Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Type 1

Gestart door erik de noorman, 16 december 2008, 22:56:34 PM

tonycabus

bellissimo, of debilissimo[;)]?
Hoed af!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

factageklerk

Waar blijft hij het vandaan halen h? , hij zou een gedroomde aanwinst zijn voor een modelspoorclub. Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
 

MickeyMouse

Kookt hij nu zoals hij modelspoorknutselt...of is het toch andersom??[:p]
Nu ja, wat doet het er toe? Zal in beide gevallen toch eens moeten passeren!!

Gewoon immens goed Eric!!

Geert

GeM

citaat:
Geplaatst door MickeyMouse

Kookt hij nu zoals hij modelspoorknutselt...of is het toch andersom??[:p]
Nu ja, wat doet het er toe? Zal in beide gevallen toch eens moeten passeren!!

Gewoon immens goed Eric!!

Geert


Wat hij ineenknutselt streelt het oog, wat hij op uw bord tovert streelt oog en tong[:p]
Vorige week nog mogen van genieten [^]
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

janjozef

hopelijk kookt hij niet zoals hij knutselt, hij knutselt dikwijls met "afval" [:D]

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loebaske

Zijn kookkunst is waarschijnlijk beter dan de viersterren restos, je zal geen pak friet gaan halen om de hoek [:)][:)] maar met een dikke vol geladen buik buiten komen[;)][;)]

erik de noorman

Janjozef met afval kan je ook nog zeer lekkere dingen klaarmaken, oren, poten en wangen ideaal voor een winters stoofpotje. Je moet alleen weten hoe. [;)][;)][;)]

Verder met de orde van de dag:
De bufferbalken voorzien van een roostermotief


Rookkastdeur gemaakkt en bevestigingsringen. De rookkastdeur en de ringen zijn wel iets te groot maar daar kunnen we mee leven



Het dak van het machinistenhuis heeft ook zijn plaatstaal gekregen moet nog wel bijgewerkt worden




De zijplaten van de vuurkist voorlopig gemonteerdt.






De rookkastdeur verder van details voorzien


Erik

Michiel

Erik, je gaat ons hier nog allemaal een hartverzakking bezorgen. Ik sta in elk geval met open mond te gapen naar het onwaarschijnlijke. Dit is Modelbouw met een grooooote M! En vooral, een aansporing om niet bij de pakken te blijven zitten als het niet in de winkel te koop is. Een echte aanmoediging voor allen, geloof ik, om er ook eens aan te beginnen. Maar dan met iets zeeeeer simpels [;)]

Klasse!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

erik de noorman

Saraan, bedankt voor het kompliment. Het is zoals jezelf zegt gewoon aan beginnen en al doende leert men. Eigenlijk is het niet zo moeilijk. Een beetje logisch denkwerk en vooral kijken naar het grote voorbeeld. Zo kijk ik veel naar american Hotrod en biker build off daar heb ik al veel van geleerd. Wat die mannen met plaatbewerking doen vertaal ik gewoon naar schaalmodelbouw met zeer simpele dingen.
Wat heb je nodig een snijmat, hobbymes, ijzeren meetlat, fijne schroevendraaier, puntschroevendraaier, schaar, tangetjes, pincet en schuurpapier. En natuurlijk een beetje fantasie.[:D]

Erik

doomslu

Je gaat me toch niet vertellen dat die bufferbalken met roostermotief ook uit afval gemaakt zijn ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erik de noorman

Je gaat me toch niet vertellen dat die bufferbalken met roostermotief ook uit afval gemaakt zijn

Luc, neen dit is ijzer gaas voor schaal N dat ik ooit heb gekocht op de beurs in Genk. Word vooral gebruikt om afsluitingen na te bootsen. Maar ik heb nog zoiets gelijks liggen  van zeer oude autoboxen.


Erik.

Gerolf

Weer ERG mooi, Erik [:0]
Ik zit me al een tijdje iets af te vragen: die schilderstape op de ketel, hoe ga je die glad krijgen voor het spuitwerk?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik de noorman


Gerolf, eerst wordt het hele geval in de grijze grondverf gezet. Daarna terug licht opgeschuurd. Weer een laag grondverf, weer schuren.
Op deze manier wordt alles mooi glad. Let wel het is niet de bedoeling dat alles super glad wordt. Bij het grote voorbeeld is dit ook niet het geval. Als je goed kijkt zie je dat er altijd oneffenheden in het metaal zitten. De lok gaat ook een lichte verwering krijgen om de onvolkomenheden weg te werken.

Erik

Michiel

Na zo 3 a 4 grondlagen en schuren, gaat dat niet ten koste van de details, zoals de klinknagels, gestoken ketelbanden, looproosters... ?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

erik de noorman

Saraan ik schuur enkel het keteloppervlak + de ketelringen en andere zijn gemakkelijk vervangbaar.

Erik