Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Vanbiervliet

Gestart door dgrr57, 28 februari 2009, 20:18:49 PM

ronny-vdv

Het is inderdaad de proto reeks 60.

Waarom de concurrentie aangaan met andere fabrikanten ?
Het is al zo moeilijk in modelbouwland en nu nog de crisis eens bij.

Ik zou LSM kiezen maar hoe zit het met de levensduur ?
Bij de concurrent kan je nog steeds aan onderdelen geraken. Bij LSM ?

De blauwe 6005 staat zeker op mijn verlanglijst.

Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

doomslu

Voil?, het wachten is beloond. De informatie is beschikbaar.

Het is me een raadsel waarom Roco dit model wil gaan ontwikkelen. Het was toch logisch dat na de 'gewone' 60 VB ook het prototype zou gaan ontwikkelen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ysbeer

citaat:
Geplaatst door conducteur
Domme vragen bestaan niet, hooguit een dom antwoord.
Inderdaad.
wim

AtMoPo

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv


Waarom de concurrentie aangaan met andere fabrikanten ?



Dat is niet de eerste keer dat LS zoiets doet.
Ik wacht op die van Roco.
AtMoPo

LockyLuke

citaat:
Geplaatst door AtMoPo

CiteerGeplaatst door ronny-vdv


Waarom de concurrentie aangaan met andere fabrikanten ?



het is niet Vanbiervliet die de concurrentie aangaat maar Roco. Vanbiervliet heeft eerst de 60 uitgebracht

zoals luc schrijft;
Het is me een raadsel waarom Roco dit model wil gaan ontwikkelen. Het was toch logisch dat na de 'gewone' 60 VB ook het prototype zou gaan ontwikkelen...men kon toch eerst eens informeren
heb zelfs gehoord da't nog niet zeker is dat Roco dit model gaat maken

Hmmm..... BEETJE RAAR PROFIEL....!
Admin

 

Sicco

Inderdaad het is VBV die het reeds geplande model naar voren haalt i.v.m. de aankondiging van Roco. Ook ik snap niet dat een dergelijke internationale fabrikant juist dat (vanuit hun doelstellingen gezien) amper breed in de markt te zetten model zou willen maken. Het zou ook niet onverstandig zijn als Roco er verder geen energie meer in steekt. Bovendien nu VBV als eerste met de 6005 komt is de belangrijkste slag al verloren, want dat is ongetwijfeld de meest populaire versie voor alle verzamelaars en modelspoorders die niet de Borinage als thema hebben (zoals ik[:D])

Liever dan nog wat varianten van de bestaande Roco modellen, er zijn er nog genoeg te verzinnen...

groeten Sicco

Peter

citaat:
Ook ik snap niet dat een dergelijke internationale fabrikant juist dat (vanuit hun doelstellingen gezien) amper breed in de markt te zetten model zou willen maken. Het zou ook niet onverstandig zijn als Roco er verder geen energie meer in steekt


Waarschijnlijk om dat ze (met minieme aanpassingen) het kant en klare onderstel van de 62/63 kunnen gebruiken
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

De 60er van Roco is een geheel nieuwe ontwikkeling en zou gemaakt worden op verzoek van de Franse importeur.
De reden die verteld was dat dit de laatste grote diesellocomotief die nog niet op de markt was.
In nurnberg is er gesproken door verschillende mensen over dit model.
Men was druk bezig en men zei dat het een super model zou worden. (Afwachten ik heb nog niets gezien.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Sicco

Dat is ook niet helemaal waar: de 64, 65 en 66 (al is bij de laatste de vraag of dit een 'grote' dieselloc is) zijn er ook nog niet.

Maargoed, dan zijn er straks twee 'supermodellen' van deze kleine serie... [:I] Misschien klinkt dat gek voor Belgi?, in andere landen is zoiets best normaal. Niemand heeft ook gezegd dat fabrikanten hun programma moeten aanpassen aan de rest. Of het verstandig is, is (zeker in dit geval) te betwijfelen.

groeten Sicco

tonycabus

Wait and see, zei de blinde..!
E?n ding is zeker: B-Models is vanaf nu een tak ( of zeg maar merk ) die je in alle winkels zal kunnen vinden. Het is een samenwerkingsverband van verschillende mensen en firma's. De 55 wordt de eerste telg.
Meer nieuws volgt later wel.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Peter

citaat:
Ook ik snap niet dat een dergelijke internationale fabrikant juist dat (vanuit hun doelstellingen gezien) amper breed in de markt te zetten model zou willen maken. Het zou ook niet onverstandig zijn als Roco er verder geen energie meer in steekt


Waarschijnlijk om dat ze (met minieme aanpassingen) het kant en klare onderstel van de 62/63 kunnen gebruiken



>>>>[?][?][?][?][?][?]
- lengte over de buffers bij 60 proto:17350 mm
                       bij reeks 62:16790mm
- center afstand tussen de draaistellen bij 60 proto:8100mm
                                           62 :9300mm  
alleen de diameter van de wielen en de asfastand is dezelfde.

ps :de lengte over de buffers tusen de reeks60 en 60 proto zijn NIET dezelfde.
juist is juist[;)]

Gerrit

Mr-tsjoektsjoek

Van VBV weet ik dat ze de reeks 64 ook ter studie nemen, in de toekomst.

Voorts is de reeks 60 proto een interessant model voor een fabrikant, wegens een zestal verschillende livreien.

Naast de reeds aangekondigde livreien : blauwe versie, geel-groene versie en groene versie 1970 zijn er nog een drietal livreien waarmee de eerste machines de fabriek verlaten hebben :
210.001 la pleureuse waarbij de lichten verbonden waren door een gele balk die vervolgens versmalde en schuin naar beneden wegliep naar de rand tussen chassis en kast. 210.002 met driehoek op de neus en gele balk tussen de lichten, en tenslotte de versie waarmee de rest van de proto's werd uitgerust, die gelijkt op de livrei van het type 210, maar waarbij de enkele lichten verbonden zijn door een gele balk. (zoals te zien op de foto van de 6005 op de site van VBV).

n/a

Den deze blijft hopen op een 60 proto van Roco. Daar zullen we tenminste een decoder van onze keuze kunnen instoppen, en niet de "verplichte" ESU zoals op de LS modellen...[:(]
En ik ben niet de enige zo rond me te horen in de club.

Steven 1/43 modelling

en zo is het altijd iets .... [:(]

eric

citaat:
Geplaatst door Rxl

de "verplichte" ESU zoals op de LS modellen...[:(]



Daar past toch elke 21 polige decoder in.