Etsen: bouw en gebruik van hulpmiddelen...

Gestart door Gerolf, 13 februari 2009, 10:46:34 AM

Gerolf

EDIT: Dit draadje heette oorspronkelijk "etsbakjes-groepsaankoop?" en stond in de rubriek "te koop"

Laten we het nu verder gebruiken voor vragen, bedenkingen, ... (vanaf p3)
naar aanleiding van de artikels in MSM 85 en 86



Ik heb een offerte geplaatst bij een kunststoffabrikant voor een nieuw stel etsbakken:

3 mm dik plexiglas, binnenafmetingen 25mm diep, 160mm breed en 250mm hoog. Dit wil zeggen 1 liter inhoud en toch voldoende ruimte voor grotere platen.
Uiteraard zijn de bakken waterdicht en zuurbestendig. Misschien ook geschikt voor andere toepassingen?

Stel dat ik er twee koop kosten ze een pak meer per stuk dan wanneer ik andere ge?nteresseerden vind. Bij 10 van die bakjes (5 etstoestellen dus) zou de prijs per bakje op zo'n 20 Euro komen.
Koop ik er twee, dan ben ik bijna 100 Euro kwijt ... xx(

Zijn er nog ge?nteresseerden ?
De offerte is 1 maand geldig.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Gerolf mischien een avondje "etsbak bouwen" dan doe ik zeker mee

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

citaat:
Geplaatst door janjozef

Gerolf mischien een avondje "etsbak bouwen" dan doe ik zeker mee

Jan

Dat is nog eens gedacht. Samen aanschaffen, samen bouwen. Ik doe mee !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Steven 1/43 modelling

inderdaad, het zou echt drempel verlagend zijn voor me en indien het meevalt dan schaf ik me ook ene aan !!! Want ik ben jaloers op wat sommige etsen ... [}:)]

Gerolf

Zo snel al 6 bakjes [8D]
Ik ga er gewoon (eind volgende week) 10 bestellen ... ik heb zo'n idee dat ik van die 4 andere wel vanaf raak [;)]
Tenzij er nog veel reactie komt, dan moet ik er misschien 20 bestellen [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eddy


loebaske

Gerolf heeft al eens een demostratie gegeven over etsen, en het is belange niet moeilijk, je moet juist korrekt werken maar dat is met veel zakens zo.

dieseltje

Als er een avondje of meerdere etsen gegeven worden door Gerolf (en anderen), ergens in het Antwerpse, wil ik meedoen, en de kost voor de bak, toebehoren en verbruiksmateriaal ed. mee delen...


Benny

marc goovaerts

Ik heb hem ook al verteld dat ik dan op de eerste rij zal zitten !

belair

Gerolf, ik heb ook interesse voor een etsbakje, pm op weg.

groeten
Luc

Gerolf

Tot nu toe staat de teller op 10 bakjes:
Gerolf: 2
Janjozef: 2
Doomslu: 2
Belair: 2
Eddy: 2

Ik heb intussen - na een tip van 'Powered By Diesel' - een tweede offerte bij een andere firma gevraagd [;)]

Denk er wel aan dat het enkel over de kunststof bakjes gaat, h?. Dus geen verwarming, beluchting, plaathouders, deksels, ... Die moet je nog zelf plaatsen/maken!

Het aanbod geldt nog tot en met zondag - op 23/2 stuur ik de bestelling door naar de fabrikant.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

Geen probleem Gerolf. (zonder pomp en verwarming)
Het probleem is steeds de gepaste vorm en afmetingen te vinden voor een etsbak, en de gepaste prijs.
Deze voorwaarden zijn hier zeker aanwezig.
Mooi initiatief Gerolf. Bedankt!
Luc

tonycabus

Ikke doen mee... Ook een bakske alstublieft meneer?
Merci, Gerolf!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem