Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM


bellejt

voor DC is het een koopje.


Huugooke

Citaat van: Bolje op 06 maart 2015, 17:36:05 PM
Voor degenen die nog eentje willen:

http://www.benl.ebay.be/itm/SNCB-Piko-96442-Locomotive-serie-82-de-la-SNCB-DC-/321687225632?pt=LH_DefaultDomain_23&hash=item4ae60d8520
En dat begrijp ik nu niet zie, heeft die Jaqueline een pallet gaan kopen bij PIKO? Is dat eigenlijk een winkel?
In elk geval niet zo geweldig als je de portkosten er bij rekent; en hoe zit dat met de garantie?

bellejt

Niet zo geweldig ? 157,50 euro inclus portkosten.Bij mij winkelier 158 euro zonder portkosten.Als je een simpel btw en handelsnummer nummer aanvraagt kan je die ook kopen bij Piko.Elke burger is vrij een zaak te starten en mss hoeft hij niet veel winst te maken.Heb er zelf ooit aan gedacht het te doen enkel en alleen om mijn huis te verbouwen en alles rechtstreeks af te nemen van groothandel.

loebaske

Al de rest in haar/zijn winkel staat duur...zal eens een opvlakkering zijn...

bellejt

goedkoop moet je meenemen hé.Soms zijn er in de duurste winkels ook koopjes te doen.Heb dat op internet al vele keren meegemaakt bij dure winkels.Dan is de boodschap : snel kopen.Is zoals bijalle winkels : lokken met iets goedkoop en de mensen kopen andere dingen erbij die duurder zijn.Voor de 82 is dat een goede normale prijs.Zeker omdat ze reeds zijn uitverkocht en in de volgende maanden wel eens in de hoge prijzen zouden vallen.

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 06 maart 2015, 19:44:01 PM
En dat begrijp ik nu niet zie, heeft die Jaqueline een pallet gaan kopen bij PIKO? Is dat eigenlijk een winkel?

Het is gewoon een webwinkel,
Ik heb er reeds verscheidene items gekocht,je moet uiteraard de prijzen in het oog houden en vergelijken.
Ze verzendt in ieder geval zeer vlug,heb al meegemaakt,de vrijdag kopen en betalen met Paypal,en de zaterdag het pakket in ontvangst nemen.
Ooit 2X op één dag iets gekocht met tussenpoze van een paar uur,dus 2X verzending moeten betalen,en bij aankomst zat een zakje met het teveel betaalde port in het pakket bijgevoegd!

;)

knibbelknabbel

Gisteren de 8217 eens grondig kunnen testen op de clubbaan...

Ik heb er een ESU decoder ingestoken. Echter moet je wel het één en ander aanpassen, want anders rijdt hij niet zoals het hoort...

* eerst heb ik de verlichting aangepast, meer bepaald de lichtsterkte.
Hierbij is te vermelden dat de witte lichten standaard op F0 kunnen op en afgezet worden, en dat ze meegaan met de rijrichting. Echter, de rode lichten zitten op AUX1 en AUX2, te schakelen met respectievelijk F1 en F2, en ze gaan NIET mee met de rijrichting!

Voor de lichtsterkte:
CV262 op 75 (witte lichten)
CV277 op 75 (rode lichten op AUX1)
CV286 op 75 (rode lichten op AUX2)
Of de waarde die jij wil natuurlijk...

Ik ga waarschijnlijk nog wel de aanpassing doen dat ze wel wisselen met de rijrichting, en dan apart uitschakelbaar zijn...

* de curves aanpassen aan de motor
de 8217 had de neiging om bij het stilvallen precies nog even vooruit te schieten. Gelukkig kan je met de LokPilot v4 een automatische afstelling laten doen. Hoe doe je dit?
- zet CV54 op 0
- kies een stukje spoor uit van minstens 1 meter (voor de veiligheid een meter op 2,3?)
- kies de functie F1
- de loc gaat nu een stuk optrekken
- de decoder heeft nu de motor afgesteld en overschrijft waardes in CV 53, 54, 55 en 56

Na deze handeling "kruipt" de 8217 echt zoals het moet!

reeves

Misschien ne tip witte lichten op aux1 en 2 zetten dan kan je deze beide laten branden in rangeermodus en de rode op fo deze gaan dan automatisch mee met de rijrichting

Groet Tom

loebaske

Bedank voor de nuttige info.

itchy

Citaat van: knibbelknabbel op 07 maart 2015, 10:16:26 AM
Hierbij is te vermelden dat de witte lichten standaard op F0 kunnen op en afgezet worden, en dat ze meegaan met de rijrichting. Echter, de rode lichten zitten op AUX1 en AUX2, te schakelen met respectievelijk F1 en F2, en ze gaan NIET mee met de rijrichting!
je kan toch per functie aangeven of deze geldt voor beide rijrichtingen dan wel voor één welbepaalde rijrichting?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

knibbelknabbel

Jaja, waarschijnlijk wel, maar ik zei enkel dat het standaard (als je de decoder er gewoon in-ramt  :P ) zo is...

