Draadje nieuws

Gestart door Peter, 13 februari 2009, 11:00:12 AM

Peter

Zou het geen goed gedacht zijn om een vast draadje te openen met "Nieuws". En dan bedoel ik geen flauwekul, maar echt spoorgebonden nieuws, uit de kranten, televisie of persoonlijk.
Bv: Gisteren is er voor de zoveelste keer op een trein geschoten die richting Leuven reed.:(!:(!:(! Het blijft maar duren, er op schieten, stenen gooien. Arme treinbestuurders dit dit aan de lijve moeten ondervinden.

Het hoeft natuurlijk niet altijd negatief nieuws te zijn, positief mag ook :D:D:D
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Op het franstalige forum hebben ze ook een dergelijk nieuw onderwerpthema.
"Spoorwegen in de media" zou een groep kunnen zijn.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy


loebaske

Start het maar Gerolf [:)][:)][:)]

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rixke rail

Is dit wat jullie bedoelen ?






Ik heb zo een aantal artikels bijgehouden, bij interesse ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ysbeer

mooi (nou ja mooi,interesant)wanneer was dat ongeluk ???
wim

AtMoPo

Ongeveer ? 30 jaar geleden.
Heb jij de juiste datum nog Eric?
AtMoPo

Peter

Het moet natuurlijk niet altijd zo sensationeel zijn. Ook gewone dingen mogen natuurlijk.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

iets meer als 30 jaar ik denk al 31 jaar, denk eraan de tijd gaat heel snel,

Jan


Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rixke rail

citaat:
Geplaatst door rixke rail

CiteerGeplaatst door Peter

Het moet natuurlijk niet altijd zo sensationeel zijn. Ook gewone dingen mogen natuurlijk.



No problemo, Peter !
Wat dacht U hiervan ?




Voor lijn 62 werd het uiteindelijk over en uit, maar B.V.S. konden nadien hun droom verwezenlijken, zij het veel oostelijker, in Klein-Brabant ! [:p]
Modelspoorse groeten,
Eric.
PS : de datum van het ongeval te Kapellen ben ik vergeten, niet genoteerd op het artikel, silly me ! [B)]
Edit : tekst aangepast !
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

loebaske

Rixke, je bent een lopende databank zekers [:D][:D]

Rochevalien

Rixke,ondanks je goede bedoelingen is de tekst van de krantenartikels onleesbaar.Heeft het dan nog wel zin om dat in te scannen en hier te plaatsen?[:0]Of moet ik dan toch maar eens voor een nieuwe bril gaan zien ?
Ik vindt het ook een beetje raar dat er krantenknipsels van 30 jaar geleden getoond worden ,ik dacht dat deze draad over hedendaags nieuws zou gaan. Misschien moet er daar nog weer een ander draadje voor worden begonnen?[|)]

Gerrit

B loc

Het ongeval gebeurde op 26 maart 1979.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinramp .
Mathias.