Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Nederbrakel - anno 1920

Gestart door Dirky, 23 januari 2009, 21:56:44 PM

MARKLINRIJDER

#30
Ik denk wel ergens een plan te hebben met soortgelijke koepel.

Ik zal het vandaag eens bekijken.

Groetjes,

David

Michiel

#31
Naar mijn idee lijken de pilaren in de stijl van de overkapping te Waterloo...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

#32
Heb vandaag mijn sporenplan binnengekregen! De Max!

Al meteen zit ik vanzelfsprekend met een nieuw pak vragen. Zoals bvb of iemand weet wat die symbolen boven het woordje grens betekenen? Voor vele dingen staat er een legende bij maar voor die zaken niet.

FOTO ZAL IK LATER TERUG PLAATSEN MOCHT DAT NODIG ZIJN!

En ook zoek ik fotookes van de "Lage keet", waarschijnlijk een klein schuilhuisje?

thx

Dirk

rixke rail

#33
citaat:
Geplaatst door Dirky
Al meteen zit ik vanzelfsprekend met een nieuw pak vragen. Zoals bvb of iemand weet wat die symbolen boven het woordje grens betekenen? Voor vele dingen staat er een legende bij maar voor die zaken niet.



Symbool voor (pallet)seinen ?
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Dirky

#34
dat denk ik ook want in de andere richting staan die ook. Nu heeft enkel die op de bovenstaande foto zo een pallet met twee armpjes en een met ??n.... ik scan de andere ook in straks of morgen!

Dirk

erik de noorman

#35
Dat is inderdaad een sein. Voor zover ik daar iets van ken een stopsein met een waarschuwer denk ik.

Erik

dirkkerckhofs

#36
Hoi,

uitleg over de symbolen staat hier: http://www.tassignon.be/trains/piqueur/manuel.htm#_<H4>A._Signalisation_du_systeme%20bel

Dirk

Michiel

#37
Dit lijkt me een goederenloods van in dezelfde stijl? Een beetje klein, maar toont toch de algemene lijn.

Groeten,
Michiel


bron: http://users.skynet.be/fa058639/index.html
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

#38
thx Michiel, op die van Celles-escanaffles is het metaalwerk nog ietske duidelijker. Zal er vanavond nog enkele "klikken" om nog soortgenoten te vinden.

thx

dgrr57

#39
citaat:
Geplaatst door Dirky


Boven de poorten van het magazijn was er aan beide kanten een afdak. De twee overblijvende gebouwen die ik tot nu toe gezien heb, hebben het afdak niet meer.

Heeft er toevallig iemand een foto die me verder helpen kan aub?



Een foto niet, maar een volle DRAAD [:D][:)][;)]

Dirky

#40
en maar vragen... en maar vragen....

FOTO'S ZULLEN WORDEN HERPLAATST OP EEN LATER TIJDSTIP - ALS IK AAN HET VERSLAG VAN DE BOUW VAN DE SPOREN BEGIN

Blijkbaar zijn er geen dwarsliggers zichtbaar in het station van Nederbrakel? Zal dus op mijn baan ook geen probleem zijn, niet?
En de foto vh station van Opbrakel toont duidelijk hoe onregelmatig de liggers geplaatst zijn? Ook nagenoeg geen ballast te zien....

Zou dat gebruikelijk geweest zijn in de tijd van toen?

thx

Gerolf

#41
Het hedendaagse grind lijkt een stuk groffer dan wat ik op die foto zie. Is dat misschien een verklaring?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#42
Als je naar Ostende kijkt op http://users.skynet.be/fa058639/index.html zie je ook dat alleen ter hoogte vd wissels de dwarsliggers vrij liggen.... en op veel andere kaarten ook~!

Dirky

#43


intussen toch nog een gevel kunnen voegen.... Hopelijk kan de keuken-annexe dit weekend van start gaan!

arkema

#44
Dat wordt mooi! en karakteristiek Begisch bovendien.
citaat:
Geplaatst door Dirky
Blijkbaar zijn er geen dwarsliggers zichtbaar in het station van Nederbrakel? Zal dus op mijn baan ook geen probleem zijn, niet?
..........
Zou dat gebruikelijk geweest zijn in de tijd van toen?


Ik heb mijn Rhenen anno 1935 geballast met gewoon gedroogd zandbakzand. Het beeld daarvan komt behoorlijk overeen met de foto van 'Braine le chateau' van Saraan. De hart op hart afstand van de biels is vergroot door ze van elkaar los te zagen en ven elke drie a vier er ??ntje te verwijderen en de biels weer op gelijke afstand te schuiven. Is even werk, maar het haalt de 21e eeuwse intercity-achtige effect van de standaard rails. En dan komen ze vanzelf een beetje scheef te liggen. Plukje gras hier en daar voordat het zand eroverheen gaat..... komt goed.