Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

digitaal

Gestart door hobbyist, 24 oktober 2004, 11:04:55 AM

hobbyist

Ik heb een 2 rail gelijkstroom baan die ik wil digitaliseren. Ik heb hier voor 2 modellen in het vooruitzicht. nl "INTELLIBOX " en het sturingssysteem " DAISY ". beide van uhlenbrock. Nu is mijn vraag " Kan ik op het systeem "DAISY" een booster aansluiten bv. power 3 voor de binnenbaan of een power6 booster voor de buitenbaan (LGB)

tonycabus

Hallo!

Ik ben even bij Uhlenbrock gaan kijken voor info.
Daaruit blijkt dat "Daisy" een soort startset is met eigen boostertje dat respektabele 2 Amp?re aankan, maar verder niet met andere dingen kombineerbaar lijkt. Dat komt misschien door het koncept want Daisy kan ook analoge loks -zonder dekoder dus- in pulsduurmodulatie sturen.
(Heb je die motor gezien op de MSM-stand in Mechelen? Daardoor draaide die zo traag!)

De Intellibox wordt alom geprezen en kan diverse boosters aansturen. De Nederlandse gebruiksaanwijzing in pdf-formaat kan je hier downloaden:   http://www.uhlenbrock.de/3/index.htm
Je gaat naar "digital" en dan "steuern" en "intellibox".
Kopieer de link met je rechter muisknop en plak hem in je browser.

Ik hoop dat je hiermee uit de knoop raakt.
Persoonlijk, als het Uhlenbrock moet worden, zou ik met die Daisy beginnen: het is nooit verloren want zels een LGB-lok trekt niet gauw 2 Amp?re. En je kan nog steeds met je (nog)niet-gedigitaliseerde (HO en N) loks rijden.
Mooi meegenomen, want ze kunnen daarmee langzamer rijden dan met een gewone trafo: ideaal op het rangeerterrein dus, want rangeerloks zijn soms wat benepen om er nog een dekoder in te krijgen!

Veel plezier met de boeiende hobby!

Tony
P.S. Het blijkt dat je "Daisy" en "Power2" ook met andere produkten kan kombineren. Bevestigd door Erik en Mark.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

hobbyist

Het verschil tussen ho en lgb is het voltage. Lgb heeft een voeding nodig die 18v geeft tegenover 15 v bij ho. Voor zover ik vernomen heb is het niet mogelijk om de power 6 aan te sluiten ( power 6A is alleen bruikbaar voor LGB en power 3A allen voor kleinere schalen zoals ho,n of z.