Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Nieuwe modellen Olaerts

Gestart door Jurgen, 24 februari 2009, 16:39:43 PM

Sicco

citaat:
Geplaatst door Mr-tsjoektsjoek

Sicco, je reactie is voor de volle 100 % terecht, Peter is hier in "fout".

In het nummeringsschema van voor 1971 spreekt men van 'type', na 1971 is het reeks.

Dus een type 12 is een gestroomlijnde stoomlok, zoals uitgebracht door Olaerts, een reeks 12 is een elektrische lokomotief zoals uitgebracht door LSM.



Mja, maar ik had natuurlijk kunnen weten wat Peter bedoelde [:)]

ronny-vdv

Niet kinderachtig doen, h? gasten. We zitten niet op de kleuterschool.

Gewoon een misverstand, da's alles.

Er zijn andere dingen waar men kan over redetwisten. Ik ben ziek en mis Genk komend weekend, da's wat anders[xx(].

Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Peter

Volgens Guido komt er dit jaar geen opvolger voor de reeks 12. Mischien eind volgend jaar. Eerst de 36 uitleveren en dan nog de de 45 in ander versies (43)



>>> onzin :?lle versies van de reeks 45 zijn al uitgebracht en voor de reeks 43 zijn er t? veel verschillen.
misschien bedoeld men een reeks 44?

Gerrit

Break302

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Peter

Volgens Guido komt er dit jaar geen opvolger voor de reeks 12. Mischien eind volgend jaar. Eerst de 36 uitleveren en dan nog de de 45 in ander versies (43)



>>> onzin :?lle versies van de reeks 45 zijn al uitgebracht en voor de reeks 43 zijn er t? veel verschillen.
misschien bedoeld men een reeks 44?

Gerrit



Ho ja en wat is van de oudere versies 605 dan !

Jos

argilla

Misschien de 26017 met kuiptender ? Prachtig machien.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Break302

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Peter

Volgens Guido komt er dit jaar geen opvolger voor de reeks 12. Mischien eind volgend jaar. Eerst de 36 uitleveren en dan nog de de 45 in ander versies (43)



>>> onzin :?lle versies van de reeks 45 zijn al uitgebracht en voor de reeks 43 zijn er t? veel verschillen.
misschien bedoeld men een reeks 44?

Gerrit



Ho ja en wat is van de oudere versies 605 dan !

Jos



>>> een 45 is een 45 en een 605 is een 605,toch simpel?

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Break302

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Peter

Volgens Guido komt er dit jaar geen opvolger voor de reeks 12. Mischien eind volgend jaar. Eerst de 36 uitleveren en dan nog de de 45 in ander versies (43)



>>> onzin :?lle versies van de reeks 45 zijn al uitgebracht en voor de reeks 43 zijn er t? veel verschillen.
misschien bedoeld men een reeks 44?

Gerrit



Ho ja en wat is van de oudere versies 605 dan !

Jos



>>> een 45 is een 45 en een 605 is een 605,toch simpel?


Nog simpelder : een 605 is een 45 in het groen en de 45 is een 605 in het geel/rood of blauw/geel, ongeveer [:D][:D][:D]

Sicco

Wat een rare quote-op-quote discussie wordt dit.
Het enige waar het om gaat is dat er twee versies van de 45 zijn: de originele versie met onder meer drie ruiten voorop en de versie na renovatie met twee ruiten. Die renovatie heeft ongeveer rond de vernummering van 605 in 45 plaatsgevonden (maar er zijn 42/43/44/45-ers geweest in het groen en rood-geel met drie ruiten) Olaerts brengt de recentste versie met twee ruiten versie uit, voor de originele versie zal een nieuwe mal nodig zijn.

SirGresley

Volgende Belgische stomer van Treinshop Olaerts......


Type 5!!!
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

factageklerk

citaat:
Geplaatst door SirGresley

Volgende Belgische stomer van Treinshop Olaerts......


Type 5!!!



Waar staat dat ergens vermeld?,ik vind daar niets van terug bij de website van Olaerts. En is dat dan de opvolger van het type 12 in metaal?
 

loco

Het volgende model van Olaerts zou inderdaad een type 5 zijn, maar dan eentje in messing zoals de 36 nu. Heb het ook van horen zeggen.

dgrr57

Ik ben vandaag bij Guido O. langs geweest en ik heb hem de vraag gesteld : inderdaad een type 5 als 6de messing locomotief.
En ik laat u raden welk het volgende type zal zijn ...

Peter

citaat:
En ik laat uw raden welk het volgende type zal zijn


[:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

B-Cargo

dat wordt dan een dure loc, tenminste niet haalbaar voor mijn budget..
spijtig!

dgrr57

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

dat wordt dan een dure loc, tenminste niet haalbaar voor mijn budget..
spijtig!


idem