Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Belgisch??-Belgisch!!!

Gestart door Peter, 17 december 2008, 18:12:58 PM

Anarchy

#30
Mooi zo Peter! Mijn perrons zouden ook moeten komen met die Iron Ore steenslag. Is dat 'fine' ballast dat je nog extra gemalen hebt? Zo ja, hoe?

Peter

#31
Is inderdaad "Fine ballast-Iron ore" nr. B70.
Die heb ik nogmaals met een "oude" elektrische koffiemolen gemalen, en gezeeft. Nog fijner was het echt poeder en dat was niet meer te gebruiken.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#32
Even wat knutselen met dit resultaat

Materiaal: stukje krimpkous, 2cm plastic rod van 1 mm, wat verf een stukje gele decal en een figuurtje van Preiser.

Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

#33
Leuk, Peter [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

#34
Je kan ook perfect een stukje pvc buisje gebruiken, zoals van een potmeter bijvoorbeeld, men zaag daar toch het grootste deel vanaf [;)][;)]

Anarchy

#35
Uit wat heb je het rode paaltje gemaakt?

Peter

#36
Paaltje is gemaakt uit een stukje plastic-rod, dus een rond plastieken staafje van Evergreen ref.220 Deze rond profielen hebben een dikte van 0,88 mm, dus iets slanker dan de gewoonlijke 1 mm.
Je kan dit natuurlijk met allerhande staafjes maken. Ik had dit toevalling nog liggen.
Verven: blauw is Humbrol nr.14, rood is Modelmaster 705E Insigna red.
Deze kleuren lijken het meest op onze Belgische (niet 100%) De dacal was een stukje van een oud vel van Scalemaster.
Met vriendelijke groeten
Peter

chef garde

#37
Dat bordeaux strooisel van uw perron hebben wij laatst gemaakt door een klein terracotta-potje kapot te slaan en met een oude koffiemolen fijn te malen.

Bundesbahnfreak

#38
Zeer mooi, als ik zo iets zie ben ik triest dat ik nog geen baan heb

Grtn

Rudy

C-rail

#39
Het is idd prachtig, vooral het perron, je kan er nog een
wachthuisje bijzetten (evt.)

C?dric

boke

#40
Heb je je decal al aangepast aan de nieuwe dienstregeling? [:)]

Groeten,

Boke