Nieuwe modellen Olaerts

Gestart door Jurgen, 24 februari 2009, 16:39:43 PM

Dirky

Elk zakenman wil geld verdienen en als de aanvaardbare marktprijs van "een model" bvb 1000 euro is gaat geen enkel iemand de wilde weldoener worden en het identieke voor de halve prijs verkopen alhoewel dat best mogelijk kan zijn. Materiaalkost is meestal maar een prikje van het totaal.
Een bouwpakket ontwerpen is ook geen peulschil en die tijd moet ook betaald worden...
Dirk



Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door PeterBrz

kan een domme vraag zijn [:D]
maar wat wil eigelijk reeks 55 messing zeggen?
vroeg me dat af omdat die zo duur is..

Merci!



Bij de metalen modellen wordt gewerkt met spuitgietwerk, bij messingmodellen zijn dit meestal machinaal bewerkte platen, met slechts een klein gedeelte gietwerk.
Zamak en dergelijke legeringen laten zich ook gemakkelijker gieten als messing, het smeltpunt ligt veel lager als dat van messing.

nmbssncb

citaat:
Geplaatst door Jurgen
[brMessing is een soort metaal waaruit deze modellen gemaakt zullen worden.
Trouwens, domme vragen bestaan niet. [;)]

De modellen van M?rklin zijn met een kunststof kap en metalen onderstel.
De toekomstige modellen van B-Models zullen waarschijnlijk wel een metalen inleg hebben, maar voor de rest uit kunststof bestaan.



M?rklin modellen hebben soms een kunststof kap en soms een metalen kap. Trouwens nogal wat modellen van M. hebben juist een metalen kap omdat de meeste M. adepten dit juist verkiezen boven een kunststof kap. Maar het gebruikte metaal is geen messing.
nmbs < Willy > sncb
===============

janjozef

1395? is toch veel, daarenboven wil het vrouwtje niet echt mee, zal nog een paar daagjes moeten zagen en dan tot de conclusie moeten komen dat het nee blijft[;)]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loebaske

Is idd. een pak geld en mijne portemonee die zegt ook NEEN dank u[:)]

Peter

Heb vorige vrijdag de nieuwighedenfolder met oa. de type 36 ontvangen.
Verhoudingsgewijs valt de prijs nog mee. 1395 euro voor de basisversie van zo'n stomer is in vergelijkking met de reeks 55 zeker niet overdreven. Voor mij gaat hij wel over de limiet die ik mezelf stel voor een lokomotief.[:I][:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

rgp

Dag,

Ben ik tevreden dat ik naar spoor 0 ben overgestapt.

Een bollen neus (te verbelgischen) voor 339 euro en dit met twee motoren, draaiende ventilatoren.

Een bouwdoos van een vierassige platte wagen (tankvervoer) voor 65 euro

Een bouwdoos van een fal voor 65 euro.

Roland

T03

Als je dan nog is over de plaats beschikt is dat prima.

SpGr
Marc

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Ben ik tevreden dat ik naar spoor 0 ben overgestapt.

Een bollen neus (te verbelgischen) voor 339 euro en dit met twee motoren, draaiende ventilatoren.

Een bouwdoos van een vierassige platte wagen (tankvervoer) voor 65 euro

Een bouwdoos van een fal voor 65 euro.

Roland

"I have a train riding in my brain"

factageklerk

Weet men al wat de opvolger van de type 12 in metaal zal worden? We zijn al een enige tijd verder en er is nog steeds geen nieuws vanuit Diepenbeek
 

Gerolf

Lees enkel reacties eerder: type 36...
Maar voor die prijs koop ik me liever (enkele) 12's meer [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Van die opvolger staat niets op zijn site, als hij zondag in vilvoorde staat of in saint Ghislain dit weekend zullen we eens polsen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

factageklerk

Neenee Gerolf ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen dat van die type 36 wist ik al, het zou gaan om een nieuw betaalbaar model op dezelfde wijze vervaardigt als het type 12...

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Lees enkel reacties eerder: type 36...
Maar voor die prijs koop ik me liever (enkele) 12's meer [;)]

 

Peter

citaat:
dit weekend zullen we eens polsen



Ik denk niet dat Guido de kat (hmm, de lok) al uit de zak zal laten.[:D][:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

Ik weet het toch al via via, maar ga niets zeggen [:p]

arizonageel

Is dat een mop dat ge het weet,ik denk dat ge niks weet en het pas weet als het aangekondigd wordt,Dus ik denk is larie  
citaat:
Geplaatst door Anarchy

Ik weet het toch al via via, maar ga niets zeggen [:p]