i>

Hoe groot is uw baan? Komt er nog bovenleiding? Ziet er heel mooi uit!
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Het is een dieselbaan dus geen bovenleiding. Ik heb wel e-locs en die rijden ook wel eens toertjes maar het zijn tog de diesels die de overmacht hebben [;)]
De baan is niet zo groot dan je zou verwachten: 5m op 4m in L -vorm
Het is dus veel trein op weinig plaats. Maar zo heb ik het graag , ik ben vooral treinliefhebber , meer dan modelbouwer [;)]

Groeten
Johan

Eerst en vooral proficiat met je publicatie in msm. Het is werkelijk een prachtige baan!

Ik las in het artikel dat de baan 3,5m is met een diepte van 1,2m. Moet ik gezien de L structuur deze 2 waarden bij mekaar optellen? Er van uitgaande dat men de l aan de binnenkant heeft gemeten in het artikel. U geeft hier geheel andere maten op. Vandaar de vraag...
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

centauri167

Spijtig om te lezen dat deze parel van een baan niet meer bestaat   :-[

In welk nummer van msm wordt deze baan besproken ??


55erke


Hoy,

De baan wordt besproken in msm 133  ;)
De baan bestaat trouwens nog steeds, bij mijn ouders op de zolder, verbouwingen aan men huisje nemen heel veel tijd in beslag en ondanks dat de zolder al klaar is word er momenteel nog niet aan de nieuwe baan begonnen wegens geen tijd. al worden er in het koppeke al veel plannen gesmeed :-)
Ik heb nog wel wat nieuwe foto's van het dieseldepot dus die kan ik nog wel eens plaatsen hier... als ik eens tijd heb  ;D

Groetjes




centauri167

Leuk om te horen dat je baan nog bestaat, kan je nog altijd eens ingaan om het aan een buur uit Herselt te laten bewonderen ...  ;)

erik50

Citaat van: 55erke op 24 oktober 2014, 21:40:28 PM

Hoy,

De baan wordt besproken in msm 133  ;)
De baan bestaat trouwens nog steeds, bij mijn ouders op de zolder, verbouwingen aan men huisje nemen heel veel tijd in beslag en ondanks dat de zolder al klaar is word er momenteel nog niet aan de nieuwe baan begonnen wegens geen tijd. al worden er in het koppeke al veel plannen gesmeed :-)
Ik heb nog wel wat nieuwe foto's van het dieseldepot dus die kan ik nog wel eens plaatsen hier... als ik eens tijd heb  ;D

Groetjes

Graag... ;)
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

55erke

#111
Hoy

Gisteren heeft de eerste trein gereden op mijn nieuwe zolder , weliswaar op een ovaaltje op de grond  ;D ,  verbouwen duurt nu eenmaal lang... maar de dag van een nieuwe baan komt wel dichterbij. De oude baan licht er nog grotendeels alleen de rechterzijde die nooit helemaal is afgewerkt is al wat gedemonteerd. Heb zelfs een wagon gevonden in een tunnel die daar jaren geleden moet beland zijn bij een accidentje  ;D
Maar om toch iets te kunnen laten zien nog wat foto's van de huidige baan
( mijn excuses voor de slechte kwaliteit , sommige zijn gemaakt met een smart Phone ):





























Greets








Gerolf

Tof dat er terug zicht is op een nieuw project  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Leuke reeks foto's!

Ga je voor je nieuwe project K-rails, waar je toch een pak realistischer mee kunt werken gebruiken of blijf je bij de C-rail?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

reeves

Mijn c rails al gezien Oli? ;D

Mooi baan en mooi verweerde loks, een plaatje Johan !!

Groet Tom

55erke



Hoy
Idd met c-rail kun je ook prachtige dingen doen. Mits een goede verwering en Bijbalasten. Trouwens Ik heb er ook nogal veel van  :D Op een brug of op een stuk paradebaan zou ik het wel overwegen.
Greets


OlivierV

Citaat van: reeves op 24 februari 2015, 18:45:39 PM
Mijn c rails al gezien Oli? ;D

Mooi baan en mooi verweerde loks, een plaatje Johan !!

Groet Tom
Op foto alleszins wel. ;)

Voor een schaduwsectie alleszins vrij ideaal die C-rail maar in zichbare delen weren normalere rails gemakkelijker. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan