Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Beelden plaatsen kan nu!!!

Gestart door tonycabus, 03 mei 2005, 17:11:56 PM

tonycabus

Vanaf nu kunnen jullie beelden inlassen in jullie bericht.
De foto in kwestie moet wel ergens "on line" staan, op je eigen webspace bij je provider, of op een van de gratis foto-host-sites (Photobucket.com of photopic.net bvb) en dan doe je dat als volgt
Gan naar "Help" "en kopieer daar de link naar het beeld voor je eigen gebruik, maar vergeet niet, natuurlijk, de webadressen en beeldnaam aan te passen, anders krijg je zoiets stoms als ik daarnet:p

In dit geval tik je:omghttp://img.photobucket.com/albums/v208/tonycabus/Tigerli.jpg/omg
en je vervangt "omg" door "img" (want anders wordt de link direkt aktief en kunnen jullie hem niet eens lezen), en de link vervang je natuurlijk door de jouwe.

Dank je, Jurgen !!! :D


imghttp://img.photobucket.com/albums/v208/tonycabus/Tigerli.jpg/img
Daarmee link je naar het beeld, en de link wordt in het forum vervangen door het beeld in kwestie.

Dit is een eerste probeersel met plasticard om een vernield "Tigerli" te redden en te promoten tot "bietenlok".

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

tonycabus

Beter dan mijn eerste poging!!!
Goed zo Jurgen! Dank zij jou kwam ik een simpelere manier aan de weet[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Photobucket.com ligt precies op zijn g...achterste![xx(]
Ik zoek even iets anders...[}:)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Jurgen

Ik weet eigenlijk zelf niet hoe ik geholpen heb. [:o)]
Maar in ieder geval, blij dat ik je op het goede spoor gezet heb. (om even bij het treingedeelte te blijven [;)])
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Ik heb gemerkt dat je op dezelfde manier ook foto's in je ledenprofiel kan zetten. Ik heb er al gebruik van gemaakt: wie volgt?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Klopt, Gerolf!
Ok heb net ook die functie erbij gesleurd! Staat nog niet in de gebruiksaanwijzing maar dat komt!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Jurgen

Als je rechtsklikt op een foto op het forum, daarna eigenschappen, dan kan je de link naar de foto lezen.
Voor zij die het wilden weten. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Johnnytrein

@Gerolf, En dat had je beter niet gedaan [:I]. Ben ik ..........[;)]. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

n/a

Hallo,

Hoe kan men zijn foto's een beetje verkleinen ?
Zie voorbeeld hieronder,dit zou ik wat willen verkleinen.


D_Loc

Met Irfanview kan je heel eenvoudig enkele bewerkingen op foto's uitvoeren, waaronder ook de grootte van een foto wijzigen.
Het programma is gratis te downloaden: http://www.irfanview.com/
Er kunnen tevens extra talen gedownload worden waaronder Nederlands.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Havoc

www.gimp.org volgen naar "download". Je kan er wel veel meer mee dan enkel verkleinen, dus daar hoef je ook niet meer naar te zoeken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

n/a


loco

Probeer je foto maximum een resolutie van 800 X 600 te geven. Hiermee kan iedereen uit de voeten. Een breedte va 600 of 480 pixels is ook goed. Neem je een grotere resolutie, dan zullen sommige schermen die ingesteld staan met een lagere resolutie de beelden niet volledig kunnen zien. Dit geldt vaak voor oudere schermen en ook slecht zienden of minder goed zienden zetten hun scherm dikwijls op deze schermresoltie.

Wanneer je irfanview gebruikt kun je in menu "Image" voor "Resize/Resample" en tik je de gewenste waarde in. Daarna "Bewaren als ..."

Ik heb hieronder enkele voorbeelden staan op basis van de foto van locorail. Zo kun je het verschil zien in resolutie (breedte)

800 pixels breed


600 pixels breed


480 pixels breed


Loco

n/a

Een beetje off topic, maar om op de mooie foto van Ervin te reageren.

5 man aan het werk en maar eentje die vuil is. Die ene doed dus het werk en de rest kijkt er naar, wel realistisch.[:)]

Einde off topic, Ik zal eens kijken wat ik kan plaatsten vanavond of zo.(moet nu naar werk)

Erwin P