SCHAATS BAAN

Gestart door treintj, 19 december 2008, 12:40:52 PM

treintj

hallo

weet er iemand van de forum leden hoe je met plecieglas een schaats baan maakt mijn plecieglas is 32 op 35 cm en hoe ik de schreven van de schaatsen er in maak .

conducteur

Misschien met een mesje zoveel schreven maken tot dat je niet meer door je plexiglas kan kijken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Het meest echte resultaat krijg je met het maken van kleine schaatsjes, die gratis uit te delen aan je preisertjes, en ze hun hart laten uitleven op je ... plexiglas! [:o)]

Sorry voor de goedkope grap... ik ben aan vakantie toe![B)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

modeltreinbart

En met schuurpapier ?
Het is maar een ingeving
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

ysbeer

staalborstel ,wie weet???
wim

doomslu

Nog een alternatief om krassen te maken : een kraspen of scherpe nagel of x-acto mesje.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

thalysken

Het beste kan je de schaatsbaan met een figuurzaagblaadje voor plexiglas en een beugelzaag vormen. De schreven doe je het best met heel licht scheurpapier.

Het soort plexiglas is ook het beste opaal.

Met vriendelijke groeten,
Thijs, je 'collega'[8D]

2230

Waarom per se krassen ???
Je hebt ook een mooi egaal ijs, als het bv. gedweild is [;)]

jacques timmermans

Sporen die een schaats op het ijs achterlaat op schaal H0 maakt men beter niet met een hobbymesje, daar deze inkepingen veel te diep en breed zullen zijn. Ijs waarop veel geschaatst wordt heeft een min of meer mat oppervlak.

Om nu die plaatsen enigszins voorbeeldgerecht te imiteren moet men ze matteren. Dit kan het beste gebeuren door hierop wat schuurpoeder van de huisvrouw te strooien, dit wat bevochtigen en dan met een ander stukje plexiglas hierover beginnen te schuren. Op die manier verkrijgt men een perfect mat oppervlak met microscopisch fijne inkepingen die door het oog niet afzonderlijk kunnen waargenomen worden.

Jacques Timmermans

treintj