Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

EEN WERELDRECORD

Gestart door tonycabus, 18 november 2004, 12:35:54 PM

argilla

Mannen mannen

sorry hoor , maar wanneer ik voor het eerst dit ideen aan Tony aanbracht telefonisch nogwel had ik in gedachten het volgende
1) de modules zo eenvoudig mogelijk dwz geen hoop landschapsstofering neen gewoon eenvoudig afwerken , een boompje een huisje meer niet
2) om iedereen de kans te geven van een loc te laten rijden analoog met walkcontrole ieder dus volgt zijn loc
3) wat normen betreft gewoon de NEM normen  ( weet iemand een site hiervan ???)
4)clubmodules van harte welkom maar er moet een aanpassingsmodule gemaakt worden naar de nem norm
5) de bedoeling is het" wereld record" de rest is ondergeschiktdus maak daarrond niet teveel en te ingewikkelde structuren en technische hoogstandjes
6) iedereen zowel clubs als individueel mag deelnemen zoveel mogelijk modules " linken" das de opzet
7) de organisatie in goede bannen leiden is voor Marc en Tony er moet nu eenmaal iemand zijn die alles rechtzet en in de gaten ( banen ) zet

8) reacties en suggesties altijd welkom
We gaan ervoor oke dag van gebeuren 21 juli 2005 Be there !!!!!!

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

n/a

Ben terug van een tijdje weggeweest, maar alvast dit: prima idee!!!
Maar wanneer ik ??n en ander lees zinkt de moed om mee te doen me toch in de schoenen en met mij waarschijnlijk een hele hoop andere niet zo ervaren rotten in het vak. Ik sluit me aan bij Marc dat het hele opzet zo eenvoudig mogelijk moet gehouden worden om zoveel mogelijk mensen aan te spreken en de mogelijkheid te geven mee te doen. Waarom geen basisbouwplan publiceren in Modelspoor Magazine?

argilla

Voor Matisse

goed idee waren we ook van plan hoor! maar Nico van MSM wilde eerst even kijken of de reacties positief waren en of er wel genoeg belangstelling voor is .Wat duidelijk is  nietgezien al de positieve reacties tot nu toe !

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

tonycabus

Heren, (of mag ik "vrienden" zeggen?)

momenteel worden de mogelijkheden bestudeerd.
Digitaal (DCC) heeft voordelen, maar analoog ook.
In principe scheelt dat niet veel in de bedrading. In beide gevallen zullen steeds een groep modules aan mekaar verbonden worden (elektrisch) en gevoed vanuit ??n punt. Dat is nu eenmaal noodzakelijk. Gemengd moet ook kunnen, net als bij het zwemmen[;)].
Hoofdzaak is dat er duidelijke afspraken worden gemaakt v??r de installatie zodat iedereen weet waar zijn "inbreng" komt te staan en wat hoe aangesloten wordt. We hebben gelukkig nog (een beetje) tijd.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Het Zuidstation te Brussel valt wat tegen: de gang lijkt enorm maar is slechts +/- 200 m lang. Debreedte is onvoldoende om meerdere rijen modules op te stellen. Er is daar wel veel voetgangersverkeer en in de breedte zou zo'n opstelling erg hinderlijk worden, wat meer schade dan goed zou doen.
In "Thurn&Taxis" zijn langere hallen maar ik denk niet dat die gebouwen nog aan de NMBS toebehoren...Een deel afhuren zou wel eens verschrikkelijk duur kunnen gaan kosten, om nog te zwijgen van de veiligheid!
Nekkerhallen? De plek is ook symbolisch als eindpunt v.d. eerste spoorlijn in Belgie, maar ligt wat buiten de stad.
Heeft niemand een beter voorstel?
Werkt er soms iemand bij de VGC, die zou kunnen helpen?


Tony
--------------------
Vraagt een 77 aan St. Niklaas!

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

rgp

Dag,

Tutn & Taxi is nog gedeeltelijk van de NMBS.  Maar niet echt waterdicht; ook de buurt is alles behalve (ik begin daar binnenkort een werf)

Roland

tonycabus

Dank je, Roland!
Ik wilde net devraag aan jou richten, daar ik dachr dat nog een deel (het slechtste zeker?) nog in NMBS-bezit was.
De buurt is inderdaad ook niet zo "waterdicht". Meulebeek is niet meer wat het ooit was[}:)]
Blijft de vraag: VGC of Cocof?

Tony
--------------------
Vraagt een 77 aan St. Niklaas!

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

tony
mijne 77 didi en sound ligt of zal liggen onder de groene boom .Uit goede bron vernomen he, ik heb zo mijn eigen spionne in het gezin he hihihihiihihihooooooo kan ni wachten tot kerst zie !!!!!



de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

tonycabus

Mijnen bruine ligt "in panne" jong!
en ik zal toch dat Roco beginsetje moeten kopen, al was het maar om voor een minimum aan centen een "digitale uitvalsbasis" te hebben...

Tony
--------------------

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

Gelieve door te klikken naar GROOOOOT NIEUWS

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

De centrale werkplaatsen in Mechelen geen beter locatie grote hallen breedt lang!!

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

tonycabus

Vragen aan RGP h?, die kent wat volk bij de NMBS.
Zonde dat mijn overgrootvader zaliger niet meer leeft, die was ooit stationschef in Mechelen...

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

rgp

Dag,

WREED toeval, ik moet volgende week naar de CW voor de MOROP voorjaarsvergadering in mei 2005.

Wat zoude graag hebbe ?

Roland

argilla

VOOR RPG

Zo het misschien kunnen voor het wereldrecord daar te houden een hal of zo kan je eens een woordje voor ons doen of uitzoeken wie daar voor dient aangesproken te worden ??


de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

n/a

prachtig initiatief, maar kan wegens geldgebrek niet meedoen.
retour-ticket van arne