Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Trix 2009

Gestart door wisselstromer, 22 januari 2009, 16:10:43 PM

Anarchy

De club van 20 bestaat niet meer, het model zou standaard in het programma komen van beide merken. Bron: TMM

Peter

Voor degene die van industriele gebouwen houden brengt Trix weer prachtige gebouwen.Echt de moeite waard om ze (als je ze niet op je baan zet) ze eens uitvoerig te bekijken en bespreken in MSM
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Anarchy

De club van 20 bestaat niet meer, het model zou standaard in het programma komen van beide merken. Bron: TMM




Ik doelde niet op de club van 20, maar op handelaars van goede wil. [;)]

En sinds wanneer is het Franstalige forum een betrouwbare bron? Ik wil bevestiging van een fabrikant of van handelaars.
Zolang die er niet is, geloof ik het niet. Sorry, maar toch bedankt voor de info.


EDIT: Ik heb eens een paar foto's bekeken van het grote voorbeeld en blijkbaar zijn ze bij M?rklin weer op de goede weg om de groene band te vroeg te laten stoppen. Op de foto's die ik gevonden heb wordt die groene band smaller tussen de beide koplampen in en niet boven de buitenste koplamp.
Ik moet wel toegeven dat ik geen enkele foto van de 5917 gevonden heb, dus dit kan afwijken. Maar voorlopig ga ik ervan uit dat het niet klopt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door Anarchy

De club van 20 bestaat niet meer, het model zou standaard in het programma komen van beide merken. Bron: TMM




Ik doelde niet op de club van 20, maar op handelaars van goede wil. [;)]

En sinds wanneer is het Franstalige forum een betrouwbare bron? Ik wil bevestiging van een fabrikant of van handelaars.
Zolang die er niet is, geloof ik het niet. Sorry, maar toch bedankt voor de info.


EDIT: Ik heb eens een paar foto's bekeken van het grote voorbeeld en blijkbaar zijn ze bij M?rklin weer op de goede weg om de groene band te vroeg te laten stoppen. Op de foto's die ik gevonden heb wordt die groene band smaller tussen de beide koplampen in en niet boven de buitenste koplamp.
Ik moet wel toegeven dat ik geen enkele foto van de 5917 gevonden heb, dus dit kan afwijken. Maar voorlopig ga ik ervan uit dat het niet klopt.



- Mij een zorg dat jij het niet gelooft [:D]

- Ik zei dat de club van 20 niet meer bestaat omdat dat de reden is dat de 59 standaard in het programma komt van beide merken

- De 59'ers in geel-groene livrei hebben verschillende varianten gehad qua dikte van de groene band e.d. Dus misschien heeft de 5917 ook meerdere varianten gehad in het echt.

*edit* Heb wel niet gezegd dat TMM een al dan niet betrouwbare bron is he [:)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door Jurgen



EDIT: Ik heb eens een paar foto's bekeken van het grote voorbeeld en blijkbaar zijn ze bij M?rklin weer op de goede weg om de groene band te vroeg te laten stoppen. Op de foto's die ik gevonden heb wordt die groene band smaller tussen de beide koplampen in en niet boven de buitenste koplamp.
Ik moet wel toegeven dat ik geen enkele foto van de 5917 gevonden heb, dus dit kan afwijken. Maar voorlopig ga ik ervan uit dat het niet klopt.

Jurgen, dat klopt wat je zegt.

In het boek "Les d?corations du mat?riel moteur de la SNCB" staat geen enkele 59 geschilderd zoals op het prototype van Trix.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Anarchy

Ik ga straks eens in mijn twee boeken van de reeks 59 kijken. Hopelijk vind ik een gelijkende livrei, anders zal (M??)trix zich moeten herpakken [}:)]

karthuizer

citaat:
Geplaatst door Jurgen


EDIT: Ik heb eens een paar foto's bekeken van het grote voorbeeld en blijkbaar zijn ze bij M?rklin weer op de goede weg om de groene band te vroeg te laten stoppen. Op de foto's die ik gevonden heb wordt die groene band smaller tussen de beide koplampen in en niet boven de buitenste koplamp.
Ik moet wel toegeven dat ik geen enkele foto van de 5917 gevonden heb, dus dit kan afwijken. Maar voorlopig ga ik ervan uit dat het niet klopt.



Misschien eens de foto uit de nieuwighedenfolder op pagina 1 van dit draadje bekijken...

Jurgen

citaat:
Geplaatst door karthuizer

citaat:
Geplaatst door Jurgen


EDIT: Ik heb eens een paar foto's bekeken van het grote voorbeeld en blijkbaar zijn ze bij M?rklin weer op de goede weg om de groene band te vroeg te laten stoppen. Op de foto's die ik gevonden heb wordt die groene band smaller tussen de beide koplampen in en niet boven de buitenste koplamp.
Ik moet wel toegeven dat ik geen enkele foto van de 5917 gevonden heb, dus dit kan afwijken. Maar voorlopig ga ik ervan uit dat het niet klopt.


Misschien eens de foto uit de nieuwighedenfolder op pagina 1 van dit draadje bekijken...




Ik weet het niet. Volgens mij klopt het dan nog niet. 't Zal een kwestie van millimeters zijn.
Het kan ook zijn dat ik besmet ben door de klinknageltellers van op het forum. In dat geval moet je het me vergeven. [:D]


@Anarchy: Ik weet het, ik ben een ongelovige Thomas. Die moeten er ook zijn h?. [:D][;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Heb mijn twee boeken doorbladerd en het lijkt er sterk op de trix de bal mis slaat. Hopelijk wordt dit aangepast.

Kees-Jan

Hobby modellen van Trix hebben wel degelijk een decoder! Ik heb al heel wat Traxxen (3 voor 130 euro [:D]) omgespoten en daar zaten wel degelijk decoders in voor de digitale spoorweg!

Met de 185.2 Traxx in aankomst zijn er idd weer leuke mogelijkheden op om wat te gaan ontwikkelen voor de NL en B markt [:D].

Kees-Jan

ysbeer

Zijn er mensen die belanstelling hebben voor de TRIX  NR  T22365
serie 59 .
Prijs circa 220 euro bij 5 stuks.(dus 5 of meer, belangstellende gezocht
Nieuw in gesloten orginele verpakking
Rest per PM

wim




Jurgen

Is de 5917 trouwens nog steeds gereserveerd als museummodel bij de NMBS?
Iemand een idee of het de bedoeling is om de loc in een ander kleurtje te steken?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Is de 5917 trouwens nog steeds gereserveerd als museummodel bij de NMBS?
Iemand een idee of het de bedoeling is om de loc in een ander kleurtje te steken?



Volgende kleur ? Roest [:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Is de 5917 trouwens nog steeds gereserveerd als museummodel bij de NMBS?
Iemand een idee of het de bedoeling is om de loc in een ander kleurtje te steken?



Volgende kleur ? Roest [:D][:D][:D][:D][:D][:D]




Niet echt het antwoord dat ik in gedachten had, maar het klinkt wel realistisch. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Zijn er mensen die belanstelling hebben voor de TRIX  NR  T22365
serie 59 .
Prijs circa 220 euro bij 5 stuks.(dus 5 of meer, belangstellende gezocht
Nieuw in gesloten orginele verpakking
Rest per PM

wim

Blijkbaar weinig belangstelling voor het aanbod van Wim ?

Ik eerlijk gezegd ook niet. (sorry, Wim)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *