Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

Huugooke

Citaat van: evan op 01 april 2015, 21:26:52 PM
Hugo,

Ik bouw momenteel een grote baan met K-rail om de beide systemen te kunnen laten rijden en ik ondervind met alle DC locs geen problemen en dus ook niet de PIKO lok 82, 28 etc...  Er zitten echter geen wissels in.  Scheelt er niets met je 82?

Groetjes
Inderdaad toch een probleem met de loc: neemt blijkbaar maar stroom op één wielstel.
En dan nog een slechte rail blijkbaar...
samenloop van omstandigheden

pandur

inderdaad je bent niet alleen,
door een gebrek aan bewegingsvrijheid van de laatste as gebeurt er een slechte stroomafname van het spoor
Bij het wegnemen van het onderste bodem plaatje (3 schroefjes) zal je opvallen dat er één as niet met tandwielen aangedreven is, om deze
meer bewegingsvrijheid te geven is het voldoende om de twee nokjes die de as op zijn plaats duwt, een weinig wat bij te vijlen
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

bellejt

nieuwe K-rails moet je eerst goed kuisen.Er ligt nl een beschermlaag op.Heb dat hier gedaan met alles rails (180 m) met het fijnst mogelijke waterschuurpapier (1200) en geen problemen meer.

Huugooke

Het is nog veel erger! De contacten liggen lam tegen het chassis!
Alleen door het "waggelen" van de lok geven ze contact.
Eigenlijk zou ik'm moeten terugbrengen, tenzij iemand kan zeggen hoe ik die contacten bijregel zonder het ding helemaal af te breken.

jb

Sinds zaterdag staat de 82 in men kast. Analoog werkt hij perfect (fabrieksaf), nu heb ik bijhoorende sound decoder ingebouwd en rijd hij naar de kant van de lange huif een beetje schokkend. Vandaag de volledige baan maar eens goed poetsen, want die is toch 7 weken onbereden geweest. Hopelijk is het dan over. Ook moet ik nog enkele cv's aanpassen zoals eerder vermeld hier in het draadje.

reeves

Heb je een filmpje van de sound ben wel benieuwd hoe ie klinkt

Groet Tom

thor

Helaas stelt in mijn geval deze loc me teleur, is niet het verwachte succes  i.f.v. rijkwaliteiten.
Desondanks dat mijn baan 'proper' is, vertoont dit model houterige rijkwaliteiten.

Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Rangeerduivel

Citaat van: thor op 06 april 2015, 19:20:41 PM
Desondanks dat mijn baan 'proper' is, vertoont dit model houterige rijkwaliteiten.

Ja,het is inderdaad niet de volbloed Piko met rijeigenschappen zoals de 28/29.
In zulk locje hoort een power-pack,dat scheelt een hoop.(heb ik ondervonden met de ESU 8040)
Die van mij heeft een voorlicht dat niet brandt,
te weinig zaaks om er mee terug te gaan naar de winkel,maar na zelf hersolderen van het draadje was alles OK,dan de kast gemonteerd en het was weer van dat,
de draadjes zijn zéér kort bemeten en uitzonderlijk fijn
later nog maar eens een poging wagen

;)

mnieuwlaet

mijne rijdt ook in schokken zal ook de onderzijde eens eraf halen om de stroomafname te bekijken.
Mijn baan is proper en er wordt regelmatig op gereden en dan nog zitten er in enkele konvooien poetsstukken.

Het is anders een prachtig model nu moet ik hem nog prachtig laten rijden.

Michael

Citaat van: mnieuwlaet op 06 april 2015, 21:26:21 PM
mijne rijdt ook in schokken zal ook de onderzijde eens eraf halen om de stroomafname te bekijken.
Mijn baan is proper en er wordt regelmatig op gereden en dan nog zitten er in enkele konvooien poetsstukken.

Het is anders een prachtig model nu moet ik hem nog prachtig laten rijden.

Ik lees hier dat er bij meerderen problemen zijn met het rijden, welke decoder gebruiken jullie?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

Een Esu-Plux12.
Het rijden gaat vrij vlot, maar de lichten schakelen niet zoals het hoort.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Esu LOPI 4 Plux 22.  De Lichtfuncties zijn hermapt, de decoder heeft de motor ingelezen en ik heb de decoder ingesteld voor een PIKO motor.  Zie handleiding...

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

thor

Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Huugooke

Ook met een "gemapte" LOPI.
Het probleem heeft met de decoder niets te maken (bij mij toch). Zoals ik zei maken de contactveren geen of slecht contact met de wielen.
Als hij stilvalt is het voldoende om een beetje zijwaartse druk te geven om hem weer een paar centimeter te laten rijden.
Op de rollentestbank doet hij het uiteraard goed.

ems

Mijn 8217 rijdt ook vrij slecht; Hij blijft regelmatig ergens steken, omdat de contactveren inderdaad niet genoeg tegen de wielen aan drukken en dus geen contact maken.
Verder waggelt ie ook behoorlijk over het spoor; hebben anderen daar ook last van?

Wat me verder ook opviel, is dat er verschillende zandstrooiers te lijken zijn afgebroken. De ene buis is langer dan de andere. Een degene die nog wel in tact waren blijven ook opverschillende plaatsen hangen achter wissels en/of overwegen...

Het is een prachtige machine, maar om te rijden ben ik er nog niet zo blij mee....

Groeten,
Edwin
Groet, Edwin