Mattias

Gisteren de loc willen ophalen in St-Niklaas bij een niet nader te noemen winkel.. (omdat het niet mag ofzo)
Hij was gesloten, maar deed toch open voor ons. Zo hadden we niet voor niks 200km gereden.
(hoewel ik mijn dag al gevuld had met een bezoekje aan de haven van Antwerpen, maar het ware anders zonde!)

Zo ziet de doos eruit bij het ontvangen.
Eerste reactie: "yeah right.. Wat heb ik nu weer gekocht.. Vast weer plastiekerig speelgoed"
(helaas een beeld die ik (en waarschijnlijk 90% van de hobbyisten) hebben bij het zien van een verpakking van Piko..



Het openen van de doos.. In de OVP zit uiteraard de locomotief, het onderhoudsboekje, garantieboekje en nog wat reclame.



De loc uit de verpakking halen is niet zo simpel als "eventjes de doos 180° draaien", zoals je bij andere merken wel kunt.
Hij zit zeer stevig, doch voorzichtig vast in zijn verpakking.
Lijkt mij geen slecht gegeven, gezien de breekbare details.



In het zakje, gekleeft aan de grondschaal, zitten alle details om de loc verder uit te bouwen.
De loc uit de verpakking halen doe je het best door te knijpen tussen het dak en de onderkant van de loc en hem zo recht uit zijn verpakking te halen.
Door gebruik te maken van het inliggende plastiekje, heb je kans om de railing te breken. (gelukkig geen ervaring, maar een verwittigd man...)
Let wel op en laat je aub niet afschrikken, dat de kant met de lange cabine loodzwaar is!
Dus ondersteun die kant, wanneer je het uit de verpakking haalt.



Een zicht, meer op de lange huif.
Je ziet hier ook dat de verlichting bestaat uit SMD-leds.
Deze geven bij het onder spanning staan een heel erg mooie warmwitte kleur af!
Nu is ook de tankdop zichtbaar, op het loopdek aan de lange huif tegen de cabine.



De deurklinken, ruitenwissers en enkele andere details zijn ingegoten doch opgedrukt.
Je hoeft al goed te kijken om te zien dat deze zo zijn.
Op de foto's lijken de railings kron te staan. Echter zijn ze meegebogen, net als in het echt, waardoor ze krom lijken te staan.



De stuurcabine is grotendeels nagemaakt.
Verstaanbaar dat het niet mogelijk is om ze tot op de vloer na te maken, gezien de motorisatie.
De opdrukken zijn loepzuiver!
Het is mooi leesbaar dat de loc zijn laatste revisie kreeg op 08/05/1990 en wat zijn (geremde) massa's zijn!
Knap!



Een zicht vanop het dak.



Een zicht op de onderkant.



En zoals hij hoort te zijn.. Met een sleep(je!)  8)




De loc gisteren op het testbaantje gehangen in de club, gekoppeld aan een gestabiliseerde labvoeding.
Bij een spanning van 2V rijdt (kruipt) het locje heerlijk traag!
Een mooie rijspanning (analoog) lijkt mij 7V.
Niet te snel en zeker niet te traag.
Verbazingwekkend verbruikte de loc slechts 0,05A! ( over het algemeen zit dat 5 tot 10x hoger!  :o )
De loc zoeft zeemzoet over de testbaan (met rechte en gebogen rails)
De verlichting is heel mooi van kleur en doet geen afbreuk aan de locomotief.

Kortom:
Zij die hem (of een van de 2 andere) besteld hebben => Weze gelukkig! Prachtig exemplaar!
Zij die hem (of een van de 2 andere) niet hebben besteld => tracht eraan te geraken. Pracht-exemplaar!
Zij die nog hopen op LSModels => LS wie??  ::)

Gelieve de foto's niet te verspreiden of ergens op een ander forum te plaatsen aub.

Prettig weekend!
Mattias
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Sicco

Super bedankt voor de goede foto's Mattias. Nog 4 daagjes wachten voor ik de mijne kan ophalen. En later in het jaar nummer twee. Hopen dat er daarna nog vele nummervarianten volgen.
Piko lijkt een uitstekend prijs-kwaliteitslocje te hebben gemaakt en dat blijft fantastisch nieuws - immers als het ene 'hobby' uitvoering was geweest hadden ze de markt voor deze reeksen voorgoed op slot gegooid. Nu is er geen reden nog te wenen over LS.... wie?  :)