Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

goedkope en mooie webwinkels

Gestart door laurens66, 05 mei 2005, 16:24:55 PM

marimon

#30
Waar ik ook naar toe wil is, dat het volgens mijn  bescheiden mening voor een beginner interessanter is om bij een vakhandelaar te gaan kopen bij wie hij vertrouwen heeft gekregen. Bij wie hij zeker is dat wat hij daar wil kopen hem oprecht en zonder franjes en met garantie en kennis van zaken ter hand wordt gesteld. Waar hij na aankoop onmiddellijk kan teruggaan -wanneer het aangekochte hem niet bevalt, verkeert is aangekocht door inlichtingen en beweringen bij eventuele malafiede internetwinkels( ik beweer hier niet dat zoiets zou bestaan...), enz...,- zonder dat er daar een tijdslimiet op gesteld wordt om een antwoord te krijgen op zijn probleem. M.a.w. "u vraagt wij draaien" of "als het een goede modelspoorwinkel is krijgt je meteen een oplossing of tenminste een optie tot, waarmee je dan ook tevreden bent". D?t is kopen in vertrouwen, als beginner.

Voor een meer geroutineerde modelspoorder is het waarschijnlijk zonder gevaar zich naar internetwinkels te begeven omdat hij ook w??t wi? er achter deze winkels zit.

Uiteindelijk koopt iedereen waar hij wil. Maar mijn auto heb ik ook niet in Zweden gekocht omdat hij daar per toeval stukken goedkoper was dan bij mijn plaatselijke handelaar. 'k Zie mij al terugkeren naar ginder voor een klein onderhoud...?

Er werd hier inderdaad initieel gevraagd naar goedkope(re) internetwinkels. Wel ik vind dat jullie, oude rotten in het vak, de beginner zou moeten advizzeren,raadplegen (grote woorden) om eens eerst naar een winkel te gaan kijken in zijn omgeving en hem/haar daar vragen te laten stellen ivm modelspoor en prijzen en ik weet niet wat nog allemaal.

Ik hoop hierbij iets duidelijker te zijn over mijn standpunt van kopen bij een goedkope internetwinkelmeneer/mevrouw waar ik, als beginner, geen gezicht kan opplakken.

Groeten,
Marc[:)]

Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

tonycabus

#31
C Q F D

Het advies van de vakman betaal je mee in de prijs, en is dat vaak waard.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

laurens66

#32
Ik heb intussen al mooie (goedkope) webwinkels gevonden, Ik ben van plan om rails, en wagons te kopen bij een wat goedkopere winkel enentueel webwinkel.
Maar treinen en landschap koop ik liever bij een gewone winkel.
Want als je treintje kadot gaat kun je er zo meer terug, en over landschap kan men bij een winkel advies geven, maar rails kan vrijwel niet kapot en daarom volgens mij wel aan te schaffen bij een webwinkel

Havoc

#33
citaat:
maar rails kan vrijwel niet kapot en daarom volgens mij wel aan te schaffen bij een webwinkel


Ga ik ook doen. Voor een spoor 1 baan, maar nog geen idee of het 1 of G wordt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bartie

#34
citaat:
Geplaatst door tonycabus

Ik wou geen paniek zaaien, alleen maar waarschuwen!!

Bij Ebay betaalt de handelaar onkosten in functie van de verkoopprijs, en dat kan vaak een stuk lager liggen dan een site met domeinnaam "afhuren" van een provider.



Wanneer je een topwinkel huurt bij e-bay kost je dat 10 euro per maand, wat toch wel wat meer is dan het afhuren van een domeinnaam h?.[;)]
Je bereikt natuurlijk wel een heleboel mensen die je anders met een webwinkel niet zal bereiken.
Verder doe ik hetzelfde als Laurens66 voor mijn modelspoor aankopen op e-bay, nl. rails en wagonnetjes kopen, maar locs via de vakhandel.

