Etsen: bouw en gebruik van hulpmiddelen...

Gestart door Gerolf, 13 februari 2009, 10:46:34 AM

tonycabus

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Gerolf

Dus de teller staat momenteel op 12 (+2 van Tony)
Morgenavond stuur ik de bestelling door. Eventuele andere gegadigden hebben dus nog een goeie 24 uur bedenktijd [^]

In de rand: ik heb enkele dagen een mailtje gehad van iemand van "De Pijl", en het is mogelijk dat ik in het voorjaar of de zomer in Muizen nog eens "een avondje etsen" presenteer.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

De bakjes zijn aangekomen, twee teveel trouwens. Als er dus nog iemand ge?nteresseerd is in een setje: via pm.
Prijs: 20 Euro voor een bakje, 40 voor de laatste twee ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

We zullen ruilen, een goed boek + 5? voor de twee bakjes die ik besteld heb, morgen om te ruilen [:)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

De bakjes zijn intussen verwerkt in een nieuw toestel. Vandaag al twee dingen ge?tst: een printplaatje voor mezelf en wat onderdelen voor een vriend.



Ik ben best tevreden met het machientje: sneller en betere resultaten [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske


Gerolf

Zou ik het zeggen [?] [}:)]
Voor mezelf: een printplaat voor elektrisch gereedschap voor modelbouw. Specifieker kan ik (nog) niet zijn [:I]
Voor de vriend: moet hij zelf maar zeggen - 't Is ook voor een artikel voor MSM [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bollen neus

En dan nu de verkoopprijs met verzending voor dit apparaat?[?]Gebruiksaanwijzingen in verschillende talen, met illustratie van onderhoud en dergelijke?[?][:D][:D][:)]

Groeten, Eric alias bollen[:o)]neus.

dieseltje

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Zou ik het zeggen [?] [}:)]
Voor mezelf: een printplaat voor elektrisch gereedschap voor modelbouw. Specifieker kan ik (nog) niet zijn [:I]
Voor de vriend: moet hij zelf maar zeggen - 't Is ook voor een artikel voor MSM [;)]



ah, iets ivbm. weerstandsolderen [:)][:)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door bollen neus

En dan nu de verkoopprijs met verzending voor dit apparaat?[?]Gebruiksaanwijzingen in verschillende talen, met illustratie van onderhoud en dergelijke?[?][:D][:D][:)]
Dat moet iemand anders maar doen. Ik ben totaal niet commercieel ingesteld: laat mij maar knutselen [;)]
@dieseltje: zjuust [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Op verzoek, vanuit het draadje "MSM86":

Vragen, bedenkingen, ... over de bouw en het gebruik van de hulpmiddelen voor het etsen kunnen hier.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

Hoe lang duurt het ongeveer om een plaat van 0,3mm door te etsen?

Gerolf

Bij vers aangemaakt etsmiddel, goede T?, ... : ongeveer een uur.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Dag Gerolf,

Op het gevaar af om te zagen... Goed dat dit draadje uit 'te koop' gehaald is. Maar 'los zwevend' onder 'Aanvullingen...' vind ik ook niet echt ideaal.

Zou het niet beter onder 'Modelbouw - praktijk' staan (waar het in MSM ook al staat), en waar ook 'mallen maken' en 'wheateren' al een plaatsje vonden ? Het lijkt me logischer en achteraf makkelijker terug te vinden.