Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

zinkwerk

Gestart door Dirky, 03 maart 2009, 16:04:56 PM

Dirky

ik zoek ook nog materiaal of verf die de kleur van zink (daken, etc...) immiteerd. Liefst het uitzicht van oud zinkwerk. Alle verfjes die ik ken - humbrol, Revell, Tamiya... - zijn OK voor nieuw zinkwerk...
thx
Dirk

janjozef

na het nieuw schilderen donker verweren,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Dirky

zal ik alvast nekeer proberen... thx
Dirk

MARKLINRIJDER

Motip heeft zinkverf, als het dat is wat je zoekt.

http://www.motip.be/?page=23&id=640

Groetjes,

David

Dirky

thx voor de link David
Zinkspray beschermt tegen roest maar heeft helaas niet de kleur van zinkplaten... alhoewel ik het van Motip niet echt weet. Misschien heeft die een betere kleur dan het produkt van Rust-oleum da'k hier staan heb...

Dirk

Peter

Een goede basis is ook Revell 32191 "Iron" dus ijzer.
Dit is een redelijk donkere zilverkleur die een zeer goede basis is om nadien nog te "bevuilen" met verdund mat zwart 32108 of Graniet grijs nr 32169
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

A.C.R cold zinc mat primer.Bestaat ook in blinkend spuitbussen.

Groeten, Eric[:o)].

MARKLINRIJDER

Hier, een dak met voorgestelde kleur.



Groetjes,

David

Dirky

ziet er niet mis uit... ga me morgen een bus halen!
thx
Dirk

Gerolf

Alclad-verven? Ruim assortiment metaaltinten [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

waar koopt men Alclad-verven?
thx
Dirk

marc goovaerts

Alclad, of correcter "Alclad 2", ben ik tot nu toe enkel op beurzen tegengekomen. Vooral op 'modelbouwbeurzen', genre IPMS ed. En telkens was wat ik zocht (chroom) al uitverkocht. In Olland (bv modelbrouwers.nl, waar ze 5,50 euro kosten) zijn ze precies wel verkrijgbaar.

Let wel, het gaat om h??l dunne verven, bedoeld om met de airbrush aangebracht te worden. Maar naar het schijnt zijn ze de nec-plus-ultra als het op metaalkleuren aankomt. Voor hoogglans, zoals het door mij gezocht chroom, moet je wel eerst een spiegelgladde laag blinkend zwart aanbrengen.

tonycabus

Ik heb zinken nokplaten gesneden uit een dikke alufolie, deze met secondenlijm geplakt en dan met matte donkergrijze acryl geschilderd.
Afval dus, net als Erik de Noorman[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

loebaske

Tony, ook een selfmade manneke [:)]

arkema

Reken er wel mee dat oud zink een lichte matgrijze kleur heeft; alle metaal-kleur is allang weg. Neem voor oud zink een lichtgrijze kleur die een heel klein beetje een blauwe tint heeft. RAL 004 of iets lichter is wel overtuigend. Lichtgrijs komt namelijk in een blauwige (veel tinten) een beige-achtige (vrij veel tinten) en een neutrale tint (nauwelijks te vinden) voor. En dan grauwe strepen erop; dun ietsje donkerder grijs in de richting waarin het water eraf loopt. Wat zwarte en groenige spikkels in de goot (vooral de hoekjes)en een paar lappen erop op plaatsen waar je beschadigingen kunt verwachten(beschadigingen die zijn overgeplakt) met de kenmerkende loopsporen. De lappen zijn vaak van opgesoldeerd lood, en lood wordt in de loop van de tijd lood-oxide en dat spoelt langzamerhand van het dak naar de goot.