Groetjes Bart.



Brunel

#35
citaat:
Geplaatst door tonycabus

C Q F D

Het advies van de vakman betaal je mee in de prijs, en is dat vaak waard.



Tja, als de administrator zelf van het onderwerp gaat afwijken, dan mag de rest gewoon mee h??
Ik vind je vertrouwen in de lokale winkel roerend Tony. Maar ik zou zelf nooit een beginner adviseren maar naar de dichtstbijzijnde winkel te gaan als ik niet wist welke winkel dat was. Er zijn uitstekende winkels. Maar ook heel veel winkels waar het zogenaamde 'advies van de vakman' beneden alle peil is. Stel in een gewone winkel eens wat beginnersvragen over digitaal en je schrikt je rot van de onzinnige antwoorden.

Een beginner kan nog het beste vragen stellen op een forum als dit en op basis daarvan een keuze maken. Gaat hij goed voorbereid naar de (internet)winkel van zijn keuze.

marimon

#36
Als je schrikt van de onzinnige antwoorden die je krijgt, wel ga dan gewoon naar een ander. Maar inderdaad, in samenspraak met o.a. dit forum kan je een winkel uitkiezen. Maar geef toch toe, een directe t?te ? t?te is toch v??????l interessanter dan een webwinkel, of droom ik?

Groeten,
Marc[:)]

ps: een dwaling is geen misstap!
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Brunel

#37
citaat:
Geplaatst door marimon

Als je schrikt van de onzinnige antwoorden die je krijgt, wel ga dan gewoon naar een ander.



Ik wel, maar juist een beginner niet. Die heeft niet in de gaten dat het advies onzinnig is of - nog erger - vooral wordt bepaald door de winstmarge die de winkelier op de verschillende producten maakt.
Ik hoop dat ik te negatief ben. Maar volgens mij is een beginner niet best uit als hij afhankelijk is van de adviezen van de gemiddelde winkelier.

Havoc

#38
Ik vrees dat ik Brunel hierin moet bijtreden. Als je je ervaring met winkels moet opdoen door vallen en opstaan, dan ben je snel een hoop geld kwijt.

Een directe t?te-a-t?te kan nuttig zijn. Maar een winkelier zal je steeds trachten iets te verkopen dat hij zelf heeft. En dat is niet noodzakelijk het beste dat jij kan gebruiken. De meesten hier op het forum hebben misschien wel een voorkeur voor het een of ander, maar er geen directe baat bij. tenzij anderen laten delen in hun positieve ervaring. En hoe krijg je raad over iets waar de winkelier zelf niets van weet? Vraag maar eens naar dcc decoders voor Z.

Maar we wijken inderdaad af.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

marimon

#39
Ok, ik aanvaard jullie standpunten. Bedankt, het was een vruchtbare discussie.

Groeten,
Marc[:)]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

tonycabus

#40
Mijn advies? Vragen, vragen, vragen...
Aan modelspoorders uit je omgeving, op tentoostellingen, ruilbeurzen enz.
En als je kan: aansluiten bij een club. Je mede-leden hebben het v??r je meegemaakt en kunnen gratis waardevolle adviezen geven.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

#41
En waarom die draad nu gesloten werd?
Wel, omdat die webwinkels mooie dingen zijn zolang je er goeie ervaringen mee hebt. Er ZIJN goeie webwinkels, omdat die meestal uitgebaat worden parallel aan een klassieke zaak.

Als forum van een onafhankelijk blad mogen we dus niemand bevoordelen, noch afbreken.

Wat wel moet kunnen is mistoestanden aanklagen en positieve ervaringen delen.
Op vragen als die van Laurens zou men dus best kunnen antwoorden uit eigen ervaring.
Persoonlijk heb ik maar met ??n winkel minder goeie ervaringen, maar die gaat blijkbaar binnenkort ook dicht. Een dozenverkoper. Ik noem expres geen naam...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)