Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Roco V 36

Gestart door Peter, 01 maart 2009, 19:51:25 PM

Peter

Op de gekende Duitse forums wordt HEEL negatief gedaan over de rij-eigenschappen van de V-36 lokomotieven.
Schokkend rij-gedrag is het meest voorkomend euvel.
Dus een test in de winkel VOOR je hem koopt is zeker niet overbodig.
Doet me trouwens denken aan de voor een paar jaren uitgebrachte diesel V 65. Ze hebbne dat model toen na korte tijd geschrapt uit hun katalogus.
Of de nieuwe V 65 al op de markt is weet ik niet. Maar alvorens ik er een koop zal die toch ook getest worden in de winkel
Met vriendelijke groeten
Peter

AtMoPo

oei,
ik dacht die zal wel beter zijn dan Hornby-Lima, maar dan is het eerder andersom?
AtMoPo

Peter

De beste V36 en de enige "juiste" is het model van Weinert, dit is een bouwdoos verkrijgbaar in verschillende versies, met een gemonteerd onderstemet Faulhaber motor.
Het Weinert model is ook het enige juiste als je het in Belgische versie wil maken (as-afstand van laatste as)
Het in tevens het duurste.

De tweede is het Lenz model. Sublieme rij-eigenschappen, digitaal DCC en analoog te gebruiken, OOK de koppelingen.
Enigste foutje( bij mijn weten) de wieldoormeter is iets te klein.

Aan het Roco model is van alles fout.(helaas) te kleine ramen, te smalle deur enz. EN..bij veel modellen, slechte kwartering van de wielen, enz. Matige rij-eigenschappen, bij langzaam rijden.

Het Lima/Hornby is het minste, maar zeker geen slecht model. Bouw er een SB setje in met Faulhaber en het rijdt ook perfekt.

Ikzelf heb een Lenz en ben er heel tevreden mee, net zoals van mijn Lenz buareihe 66 stoomlok. Wel spijtig dat Lenz voorlopig geen H0 modellen meer uitbrengt (enkel nog spoor 0)
Met vriendelijke groeten
Peter

dr3

Waarbij wel op te merken valt dat het model van Lenz een V36.4 is die na de oorlog werd geleverd aan de DB. Deze hadden een andere asafstand en zijn dus niet bruikbaar om een Belgische versie van te maken.
 

Peter

Nogmaals, het beste en enige juiste is het Weinert model. Het is "duur", d.w.z. 238,00 euro, maar dan heb je er wel ineens een Faulhaber inzitten.
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

Spijtig want ik zit te wachten op een 236 met en zonder "Kanzel"

Groetjes

Rudy